Amsterdammerrrr
MF'er
Beste MF leden,
Sinds zondag ben ik in bezit van een GSX-R 750 uit 2004, motor is voorzien van een standaard luchtfilter en Leovince SBK demper (compatible met mijn motor). De vorige eigenaar heeft de GSX-R laten afstellen bij Hoegee.
Afgelopen zaterdag heb ik een Mivv GP demper (compatible met mijn motor) aangeschaft en met een bolt-on aansluiting is het een kwestie van 4 schroeven aandraaien.
Nu is mij gelijk daarna opgevallen dat de motor 2 tot 3 seconden langer nodig heeft om (koud) te starten, naar mijn gevoel verdacht dat het pas gebeurde na het vervangen van de demper. Of heb ik misschien de accu met korte ritjes naar motorzaken een beetje leeg getrokken? Voor de rest kan ik niets geks ontdekken en klinkt alles perfect.
Morgen wil ik ook een BMC filter gaan kopen en de OEM filter er uit halen. Meer lucht is dus een andere mengsel of corrigeert mijn GSX-R dat automatisch door meer brandstof in te schieten?
Met de Paasdagen ga ik zo'n 400 kilometer rijden en ik probeer nu te begrijpen of het noodzakelijk is om mijn motor zsm te laten checken op de bank, het liefst plan ik pas na de feestdagen een afspraak in bij Hoegee of een andere specialist.
Alvast bedankt voor jullie expertise!
Sinds zondag ben ik in bezit van een GSX-R 750 uit 2004, motor is voorzien van een standaard luchtfilter en Leovince SBK demper (compatible met mijn motor). De vorige eigenaar heeft de GSX-R laten afstellen bij Hoegee.
Afgelopen zaterdag heb ik een Mivv GP demper (compatible met mijn motor) aangeschaft en met een bolt-on aansluiting is het een kwestie van 4 schroeven aandraaien.
Nu is mij gelijk daarna opgevallen dat de motor 2 tot 3 seconden langer nodig heeft om (koud) te starten, naar mijn gevoel verdacht dat het pas gebeurde na het vervangen van de demper. Of heb ik misschien de accu met korte ritjes naar motorzaken een beetje leeg getrokken? Voor de rest kan ik niets geks ontdekken en klinkt alles perfect.
Morgen wil ik ook een BMC filter gaan kopen en de OEM filter er uit halen. Meer lucht is dus een andere mengsel of corrigeert mijn GSX-R dat automatisch door meer brandstof in te schieten?
Met de Paasdagen ga ik zo'n 400 kilometer rijden en ik probeer nu te begrijpen of het noodzakelijk is om mijn motor zsm te laten checken op de bank, het liefst plan ik pas na de feestdagen een afspraak in bij Hoegee of een andere specialist.
Alvast bedankt voor jullie expertise!
Laatst bewerkt: