motoraanhanger

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
4.430
339
Amsterdam baby!!
www.fastsailing.nl
om achter de auto te hangen dus,
weet iemand een bouwtekening online?
of heeft iets liggen??
iets als de van vossen trailer, maar zonder luchtveering,
misschien ga ik zoiets in RVS bouwen als ik weer eens tijd heb binnenkort,

links zijn ook welkom, mag evt in engels of deutsch...
:t
 

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
2.058
30
44
Erps-Kwerps
Als je handig genoeg bent om zoiets zelf te bouwen, dan kun je toch ook nog wel zelf een ontwerp bedenken, al dan niet geïnspireerd door bestaande modellen.
In rvs zou ik het trouwens niet doen, je gaat het jezelf redelijk lastig en vooral kostbaar maken. Je kunt ze ook nergens meer achterlaten want dat wordt volgens mij direct gepikt.
 
Laatst bewerkt:

[-Tom-]

MF veteraan
26 mei 2005
4.143
0
32
Harreveld
Bezoek site
:') :P
Volgens mij is het meest simpele een losse torsie-as kopen en daar met wat koker een zo'n goot aan vastmaken.
Zoiets (deze is dan inklapbaar, maar je snapt het idee).
 

*Jan*

ZRX 1100 R
Donateur
2 dec 2010
17.017
4.403
57
Apeldoorn
Deze had ik al eens geleend,
Ook prima, maar qua prijs...
Daarom wil ik komende winter de tijd nemen om iets in elkaar te plakken.

Wil je zo n aanhanger wegens ruimtegebrek om te stallen ?
Anders is een gewoon karretje toch veel makkelijker ,
ik heb er 1 met een bakmaat 2m x 1m,met de steadystand kan ik mijn motor er alleen op zetten en lekker op m n gemak vastzetten, en normaal kan ik t karretje overal voor gebruiken.
en veel ruimte neemt tie bij huis niet in :N
 

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
2.058
30
44
Erps-Kwerps
Die Hog Hauler vind ik eigenlijk nog wel leuk. Beetje aan de zware kant, maar erg praktisch!
Die van Vossen (Airtrailer ondertussen) heeft ook wel wat, maar die luchtvering vind ik er dik over, nodeloos gecompliceerd en maakt het ook al een stuk duurder.
Als je zelf iets gaat maken, een ongeremd torsieasje van 750 kg vind je al nieuw voor minder dan 150 euro.
 
Laatst bewerkt:

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.790
115
bij mijnmotoren
Hog Hauler heeft ook nog eens een te zware belasting op je trekhaak
Als je naar het filmpje kijkt zie dat de as erg veer naar achteren zit waardoor je meer dan de helft van het motorgewicht op de trekhaak krijgt en daar mag je meestal niet meer dan een dertig tot vijftig kilo op hebben
 

[-Tom-]

MF veteraan
26 mei 2005
4.143
0
32
Harreveld
Bezoek site
Deze had ik al eens geleend,
Ook prima, maar qua prijs...
Daarom wil ik komende winter de tijd nemen om iets in elkaar te plakken.
Ik wist de naam niet meer, maar ik bedoelde eigenlijk zo'n Erde, zoals eerder gepost. Zo'n ding wil ik ook nog hebben. Alleen ze zijn vaak vet snel verkocht (2e hands)
 

littleloony

MF veteraan
17 feb 2009
9.819
20
19
Brabant
Die Hog Hauler vind ik eigenlijk nog wel leuk. Beetje aan de zware kant, maar erg praktisch!
Die van Vossen (Airtrailer ondertussen) heeft ook wel wat, maar die luchtvering vind ik er dik over, nodeloos gecompliceerd en maakt het ook al een stuk duurder.
Als je zelf iets gaat maken, een ongeremd torsieasje van 750 kg vind je al nieuw voor minder dan 150 euro.

Maakt hem wel duurder, maar ligt als een blok achter de auto .
Rijdt geweldig, met 135 140 km/u door Frankrijk
 

Testa-Rossa

MF veteraan
19 dec 2006
7.585
0
31
Achterhoek!
ben nie kleinzerig



Baxley SB001 Motorcycle Trailer
Als ik toch zie wat voor gezichten die kerel erbij trekt om die laadvloer weer op hoogte te krijgen met een motor er op... Dan is het toch een stuk minder gedoe om gewoon een motorfiets per oprijplaat op een normale aanhanger te rijden, of zelfs te duwen.

Het lijkt me fantastisch handig zo'n aanhanger hoor, bv. voor het vervoeren van een pallet met een draai- of freesbank erop of bv. om in je eentje een kart op/af te kunnen laden. Dan is het super handig dat je de laadvloer praktisch tot op de bestrating kan gooien, maar voor een motorfiets zie ik toch echt geen enkel voordeel t.o.v. een oprijplaat.
 

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
2.058
30
44
Erps-Kwerps
Als ik toch zie wat voor gezichten die kerel erbij trekt om die laadvloer weer op hoogte te krijgen met een motor er op... Dan is het toch een stuk minder gedoe om gewoon een motorfiets per oprijplaat op een normale aanhanger te rijden, of zelfs te duwen.

Het lijkt me fantastisch handig zo'n aanhanger hoor, bv. voor het vervoeren van een pallet met een draai- of freesbank erop of bv. om in je eentje een kart op/af te kunnen laden. Dan is het super handig dat je de laadvloer praktisch tot op de bestrating kan gooien, maar voor een motorfiets zie ik toch echt geen enkel voordeel t.o.v. een oprijplaat.
Je kunt je voeten aan de grond houden als je er op rijdt, probeer dat maar eens met een oprijgoot. Bij een oprijplaat heb je ook meestal nog een forse knik. Risico om met je uitlaat of carter hier tegen te komen en ook hier kom je niet met je voeten aan de grond.
 
Laatst bewerkt:

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.806
233
35
Druten
Je kunt je voeten aan de grond houden als je er op rijdt, probeer dat maar eens met een oprijgoot. Bij een oprijplaat heb je ook meestal nog een forse knik. Risico om met je uitlaat of carter hier tegen te komen en ook hier kom je niet met je voeten aan de grond.
Met een oprijgoot gewoon er langs lopen en de motor mbv de koppeling de aanhanger op laten lopen, geen centje pijn en niet het risico om met motor en al naast de goot te donderen ;)
 

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
2.058
30
44
Erps-Kwerps
Zo doe ik dat zelf ook als ik mijn motor op mijn gewone aanhanger zet. Maar er is een verschil tussen een naked en een dikke Goldwing. Ik kan me voorstellen dat het een stuk comfortabeler is om zittend op je motor zo het plateau op te rijden.
 
Laatst bewerkt: