Motor wil uitvallen tussen 2 en 4000 toeren

Dampkring

Die hard MF'er
30 okt 2003
387
0
Lekkerkerk
Goedemiddag saam,

Ik ben in het bezit van een Africa Twin uit 2003. Heb er ondertussen 100 duizend kilometer mee gereden met veel plezier, maar heb nu een eigenaardig probleem.

De motor start prima en loopt netjes stationair. Echter wanneer ik gas geef van lopen de toeren op tot 4000 en dan valt de motor bijna uit. Door het gas er voorzichtig op te houden krijg ik hem vaak wel boven de 4000 en dan kan ik gaan rijden.

Afgelopen weekend de fiets uit elkaar gehaald. Carborateurs helemaal schoongemaakt en weer terug geplaatst. Heeft het probleem niet verholpen. Anderer CDI unit er aan gehangen en dat maakte ook geen verschil.

Vreemde is dat er een soort van willekeur in zit. Gisterenochtend was het drie keer niks onderweg naar het werk, gistermiddag geen enkel probleem.

Ik denk dat ik het moet gaan zoeken in het elektrisch / elektronisch gedeelte. Heb hier en daar wat gelezen over een pick-up spoel. Dat wanneer deze slecht werkt dit voor hele vreemde problemen kan zorgen.

Mijn vraag, zit ik in de goede richting of zijn er nog meer zaken waar ik naar zou moeten kijken. En als deze kapot blijkt te zijn, is dit dan te vervangen door een doe-het-zelver.

Thanks.
 
Ik zou het inderdaad ook zoeken in het electrische deel, van contactslot (rammel in het binnenwerk door slijtage) tot alle ander mogelijke verbindingen en schakelaars. Kijk ook eens naar de bougies, kan zijn dat er wel vonk is maar dat ie onder belasting toch onvoldoende is. Bobine?
Vanwege de willekeur zoue het heel goed het contact slot kunnen zijn. Bepaald terental geeft een bep. trillings frequentie e.d.
Is lastig dit soort mankementen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan