motor

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
ik sla gister het blad motor open
staat en bij de rubriek motorrijden een beste man me eem mv agusta.
lees vervolgens de vragen die er gesteld worden.

waarom een mv
blablabla
liep ik een kiosk in en zag in een motorblad een f4 staan en dacht die moet ik hebben
zonder rijbwijs een mv gehaald en naar huis gereden
ondertussen al wel rijbewijs.

waar heb je een hekel aan met motor rijden.

door rijden in de winter met me mv agusta.
maar ik heb een pekelfiets gsxr 1100
heb er meteen een akrapovic uitlaat op gezet+ k&n luchtfilter en een pouwercomander.
160 pk (om in de winter mee te rijden |( )

heb je nog een droom
blablabla

de nieuwe f5 kom uit dan gaat de soes de deur uit en word de f4 pekel fiets


sorry maar dan ben je niet echt blij met je fiets volgens mij maar heb je er 1 om mee te pronken.



wil het stiekum ook wel maar kan niet betalen
 
Nou, een pekelfiets heb je niet om te patsen maar omdat je vet veel van motorrijden houd!

En tja, als je geld zat hebt om een F4 als pekelfiets te hebben (als dat serieus is dat die f4 wordt gepromoveerd tot pekelfiets) dan kun je dat natuurlijk doen. Kan ook ruilen met mijn CB dan heeft ie een echte pekelfiets (en ik een veel te zware motor waar ik nog 2 lange jaren op zou moeten wachten voordat ik er op mocht rijden).
 
Heb t ook gelezen.
De pekelfiets van die kerel was een GSX-R 1000, en tja hier kun je een beetje dezelfde discussie over hebben als dat er over Corne Klein is geweest.
Is die kerel een patser of zijn we gewoon jaloers ?
 
Ik heb het ook gelezen.Even aan anderen laten merken dat je zo een MV kan betalen en een GSXR 1000 als pekelfiets erbij koopt ,wil nog niet zeggen dat je een echte motorliefhebber bent.Zeg nou zelf ,net je rijbewijs en je stapt op een MV zonder echte ervaring .Echt zonde als je je motor blootstelt aan pekel.Ik heb het in het verleden ook gedaan met een VFR uit 95 en de kenner kan echt wel zien dat je in de winter hebt doorgereden.Maar ja als je toch bulkt van het geld koop je toch die F5. Lijkt mij dat ie op wil scheppen en een dikke portemonne heeft.Ok ik heb ook een relatief dure motor maar daar heb ik in 7 jaar naar toegewerkt.Opscheppen kan iedereen maar laat ook blijken dat je van je motor houdt . Ik geniet ervan zodra ik op de motor zit en vindt het leuk om met anderen lol te beleven en ze niet af te kraken omdat zij een goedkopere motor bezitten. *D
 
:^

Het gaat erom DAT je rijdt en niet wat je rijdt!

Waarom heeft ie niet gewoon 2 F4\'s gekocht
een voor winter en een voor zomer...
 
valt me op dat met dit soort onderwerpen een aantal mensen weer een beetje communistisch wordt.

je hebt veel geld (en er niet hard voor gewerkt - hoe weet je dat?) dan mag je niet een dure fiets kopen. stel je voor. dat kan je niet maken voor die gene die hier jaren voor moet sparen.

Nee, die rijke lui moeten gewoon een cbr-etje kopen en eerst maar een paar jaar bewijzen dat ze \"echte\" motorrijders zijn alvorens ze een F16 aanschaffen.


bla bla bla
 
valt me op dat met dit soort onderwerpen een aantal mensen weer een beetje communistisch wordt.

je hebt veel geld (en er niet hard voor gewerkt - hoe weet je dat?) dan mag je niet een dure fiets kopen. stel je voor. dat kan je niet maken voor die gene die hier jaren voor moet sparen.

Nee, die rijke lui moeten gewoon een cbr-etje kopen en eerst maar een paar jaar bewijzen dat ze \"echte\" motorrijders zijn alvorens ze een F16 aanschaffen.


bla bla bla

Zie je dan niet in dat 160pk in de winter niet getuigd van gezond verstand? Ik ben best wel een beetje jaloers, maar als ik dit zo hoor is het ook de bedoeling dat we jaloers worden. Dus niets communistisch.

En zoals elders gezegd: eerst leren rijden, dan pas scheuren. Is alleen maar goed voor je eigen rijvaardigheid.
 
Psies, leer eerst maar eens rijden! Ik denk dat de meeste ongelukken gebeuren door onervaren motorrijders...
 
Psies, leer eerst maar eens rijden! Ik denk dat de meeste ongelukken gebeuren door onervaren motorrijders...

Waarvan we hier overigens genoeg kunnen lezen... Die maakt weer een kopropl, die klapt op een busje tijdens een lompe inhaal actie op een provinciale weg.... Alles bij elkaar hebben we hier met z\'n allen flink wat rijervaring....

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de veiligste en beste motorrijder ben, maar steek eerst de hand eens in eigen boezem voordat we onze mening klaar hebben. Deze jongen/man is inderdaad niet slim bezig, maar geloof mij nou, als ik de centen had....echt wel een MV Augusta.

Maar zoals ik al eens eerder heb gezegd, het is gewoon wel erg makkelijk om gewoon 30 tot 40.000 pietermannen op tafel te leggen, en gewoon een snelle fiets te kopen. Dan liever jaren doorwerken en sparen om een eigen fiets te bouwen, of dan pas te kopen.

Misschien iets voor een nieuw topic, A: hoeveel heeft jouw fiets gekost, B: heb je hem zelf betaald of via een financiering, en C: hoeveel rijervaring heb je, en hoeveel kilometers per jaar rijd je.

Maar misschien ben ik gewoon moe, en heb ik een pain-in-the-ass bui...
 
het er staat nemenijk ook in het cverhaal
naar mijn bromertijd gaf ik niks om motoren.
maar vond de mv zo mooi

kan ik me voorstellen de je een mv koopt
maar als je er een gsxr 1000 bij haald om in de winter mee door te rijden terijl je eerer in het verhaal zegt dat motorrijden je niet trekt
dat snap ik niet
ik ga niet omdat ik er niks aan vind in de winter door rijden.
 
Dat \'ie geld teveel heeft is duidelijk, maar dat je een MV Agusta F4 dusdanig mishandelt zou verboden moeten worden.

Wat een eikel zeg :r :j
 
Je hebt mensen die motorrijden om dat ze het zelf leuk vinden. Maar er zijn er ook die het doen omdat hun omgeving het leuk vindt. Die laatste categorie koopt vaak een (dure) motor (al dan niet met financiering) om indruk te maken. Dat zijn vaak ook de mensen die na een paar jaar weer afhaken.

Zelf heb ik een 6 jaar oude Kawa, maar de fiets geeft me heel veel rijplezier. Daarom heb ik nu nog geen duurdere/nieuwere nodig. Maar ik wel de weg van Gerard volgen. Niet door in een keer in fiets van €15000 te kopen, maar bijvoorbeeld eerst een gebruikte RSV van een jaar of drie/vier oud.
 
Las het ook en dacht meteen, is die gozer niet helemaal goed bij z\'n hoofd of kan ie de poen et gemak missen. Zal wel poen teveel hebben denk ik zo... :j
 
Ieder moet zelf weten wat ie met zijn/haar geld doet, laat die persoon lekker die motor kopen. En misschien heeft hij/zij er wel erg hard voor moeten werken en zo niet heeft ie erg veel geluk.
Als je tussen 6 planken ligt heb je toch niets maar aan het geld je leeft nu dus geniet ervan.
Ik begrijp wel wat er bedoelt wordt over de type fiets, tuurlijk zou die persoon nooit de capaciteiten gebruiken wat die motor kan. Maar zo zijn er velen kijkende naar de vierkante achterbanden en brede glimranden aan de zijkanten van de banden en onbeschadigde lefknoppen. But no hard feelings ieder geniet op zijn manier.

Ps. Wanneer wordt het weer 20 graden en droog weer................

gR1d
 
het zal me an me reet roesten wat een ander doet, als ik maar lol heb met m\'n ouwe barrels.
 
Ps. Wanneer wordt het weer 20 graden en droog weer................

ik heb net mijn ome jaap op aruba gebeld, en hij zegt \"nu\".
 
Een sukkel met veel geld en geen respect voor de motorfiets :j :j :j

Ik las het ook en het doet met gewoon zeer in het hart dat te lezen...

een gsxr1000 als pekelfiets en straks een MV Agusta F4 als pekelfiets helemaal gestoord :(
Je zou hem moeten verdieden in de winterterijden met zo'n fiets
 
Verstandig is anders, met zoveel vermogen doorrijden. Maar goed, hij rijdt tenminste wel door in de winter, en als hij zijn geld over de balk wil gooien is dat zijn goed recht.

Het tekent echter niet voor het motorblad om zo'n verhaal te publiceren, want eigenlijk gaat het nergens over, behalve over geld over de balk gooien... probeer ook je lezers een beetje in hun waarde te laten.
 
:^ allemaal zijn we jaloers...

Heb t ook gelezen.
De pekelfiets van die kerel was een GSX-R 1000, en tja hier kun je een beetje dezelfde discussie over hebben als dat er over Corne Klein is geweest.
Is die kerel een patser of zijn we gewoon jaloers ?
 
Als die gozer lekker verdient (hij zal er echt wel voor werken), moet hij toch lekker zelf weten hoe zo'n fiets hij koopt en waar hij hem voor gebruikt. Als ik zoveel centjes had, reed ik ook op een andere fiets, ervaring of niet.
Laat iedereen toch op zijn eigen manier genieten van motorrijden. Echt Nederlands: hij doet anders dan de rest, dus is het fout!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan