motor wil niet starten

pc800-bas

Rookie
20 mei 2010
3
0
Julianadorp
Ik ben in het bezit van een Honda PC800. als ik de motor wil starten dan gaat het soms goed maar vaak ook niet. zodra ik de start knop in druk dan hoor je een tik en dan is het gehele stroomsircuit uitgeschakeld. dit duurt 2 minuten ongeveer en dan kan ik het nogmaals proberen met de hoop dat hij starten wil. niet betrouwbaar dus. het is geen zekering wat doorpiept anders zou hij helemaal niet meer starten.

Het startrelais heb ik vervangen maar dit mocht niet baten. nu zit ik sterk aan de startmotor te denken die dit veroorzaakt maar wellicht dat er meer mensen zijn dit dit probleem hebben gehad of meer van de techniek weten dan ik. ik hoop het !

Mocht je meer weten en mij willen helpen dan hoor ik dat graag.
 
de accu is nog geen jaar oud. als hij starten wil start hij ook gewoon. alleen is dat niet elke keer. meer niet dan wel. ik heb bij het starten ook niet het idee dat hij leeg getrokken wordt. er zit genoeg kracht in de accu. ik ben er eigenlijk regelmatig mee weg. gemiddeld 1 a 2 keer per week dus aan het stil staan ligt het niet.
 
Ik ga met Klats mee en gok op de startmotor. Zeker omdat je verder geen overige problemen hebt lijkt me het sterk dat het iets met het stroomcircuit te maken heeft. Enige wat ik naast je startmotor kan bedenken is gewoon je startknop die gecorrodeerd kan zijn. Afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid kan dat vervelende problemen opleveren.

Ook al op www.pc800.nl gevraagd? (activatie duurt even, maar zat mensen die al sinds dat de PC op de markt is zo'n ding rijden)
 
Bedankt voor de reactie's, helaas ben ik tot nu toe geen stap verder gekomen ! ik heb alle contacten tussen de accu en de startmotor bekeken en niets vreemds kunnen vinden. het vreemde is ook dat niet altijd de eerste keer wel starten wil maar als hij dan afslaat door even een paar dagen stil staan en ik voor de 2e keer wil starten het meteen bij de eerste vonk over is en meteen het hele sircuit is uitgeschakeld voor ong 2 minuten ! is de startmotor na te meten of te controleren ?
 
Vermoedelijk massa-probleem.
Weet eerst zeker dat je accu niet aan gort is.

Leg een dikke kabel van minpool naar blok. Geen tweelingsnoer, maar een goeie massakabel.
Polen goed schoonmaken!
Nog niet goed, dan nog een massa kabel naar het frame en om echt alles uit te sluiten een massa kabeltje van frame naar koplamp. Massakabels dienen op een schoon metaal te worden gemonteerd.
Ik heb exact hetzelfde gehad met de Voxan.
Bij stoplicht wegtrekken, beetje verkeerd gekoppeld en motor slaat af.
Vervolgens weer op contact gezet, toe starten, startmotor zegt "klik" en alle lampjes gaan uit, alsof de accukabel niet op de pool zit. Paar minuten later beginnen de lampjes weer te branden en weer poging tot starten...klik...
Alles nagekeken, bleek het de massakabel op de minpool te zijn.

Had een paar dagen ervoor een nwe. accu opgezet en de minpool niet goed aangedraaid.
Accu zit op een hoereplek op een Voxan Barracer.
 
Vermoedelijk massa-probleem.
Weet eerst zeker dat je accu niet aan gort is.

Leg een dikke kabel van minpool naar blok. Geen tweelingsnoer, maar een goeie massakabel.
Polen goed schoonmaken!
Nog niet goed, dan nog een massa kabel naar het frame en om echt alles uit te sluiten een massa kabeltje van frame naar koplamp. Massakabels dienen op een schoon metaal te worden gemonteerd.
Ik heb exact hetzelfde gehad met de Voxan.
Bij stoplicht wegtrekken, beetje verkeerd gekoppeld en motor slaat af.
Vervolgens weer op contact gezet, toe starten, startmotor zegt "klik" en alle lampjes gaan uit, alsof de accukabel niet op de pool zit. Paar minuten later beginnen de lampjes weer te branden en weer poging tot starten...klik...
Alles nagekeken, bleek het de massakabel op de minpool te zijn.

Had een paar dagen ervoor een nwe. accu opgezet en de minpool niet goed aangedraaid.
Accu zit op een hoereplek op een Voxan Barracer.
Tippelplek, afwerkplaats, bordeel :+

Idd, rare plaats voor een accu(tje) :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan