motor wil niet starten

pabbe

Rookie
26 apr 2013
3
0
veendam
hallo forum lezers

ik heb een probleem met de motor.
heb een fireblade van '98.
tydens een ritje viel de motor stil,wel stroom e.d.
nieuwe accu erop gezet + een nieuwe spanningsregelaar,maar nu wil die nog niet starten.
wat kan nu nog het probleem zijn??

wie o wie kan me helpen

gr
pabbe
 
de rest is allemaal goed.
wil ik hem via de start knop starten zit er geen beweging in,je hoort hem zelfs niet klikken.
ze zeiden dat de spanningsregelaar wel es stuk kon zijn nou die heb ik vervangen en de accu ook maar direct vervangen.
dat er allemaal op geplaatst en gezet
maar nu gebeurd er nog niets
 
Dus als iemand zegt dat er iets kapot zou kunnen zijn, vervang je het maar? Jij bent een goede voor de economie! Je gaat natuurlijk eerst kijken wat er kapot is en dat repareer je dan, lijkt me.

Maar staat misschien je dodemansknop op uit? Kan ook namelijk. Die hoef je niet meteen te vervangen, eerst weer op aan zetten en dan proberen te starten :P
 
hahahaha nee ben niet zo dat wat een ander zegt direct vervang maar.

de dodemans knop staat gewoon normaal.
ze zeiden dat de spanningsregelaar een kwaal is van de blade dus daarom had ik een nieuwe gekocht en erop gezet.
het probleem bij deze is dat er wel stroom op staat lichten knipperlichten alles doet het wel en claxon.
maar hij wil gewoon niet starten.
 
Als hij echt tijdens het rijden afgeslagen is en nu niet meer reageerd op de startknop, moet je het waarschijnlijk zoeken in iets wat de startprocedure en ontsteking/brandstof toevoer onderbreekt, bijvoorbeeld de schakelaar bij de zijstandaard, of de dodemansknop, of een hoofdzekering o.i.d.
 
Verbind de 2 dikke contacten op je startrelais eens met elkaar met een dikke schroevendraaier.
Als de starmotor dan wel draait is je accu goed.
Heb je je zekeringen al gecontroleerd?
Meet eens of er spanning komt op je startrelais (klein stekkertje)als je de startknop indrukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan