Motoraanhanger

blinkybill

Die hard MF'er
27 okt 2005
786
0
Is het mogelijk/verstandig om een freebird (eenwielig aanhanger) achter een suzuki GS500E te hangen? Zo ja, aan welke punten wordt een dergelijke trekhaak/kruiskoppeling bevestigd?

Het is niet om mee op vakantie te gaan, maar om twee te gekke hobbies te combineren> motorrijden en kitesurfen!
 
staat wel wat in, maar niet wat ik wil weten:

Wat ik wel wil weten was dus, of het wel verstandig is om een eenwielige karretje achter een vrij lichte motor te hangen?
 
full
 
Ja, stoer; gelukkig zal een beetje motorrijder dit zijn materiaal (en zijn veiligheid) toch niet aandoen, hoewel het met 12km/u en fraai weer vermoedelijk wel te maken zou zijn, voor een optocht ofzo.

:)
 
Is het mogelijk/verstandig om een freebird (eenwielig aanhanger) achter een suzuki GS500E te hangen? Zo ja, aan welke punten wordt een dergelijke trekhaak/kruiskoppeling bevestigd?

Het is niet om mee op vakantie te gaan, maar om twee te gekke hobbies te combineren> motorrijden en kitesurfen!

Aangezien er zelfs bromfietjes met aanhangertjes rondscheuren zal dat niet zo'n probleem zijn. Gewoon een licht type aanhanger nemen, de door jouw genoemde freebird is geloof ik al vrij licht. Bevestiging moet ergens aan het (sub)frame, hiervoor zul je waarschijnlijk zelf een beugel moeten fabrieken.
 
Aangezien er zelfs bromfietjes met aanhangertjes rondscheuren zal dat niet zo'n probleem zijn. Gewoon een licht type aanhanger nemen, de door jouw genoemde freebird is geloof ik al vrij licht. Bevestiging moet ergens aan het (sub)frame, hiervoor zul je waarschijnlijk zelf een beugel moeten fabrieken.

Dit staat op de pagina van Schuring dus ik waag te denken dat het bij de meeste leveranciers zo kan:

.... Ook kunt u bij ons terecht voor trekhaken (foto's van trekhaken voor motoren en scooters zijn te zien bij de accessoires).Wij monteren in principe aan iedere motor en scooter een trekhaak. De trekhaak wordt op maat van de motor en scooter gemonteerd. Voor de montage van de trekhaak dient wel een afspraak gemaakt te worden en doordat de trekhaak op maat van de motor en scooter gemonteerd wordt, bent u de motor of scooter wel een paar dagen kwijt. We kunnen voor bepaalde motoren ook trekhaken leveren via uw dealer. Voor meer informatie inzake trekhaken en levering via dealers, kunt u een e-mail sturen. ....
 
Kun je die kite niet gewoon zwevend meesleuren?
:+

De kans is groot dat TS dan bekeurd wordt voor vliegen zonder geldig brevet
:+
Die kitesurf vliegers zijn zo sterk, dat ze een bestelbus van de plek kunnen trekken.
IK heb zelf met een kite die nog niet de helft van de oppervlakte van een kitesurf vlieger heeft sprongen van 40 meter ver gemaakt :P
 
De kans is groot dat TS dan bekeurd wordt voor vliegen zonder geldig brevet
:+
Die kitesurf vliegers zijn zo sterk, dat ze een bestelbus van de plek kunnen trekken.
IK heb zelf met een kite die nog niet de helft van de oppervlakte van een kitesurf vlieger heeft sprongen van 40 meter ver gemaakt :P

Wauw, en ging dat goed met landen? Voorband eerst, of achter?
 
Ik heb een tweedehands freebird-type karretje op het oog....incl. trekhaak.
Als het goed is moet de trekhaak op maat worden gemaakt.

Wanneer ik het karretje thuis heb, laat ik wel even wat foto's zien, dan kunnen we met z'n allen even nadenken over een goed bevestigingspunt aan het frame!

Oja voor leuke kitesurf filmpjes: http://www.naish.tv/ vooral die van hangtime is te VETTT!!!

Wordt vervolgd
 
Terug
Bovenaan Onderaan