motor yamaha xj750 seca ploft dat het geen naam heeft

patje1967

MF'er
14 okt 2013
87
0
een motor xj750 seca ( 1984 ) omgebouwd tot cafe racer de motor liep fantastisch voor de demontage voor het ombouwen , nu alles is klaar ben bezig met monteren motorblok er in geplaatst alle kabels , onderdelen , enz.... ook .
nu wil ik de motor starten en die ploft soms echte harde knallen dat het niet te doen is de steekvlamme komen uit de uitlaat en soms uit de carburateurs , maar wil niet starten .
heb de carbarateurs wel al tot 4 x toe schoongemaakt maar blijft hetzelfde , motorblok heeft niet open geweest dus al draaiend stil gezet en uit de kader gehaald en gezandstraald nadat ik uiteraard alle openingen goed had dicht gemaakt . dan gespoten en terug in kader . heeft iemand soms dit fenomeen ook al gehad wie kan me helpen
 
Laatst bewerkt:
bougiekabels verkeerd aangesloten?
Van de linker bobine moet op cilinder 1 en 4 en van de rechter bobine moet op cilinder 2 en 3.
 
beste daddyphilipsen , bougiekabels aangesloten zoals je geschreven had starten en draaien , hoe kan een mens zich zo vergissen & dat dit zulke problemen kan opleveren .
alvast dank voor de tip , grtj Patje
 
En hulde om dit ook gewoon even te melden.
Het schijnt dat een hoop mensen dit niet 'willen toegeven' maar superhandig om dit soort informatie te kunnen vinden als iemand soortgelijk probleem heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan