Motor zichtbaarder maken

Op de site van het SWOV ( Motorrijders | SWOV ) zijn wel wat links te vinden naar onderzoeken die aantonen dat er goede mogelijkheden zijn om je zichtbaarheid te verbeteren.

1637336366690.png


Helaas blijkt ook uit onderzoek dat motorrijders vaak niet gezien worden.
1637336313552.png
 
ik rij 12 jaar met 1 kapot achterlicht op een zwarte motor in een zwart pak met gedimd gele koplampen. Rij zoals ik zin heb om te rijden zonder allerhande voorzorgsmaatregelen buiten assertief en anticiperend rijgedrag en ik ben er nog nooit vanaf geketst...
Ik heb neon rood/wit/blauwe Fireblade met dubbele koplamp, een rood-wit pak en ben er al meerdere keren van af geketst. Altijd een eenzijdige valpartij: te langzaam de bocht in, te vroeg op het gas en dan met een high-sider er af.
Ik ga reflecterende stickers plakken en hoop dat het dan beter gaat.
 
Ik heb neon rood/wit/blauwe Fireblade met dubbele koplamp, een rood-wit pak en ben er al meerdere keren van af geketst. Altijd een eenzijdige valpartij: te langzaam de bocht in, te vroeg op het gas en dan met een high-sider er af.
Ik ga reflecterende stickers plakken en hoop dat het dan beter gaat.
hahahaha
 
Dapper. Maar hier wordt op gevoel gediscussieerd. Niet op feiten. Een echte motorrijder rijdt met een camouflagepak, zonder licht en mijdt trouwens ook E10 als de pest.

:+
 
Dapper. Maar hier wordt op gevoel gediscussieerd. Niet op feiten. Een echte motorrijder rijdt met een camouflagepak, zonder licht en mijdt trouwens ook E10 als de pest.

:+

Nee, op slippers, korte broek, t shirtje en een Chinese potjeshelm .
Gebruikt alleen zijn voorwiel om de motor te parkeren, of om met een stoppie te remmen.
( maar alleen als het echt niet anders kan , remmen is angst )

de rest van de tijd rijd ie op z'n achterwiel, met 1 hand aan het stuur.

Omdat ie z'n andere hand nodig heeft om een middelvinger op te steken naar alles en iedereen met een hartslag .

En z'n premium benzine steelt hij , e10 stelen is voor tattas
 
DIt.... lijkt me anders wel een hele zinnige toepassing.. ST2 Brake Module - ST2 Systems
Dan moet je hem STEADY zetten.

Mijn Energica knipperde standaard bij een bepaalde vertraging. (door de regeneratie gebruik je de rem veel minder)
Blijkbaar was dat in strijd met Europese regels en werd dat met een firmware update er weer uitgehaald.

Het remlicht gaat wel aan nu bij een bepaalde vertraging maar knippert niet meer.
 
Het is dan ook een remlicht en geen knipperlicht.
Kan me voorstellen dat het de aandacht trekt maar dat niet iedereen er de functie van begrijpt.
 
Ja, kan me er ook wel iets bij voorstellen.
Niet iedereen zal het begrijpen en het geeft een onrustig beeld.

Vind de functie wel mooi, bij een bepaalde vertraging remlicht aan :t
 
Telkens dat je afremt op je motor je remlicht mee aangaat, lijkt mij irritant voor het verkeer achter je.
In het geval van een EV is het niet meer dan normaal. Die gebruiken namelijk nog nauwelijks hun gewone remmen. Als ze "afremmen op de motor" is hun vertraging hetzelfde als bij gebruik van conventionele remmen, dus waarom zouden er in dit geval geen remlichten mogen branden?
 
Zal mij wat interesseren wat voor EV's het zijn :+

Irritant is het. Van die mensen die niet aanvoelen hoe hard hun voertuig afremt en onnodig hard vertragen en ook nog lampies aan.

Zelfde overigens met adaptive cruise control. Lekker een gat van 50 meter houden... in druk verkeer. En dus nonstop remlichten als er iemand voor ze schuift. Ik weet heel zeker dat een deel van de files die we tegenwoordig hebben veroorzaakt worden door dat adaptive gezeik.
Leuke technologie, maar alleen bruikbaar als iedereen het gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
die files had je 10 jaar geleden ook al, toen er nog nauwelijks adaptive cruise control was
 
Zal mij wat interesseren wat voor EV's het zijn :+

Irritant is het. Van die mensen die niet aanvoelen hoe hard hun voertuig afremt en onnodig hard vertragen en ook nog lampies aan.

Zelfde overigens met adaptive cruise control. Lekker een gat van 50 meter houden... in druk verkeer. En dus nonstop remlichten als er iemand voor ze schuift. Ik weet heel zeker dat een deel van de files die we tegenwoordig hebben veroorzaakt worden door dat adaptive gezeik.
Leuke technologie, maar alleen bruikbaar als iedereen het gebruikt.
Als iedereen rijdt zoals het hem/haar is aangeleerd dan hebben we zaken als adaptieve cruisecontrol helemaal niet nodig, en dan zouden de files waarschijnlijk ook korter zijn.
Dus ligt de oorzaak van de hedendaagse files (deels) bij hulpsystemen zoals die adaptieve cruisecontrol? Persoonlijk denk ik van niet.
 
Als iedereen rijdt zoals het hem/haar is aangeleerd dan hebben we zaken als adaptieve cruisecontrol helemaal niet nodig, en dan zouden de files waarschijnlijk ook korter zijn.
Dus ligt de oorzaak van de hedendaagse files (deels) bij hulpsystemen zoals die adaptieve cruisecontrol? Persoonlijk denk ik van niet.
Als niemand de weg op zou gaan dan zou je ook geen files hebben inderdaad. Zo kan je nog wel even doorgaan.

Maargoed, laten we niet tever afdwalen van het onderwerp: je motor overdreven zichtbaar maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan