Ze zien je pas als ze kijken... en dat doen ze nietdan wel gezien wordt. Je wordt niet gezien, punt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ze zien je pas als ze kijken... en dat doen ze nietdan wel gezien wordt. Je wordt niet gezien, punt
Ga je reflecterende strepen op dat aanhangertje plakken?Ik ben er uit.
Ben bezig voor een FJ1200 met trekhaak en daar komt deze aan te hangen
Ik heb neon rood/wit/blauwe Fireblade met dubbele koplamp, een rood-wit pak en ben er al meerdere keren van af geketst. Altijd een eenzijdige valpartij: te langzaam de bocht in, te vroeg op het gas en dan met een high-sider er af.ik rij 12 jaar met 1 kapot achterlicht op een zwarte motor in een zwart pak met gedimd gele koplampen. Rij zoals ik zin heb om te rijden zonder allerhande voorzorgsmaatregelen buiten assertief en anticiperend rijgedrag en ik ben er nog nooit vanaf geketst...
hahahahaIk heb neon rood/wit/blauwe Fireblade met dubbele koplamp, een rood-wit pak en ben er al meerdere keren van af geketst. Altijd een eenzijdige valpartij: te langzaam de bocht in, te vroeg op het gas en dan met een high-sider er af.
Ik ga reflecterende stickers plakken en hoop dat het dan beter gaat.
Ik denk dat je rijlessen moet gaan nemen.Altijd een eenzijdige valpartij: te langzaam de bocht in, te vroeg op het gas en dan met een high-sider er af.
Dapper. Maar hier wordt op gevoel gediscussieerd. Niet op feiten. Een echte motorrijder rijdt met een camouflagepak, zonder licht en mijdt trouwens ook E10 als de pest.Op de site van het SWOV ( Motorrijders | SWOV ) zijn wel wat links te vinden naar onderzoeken die aantonen dat er goede mogelijkheden zijn om je zichtbaarheid te verbeteren.
- The roles of motorcyclists and car drivers in conspicuity-related motorcycle crashes | SWOV
- Increasing motorcycles attention and search conspicuity by using Alternating-Blinking Lights System (ABLS)
- Attention and search conspicuity of motorcycles as a function of their visual context
- Recognisability of different configurations of front lights on motorcycles
Helaas blijkt ook uit onderzoek dat motorrijders vaak niet gezien worden.
Wel opletten dat je geen witte reflecterende stickers op de achterkant plaktGa je reflecterende strepen op dat aanhangertje plakken?
Dapper. Maar hier wordt op gevoel gediscussieerd. Niet op feiten. Een echte motorrijder rijdt met een camouflagepak, zonder licht en mijdt trouwens ook E10 als de pest.
Dan moet je hem STEADY zetten.DIt.... lijkt me anders wel een hele zinnige toepassing.. ST2 Brake Module - ST2 Systems
Zie je veel bij EV's op de weg.Telkens dat je afremt op je motor je remlicht mee aangaat, lijkt mij irritant voor het verkeer achter je.
Dat zijn vooral de one pedal driving EV, die remmen harder ivm opwekking stroom en teruggeven aan de accu. Die komen zelfs compleet tot stilstand bij pedaal loslaten.Zie je veel bij EV's op de weg.
In het geval van een EV is het niet meer dan normaal. Die gebruiken namelijk nog nauwelijks hun gewone remmen. Als ze "afremmen op de motor" is hun vertraging hetzelfde als bij gebruik van conventionele remmen, dus waarom zouden er in dit geval geen remlichten mogen branden?Telkens dat je afremt op je motor je remlicht mee aangaat, lijkt mij irritant voor het verkeer achter je.
Als iedereen rijdt zoals het hem/haar is aangeleerd dan hebben we zaken als adaptieve cruisecontrol helemaal niet nodig, en dan zouden de files waarschijnlijk ook korter zijn.Zal mij wat interesseren wat voor EV's het zijn
Irritant is het. Van die mensen die niet aanvoelen hoe hard hun voertuig afremt en onnodig hard vertragen en ook nog lampies aan.
Zelfde overigens met adaptive cruise control. Lekker een gat van 50 meter houden... in druk verkeer. En dus nonstop remlichten als er iemand voor ze schuift. Ik weet heel zeker dat een deel van de files die we tegenwoordig hebben veroorzaakt worden door dat adaptive gezeik.
Leuke technologie, maar alleen bruikbaar als iedereen het gebruikt.
Als niemand de weg op zou gaan dan zou je ook geen files hebben inderdaad. Zo kan je nog wel even doorgaan.Als iedereen rijdt zoals het hem/haar is aangeleerd dan hebben we zaken als adaptieve cruisecontrol helemaal niet nodig, en dan zouden de files waarschijnlijk ook korter zijn.
Dus ligt de oorzaak van de hedendaagse files (deels) bij hulpsystemen zoals die adaptieve cruisecontrol? Persoonlijk denk ik van niet.
En de argumentatie daarachter.Maargoed, laten we niet tever afdwalen van het onderwerp: je motor overdreven zichtbaar maken.