Motor zonder kleppen bijstellen (hydraulische kleppen)) en ABS

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.373
625
Gelderland
Weet er iemand of er benzine motoren bestaan zonder kleppen te hoeven bijstellen en tegelijkertijd ook ABS op beide wielen hebben?
CB500X 2016 ABS zou wel interessant zijn, maar die heeft geen gydraulische kleppen, dus moet ik vaak kleppen gaan stellen. :o
 
ABS een optie op de Y2k? Voila, plaatsen die bestelling!

Maar zonder gekkigheid denk ik dat TS er nu wel uit is: Kleppen stellen hoeft geen breekpunt te zijn. Bij sommige motorfietsen is kleppen stellen met een uurtje en wat gedraai aan een stelboutje weer klaar en bij de andere ben je weer een werkdag bezig (ja VFR800VTEC, ik heb het over jou). Dingen als een cardanas en makkelijk bereikbare aftappluggen en oliefilter scheelt veel meer qua onderhoud

-Een Honda NTV650 heeft geen ABS maar wel cardan. Kleppen stellen gaat d.m.v. stelschroefjes. Goedkoop te vinden.
-Een Honda NTV700 heeft optioneel ABS maar altijd CBS (verhoogd passief de stabiliteit bij het remmen) wel cardan, maar veel meer tupperware wat onderhoud duurder maakt.
-Een Honda PC800 heeft geen ABS maar wel cardan en hydraulische lifters (onder héél veel tupperware). Wel oud al. Iets duurder en meer niche.
-Een XLV750R heeft geen ABS maar wel cardan, hydraulische lifters en is zo oud dat hij in waarde kan stijgen als je een beetje zuinig bent. Onderdelen lastig(er) leverbaar.
-Een GL1500 heeft geen ABS maar wel cardan en hydraulische lifters en cruise control en radio en luchtvering en brandstofinjectie en achteruitversnelling.

Veel BMW modellen hebben ook een cardanas en ABS en kinderlijk makkelijk te bereiken nokkenassen. Maar ik ben meer een Honda man (had je misschien al gemerkt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan