Motor zonder kleppen bijstellen (hydraulische kleppen)) en ABS

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.373
625
Gelderland
Weet er iemand of er benzine motoren bestaan zonder kleppen te hoeven bijstellen en tegelijkertijd ook ABS op beide wielen hebben?
CB500X 2016 ABS zou wel interessant zijn, maar die heeft geen gydraulische kleppen, dus moet ik vaak kleppen gaan stellen. :o
 
De kleppen van mijn Yamaha SR500 heb ik in 10 minuten gesteld, het zijn er dan ook maar twee.

@ TS hydraulische klepstoters zijn niet afgeschaft, ze zijn nooit op grote schaal (behalve voornoemde Harley's) toegepast omdat je er geen hoge toeren mee kan draaien en het duur is om te maken.
Het is eigenlijk auto techniek
 
305660047_10160227810758665_3699165552987826211_n.jpg


Hier, kleppen stellen is een eitje. Hij heeft helaas geen ABS.
 
Er zijn genoeg motoren waarbij de kleppen pas rond de 40000 gesteld hoeven te worden,bij oa
moderne Honda,s is dat vaak meer controleren dan stellen.
 
Laatst bewerkt:
GS kopen. Heb je alle comfort en kleppen stellen duurt een halfuur...
De reden dat je zeker hydraulische klepstoters moet hebben vanwege de onderhoudskost is een beetje banaal. Kleppen controleren of stellen is niet de grootste kost per gereden kilometer op een motor.
 
Even een keer hard remmen op nat of glad wegdek en je komt er achter.
Ik heb nu zo'n 37 jaar hele hele jaar rond, inclusief. 's winters met de motor naar mijn baas gereden. En vrijwel altijd zonder ABS. Je houdt er namelijk rekening mee dat het glad kan zijn, je duikt toch ook niet vol ankerend een bocht in als het sneeuwt?
 
Hoogmoed begint als je teveel vertrouwen hebt in je eigen rijkunsten. alleen zijn er nog variabelen die effect hebben op onze kans op successvol remmen if niet. Daar hebben wij geen vat op, hoe goed wij ook kunnen remmen. Zelfs de beste professionele motor coureurs remmen soms verkeerd.

ontopic: wordt toch een motor met handmatig bijstellen kleppen. zit nu o.a. te kijken naar een Moto Guzzi V7 Stone.
 
Hoogmoed begint als je teveel vertrouwen hebt in je eigen rijkunsten. alleen zijn er nog variabelen die effect hebben op onze kans op successvol remmen if niet. Daar hebben wij geen vat op, hoe goed wij ook kunnen remmen. Zelfs de beste professionele motor coureurs remmen soms verkeerd.

ontopic: wordt toch een motor met handmatig bijstellen kleppen. zit nu o.a. te kijken naar een Moto Guzzi V7 Stone.
Kwartiertje per kant,..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan