motor zonder papieren opnieuw op kenteken?

MegaSchuit

MF'er
17 apr 2008
126
0
Zevenbergen
Ik heb een poos terug eens 2 motoren gekocht, 1 met en 1 zonder kenteken.
De vorige eigenaar wilde de motor zonder kenteken gebruiken als donor om de andere op te knappen. Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om deze motor weer op kenteken te krijgen en wat daarvoor nodig is en waar ik rekening mee moet houden.
Alvast bedankt.
 
Ik heb een poos terug eens 2 motoren gekocht, 1 met en 1 zonder kenteken.
De vorige eigenaar wilde de motor zonder kenteken gebruiken als donor om de andere op te knappen. Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om deze motor weer op kenteken te krijgen en wat daarvoor nodig is en waar ik rekening mee moet houden.
Alvast bedankt.
Als je de motor weer opbouwd zoals ie ooit is uitgevoerd waarschijnlijk geen probleem.
Alleen nieuwe keuring. Maar wil je het zeker weten gewoon even de RDW bellen of op de site kijken.
 
Ik heb een poos terug eens 2 motoren gekocht, 1 met en 1 zonder kenteken.
De vorige eigenaar wilde de motor zonder kenteken gebruiken als donor om de andere op te knappen. Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om deze motor weer op kenteken te krijgen en wat daarvoor nodig is en waar ik rekening mee moet houden.
Alvast bedankt.

Ja hoor geen probleem. Maar er zijn wel redelijk strenge eisen waar de bike aan moet voldoen.

hiervoor kan je het beste even informeren bij RDW. of op hun website misschien naar info zoeken.
 
Heeft de motor ooit al eens een Nederlands kenteken gehad? Zo ja, dan krijg je je oude kenteken zo weer terug na een keuring. Ik heb laatst hetzelfde gedaan, geen papieren meer bij de motor, RDW gemaild (en gebeld :P) met de vraag of het mogelijk was om deze weer het originele kenteken terug te geven, en dat was geen probleem.

Zo nee dan moet je even proberen uit te vogelen of er wel al een typegoedkeuring is voor de betreffende fiets. Wat kan helpen is als je bijvoorbeeld iemand kent (of alleen het kenteken) met exact dezelfde (lees: ook de uitvoering!) motorfiets dan zou je dat kenteken op kunnen schrijven en door kunnen geven dat jouw motorfiets dezelfde is. Dat scheelt hun weer zoekwerk, en jou een hoop tijd.

Eisen zijn best wel soepel eigenlijk. Op de RDW site (na wat spitten) kun je een PDF document vinden waar precies instaat wat moet en mag. Als je je daaraan houdt stelt de keuring geen ene zak voor. Indien je dat niet kunt vinden dan stuur je mij maar een mailtje, dan stuur ik het door.

Zou wel een afspraak maken voor de keuren, want het zijn echt ambtenaren. Als je net niet aan de beurt komt dan heb je gewoon pech gehad. En dat is minder als je er vrij voor moet pakken.


grz Thijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan