Motor yamaha r1 2012 in model 2004-2006

Jordyg97_

Rookie
16 jun 2022
1
0
Hallo

Ik vroeg me even af of een motor van een yamaha r1 model 2012 past in het frame van een r1 model 2004-2006

Alvast bedankt!
 
Ik heb geen idee maar ik zou contact zoeken met Yamaha Motor Nederland. Die zullen het ongetwijfeld weten.
 
Lijkt me nogal voor de hand liggend dat je daar geen serieus antwoord op gaat krijgen daar. Afgezien van of ze het weten of niet. Maar daar moet je gewoon het betere google werk voor verrichten. Goed letten op de mogelijke aanwijzingen.

  • is er een "nieuwe generatie" uitgekomen?
  • Heeft het blok upgrades gehad in die tijd?
  • Is er veel ontwikkeling geweest in de elektronica?
  • kijk eens goed naar de specificaties van beide blokken
  • kijk eens goed naar de specificaties van de complete fiets
Als je op de eerste 3 bolletjes met JA kan antwoorden kun je er eigenlijk al donder op zeggen dat het niet zomaar gaat passen. Als de laatste bolletjes echt nogal verschillen zijn er dus doorontwikkelingen geweest en is de kans groot dat er ook onderdelen opnieuw ontworpen zijn waardoor jouw truukje niet gaat werken.

Succes met zoeken!
 
  • is er een "nieuwe generatie" uitgekomen?
  • Heeft het blok upgrades gehad in die tijd?
Volgens mij is in 2009 het big bang blok gekomen, dat is nogal een verschil met het "gewone" blok. Aan de andere kant zit dat verschil vooral in de krukas en de ontsteking, het blok zelf hoeft er niet voor te veranderen. Wat wel veranderd zou kunnen zijn is de positie van de versnellingsbak, oude blokken kort stangetje van pookje naar bak, nieuw blok lange stang omhoog (of was dat bij de Fireblade?)
 
Volgens mij is in 2009 het big bang blok gekomen, dat is nogal een verschil met het "gewone" blok. Aan de andere kant zit dat verschil vooral in de krukas en de ontsteking, het blok zelf hoeft er niet voor te veranderen. Wat wel veranderd zou kunnen zijn is de positie van de versnellingsbak, oude blokken kort stangetje van pookje naar bak, nieuw blok lange stang omhoog (of was dat bij de Fireblade?)
Dat soort uitzoekwerk inderdaad....
 
Lijkt me nogal voor de hand liggend dat je daar geen serieus antwoord op gaat krijgen daar. Afgezien van of ze het weten of niet. Maar daar moet je gewoon het betere google werk voor verrichten. Goed letten op de mogelijke aanwijzingen.

  • is er een "nieuwe generatie" uitgekomen?
  • Heeft het blok upgrades gehad in die tijd?
  • Is er veel ontwikkeling geweest in de elektronica?
  • kijk eens goed naar de specificaties van beide blokken
  • kijk eens goed naar de specificaties van de complete fiets
Als je op de eerste 3 bolletjes met JA kan antwoorden kun je er eigenlijk al donder op zeggen dat het niet zomaar gaat passen. Als de laatste bolletjes echt nogal verschillen zijn er dus doorontwikkelingen geweest en is de kans groot dat er ook onderdelen opnieuw ontworpen zijn waardoor jouw truukje niet gaat werken.

Succes met zoeken!
* ja
* ja
* ja

Vanaf 2009 is het een crossplane blok en eigenlijk ook een ander model fiets. 2007/2008 heeft nog wel wat overeenkomsten met het 2004/2006 model.
 
als je motorblok stuk is wil je die gewoon 1 op 1 vervangen, dat is al genoeg gedoe.
2004 2005 en 2006 zijn eenzelfde model, alleen kleurverschillen en misschien een wat langere achterbrug etc, maar niet iets dat het blok niet zal passen.
als vanaf het aangepast model van 2007 en verder de uitlaten al anders zijn moet je niet gaan zeggen dat het wel zal passen tenzij je het daadwerkelijk zelf hebt gedaan.
Ik vond 2000 kuipwerk op een 1998 model al klote werk met onbevredigend eindresultaat en dat is nog maar plastic/abs/polyester.

@Bricks2ride Zitten ze er al op ?
 
Nou kijk, de antwoorden rollen al binnen. Ik hb geen enkel verstand van een R1, maar wel al vaker een vergelijkbare zoektocht ondernomen op het WWW, vandaar mijn post. En nu is wel duidelijk dat het niet gaat passen:WFysiek niet en elektronisch al helemaal niet.
 
ik kijk in zo'n geval vaak op onderdelen sites als cmsnl of motorcyclespareparts om te kijken of de onderdeelnrs hetzelfde zijn van verschillende bouwjaren/modellen. zelfde nr past altijd, niet hetzelfde onderdeelnr past in de meeste gevallen niet en heel, heel soms wel (bv een cilinderkop met interne wijzigingen maar met dezelfde ophang/aansluitpunten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan