motorachterlicht met geïntegreerde knippers, mag dat?

heb ik gedaan ;)

ook met knippers heeft deze E-keur volgens de motorzaak ;)

is dan ook heel erg duidelijk :Y

maar had je verder nog iets zinnigs te melden behalve mij, onterecht, te melden dat ik de rest van het topic moet lezen?

Jammer voor jou: E-keur geld alleen voor de achterlicht + remlicht functie... Knippers moeten volgens de WVW 1994 minimaal 18 CM uit elkaar zitten.

Is al meerdere keren voorbij gekomen. Als ik jou was zou ik het topic nog maar een keer doorlezen, de informatie tot je nemen en daar naar acteren :W
 
Laatst bewerkt:
Jammer voor jou: E-keur geld alleen voor de achterlicht + remlicht functie... Knippers moeten volgens de WVW 1994 minimaal 18 CM uit elkaar zitten.

Is al meerdere keren voorbij gekomen. Als ik jou was zou ik het topic nog maar een keer doorlezen, de informatie tot je nemen en daar naar acteren :W

:W
 
achter/remlichten met geïntegreerde knipperlicht zijn passé
knipperlichten met geïntegreerd achter/remlicht, die zijn hip!
;)
 
oke maar nu even zonder kinderachtige opmerkingen naar elkaar:

in de WvW 1994 word vermeld dat de eisen van een motorfiets moeten voldoen aan de richtlijnen zoals genoemd in Richtlijn 76/759/EEG.

ik heb die richtlijn doorgelezen maar daar word mijn inziens niet gerept over een gedefineerde afstand tussen de knipperlichten.

Wel word vermeld dat knipperlichten die voldoen aan het EEG niet kunnen worden verboden.
 
oke maar nu even zonder kinderachtige opmerkingen naar elkaar:

in de WvW 1994 word vermeld dat de eisen van een motorfiets moeten voldoen aan de richtlijnen zoals genoemd in Richtlijn 76/759/EEG.

ik heb die richtlijn doorgelezen maar daar word mijn inziens niet gerept over een gedefineerde afstand tussen de knipperlichten.

Wel word vermeld dat knipperlichten die voldoen aan het EEG niet kunnen worden verboden.
Klopt, in het WvW staat het ook niet. Het staan in de Regeling voertuigen, onder hoofdstuk 5 "permanente eisen"
:)
 
heb ik gedaan ;)

ook met knippers heeft deze E-keur volgens de motorzaak ;)

is dan ook heel erg duidelijk :Y

maar had je verder nog iets zinnigs te melden behalve mij, onterecht, te melden dat ik de rest van het topic moet lezen?

Als het niet hetzelfde achterlicht is als tijdens de originele typegoedkeuring bij RDW, mag het niet.

En dan mag jij aantonen dat het wel zo mag.
 
ah kijk, iemand met daadwerkelijke bronnen..

duidelijk, ik had het dus anders begrepen :P

zal straks es meten hoe breed mn achterlicht is :+

maar zijn onze wetsdienaars daadwerkelijk zo streng erop?
Het was voor mij ook ff zoeken hoor. Maar had het ooit al eerder gelezen dus wist dat het ergens moest staan. ;)

Het achterlicht van mijn bird is aan de buitenzijde krap 160 mm als ik mij niet vergis O-)
Rij al 4 jaar met die geintegreerde knippers rond en ik heb er nog geen last mee gekregen. Terwijl ik toch wel eens agenten achter me had staan bij verkeerslichten. Maar heb dan ook wel gewoon kenteken verlichting er op zitten en gedraag me redelijk fatsoenlijk. (lees onopvallend)
Wat natuurlijk geen garanties bied voor de toekomst :P
 
achter/remlichten met geïntegreerde knipperlicht zijn passé
knipperlichten met geïntegreerd achter/remlicht, die zijn hip!
;)

Zekers.

Een kennis heeft zo'n setje laten monteren, dat de knippers fel flikkeren, wanneer hij gaat remmen.

Hoe harder hij remt, hoe harder ze branden.
 
Het was voor mij ook ff zoeken hoor. Maar had het ooit al eerder gelezen dus wist dat het ergens moest staan. ;)

Het achterlicht van mijn bird is aan de buitenzijde krap 160 mm als ik mij niet vergis O-)
Rij al 4 jaar met die geintegreerde knippers rond en ik heb er nog geen last mee gekregen. Terwijl ik toch wel eens agenten achter me had staan bij verkeerslichten. Maar heb dan ook wel gewoon kenteken verlichting er op zitten en gedraag me redelijk fatsoenlijk. (lees onopvallend)
Wat natuurlijk geen garanties bied voor de toekomst :P

wat voor 'n motor is dat?

ik heb een 900RR en dat achterlicht is ook vrij breed maar of het zo breed is denk het niet :N

maar het is wel een stuk duidelijker dan bijvoorbeeld een R1 ofzo, denk ook niet dat ik er snel last mee zal krijgen, en anders ga ik gewoon alleen maar rechtdoor als ik politie achter me zie :+
 
wat voor 'n motor is dat?

ik heb een 900RR en dat achterlicht is ook vrij breed maar of het zo breed is denk het niet :N

maar het is wel een stuk duidelijker dan bijvoorbeeld een R1 ofzo, denk ook niet dat ik er snel last mee zal krijgen, en anders ga ik gewoon alleen maar rechtdoor als ik politie achter me zie :+
CBR1100XX
kaalkontje0mg.jpg
 
Laatst bewerkt:
hmm. wie weet red ik dat ook wel dan :P

ga 't vanmiddag es meten
Geen idee of ik het goed heb onthouden hoor, maar dacht dat het licht iets van 160 breed was... zou ook 140 of 120 kunnen zijn, is al een paar jaar terug dat ik dat op heb gemeten _O-
Conclusie was iig dat de knippers bij lange na niet de 180 mm afstand tot elkaar zouden halen :+

Eerste keer: raar. Daarna best briljant :Y
Ah, keej, ben benieuwd of ik dat nog een keer ga mee maken.
 
oke maar nu even zonder kinderachtige opmerkingen naar elkaar:

in de WvW 1994 word vermeld dat de eisen van een motorfiets moeten voldoen aan de richtlijnen zoals genoemd in Richtlijn 76/759/EEG.

ik heb die richtlijn doorgelezen maar daar word mijn inziens niet gerept over een gedefineerde afstand tussen de knipperlichten.

Wel word vermeld dat knipperlichten die voldoen aan het EEG niet kunnen worden verboden.

Sorry ik heb verwezen naar de WVW en dat moet idd het voertuigregelement zijn |(
 
heb ik gedaan ;)

ook met knippers heeft deze E-keur volgens de motorzaak ;)

is dan ook heel erg duidelijk :Y

maar had je verder nog iets zinnigs te melden behalve mij, onterecht, te melden dat ik de rest van het topic moet lezen?

Met alle geplaatste reacties hoef ik niets 'zinnigs melden'. :P

Ben wel benieuwd wat er in het instructieboekje bij jouw achterlicht staat. Of er wordt gerept over de landelijke verkeersregels enzo.

:W
 
Met alle geplaatste reacties hoef ik niets 'zinnigs melden'. :P

Ben wel benieuwd wat er in het instructieboekje bij jouw achterlicht staat. Of er wordt gerept over de landelijke verkeersregels enzo.

:W

ondertussen waren we alweer serieus bezig en heb ik een aantal bronnen gelezen waardoor ik idd heb moeten toegeven dat ik het verkeerd had begrepen.

waarom jij dan weer zo'n kinderachtige reactie moet plaatsen is mij een raadsel maar als jij je daar goed bij voelt joh *O*
 
ondertussen waren we alweer serieus bezig en heb ik een aantal bronnen gelezen waardoor ik idd heb moeten toegeven dat ik het verkeerd had begrepen.

waarom jij dan weer zo'n kinderachtige reactie moet plaatsen is mij een raadsel maar als jij je daar goed bij voelt joh *O*

Staat een smiley bij ;) . Niet te serieus.

En de vraag over de handleiding was wel serieus. Naar mijn smaak mogen ze je best duidelijk erop wijzen dat je niet legaal rond rijdt. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan