Motoraanhanger te leen?

Pommel

MF veteraan
13 apr 2004
23.882
123
Tukker in exile
Mijn CX is ziek :(

Metaalsplinters in het oliefilter en een kloppend geluid in het blok. Ik wil hem naar Menkel hebben maar wil er eigenlijk niet meer mee rijden. Is er iemand van wie ik een motoraanhanger zou kunnen lenen, of een ander karretje waar een motor op kan?

Naast het feit dat mijn CX een brik is, gok ik dat de kans op het vinden van een aanhanger hier het grootst is :)

Alvast bedankt!
 
Bedankt voor het aanbod! Ik wacht nog even af of er iemand in de buurt van Utrecht of Den Haag reageert, maar ik hou het in gedachten. Het heeft niet echt haast trouwens, want ik heb toch pas de 16e april tijd om hem weg te brengen.
 
Ik heb laatst mijn cb 550 in groningen opgehaald met een normale aanhangwagen. Ding gewoon rechtop (niet met standaard of bok) gezet en met 2 spanbanden door de voorvork aan de aanhangwagen vastgezet, dusdanig dat vrijwel alle vering eruit was. Vervolgens nog 1 spanbandje onder het zadel door zodat hij ook aan de achterkant een beetje vast stond.

Hij stond hiermee echt muur en muur vast, 260km mee terug gereden en hij stond nogsteeds muurvast. Enige irritante is dat er wel wat voorvork olie is gelekt, weet niet of dit komt door een eventueel slechte keerring of gewoon door die langdurige druk die er op heeft gestaan.

Moraal van het verhaal, als je dicht bij utrecht een normale aanhangwagen kunt lenen is die wellicht ook prima geschikt voor je.
 
:^

met een gewone aanhanger kan het ook goed, gewoon het ding met 2 spanriemen door de voorveringen trekken en het achterwiel vastzetten met een 3de spanriem. Heb op deze methode al ruim 10 fietsen mee vervoerd.
 
Enige irritante is dat er wel wat voorvork olie is gelekt, weet niet of dit komt door een eventueel slechte keerring of gewoon door die langdurige druk die er op heeft gestaan.
Volgens mij komt er geen extra druk op de olie als je de voorpoten indrukt. ;)

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je de binnenpoot vrij diep naar binnen trekt, waar iets meer aangekoekt vuil/roest aanwezig is en dat ie met zo'n centimetertje speling je keerring heeft zitten opschuren tijdens de rit.
 
Ik heb laatst mijn cb 550 in groningen opgehaald met een normale aanhangwagen. Ding gewoon rechtop (niet met standaard of bok) gezet en met 2 spanbanden door de voorvork aan de aanhangwagen vastgezet, dusdanig dat vrijwel alle vering eruit was. Vervolgens nog 1 spanbandje onder het zadel door zodat hij ook aan de achterkant een beetje vast stond.

Hij stond hiermee echt muur en muur vast, 260km mee terug gereden en hij stond nogsteeds muurvast. Enige irritante is dat er wel wat voorvork olie is gelekt, weet niet of dit komt door een eventueel slechte keerring of gewoon door die langdurige druk die er op heeft gestaan.

Moraal van het verhaal, als je dicht bij utrecht een normale aanhangwagen kunt lenen is die wellicht ook prima geschikt voor je.
Wel oppassen op je bodemplaat :) Ik heb eens door het aanratelen mn zeistandaard door de bodemplaat gedrukt :) dan beleef je ook wat |( *D
Sja tis dat ik niet in de buurt woon (groningen) anders mocht je bij ons wel een karretje (of 2 ;) ) lenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan