motorachterlicht met geïntegreerde knippers, mag dat?

Donnytje

MF'er
31 mei 2009
89
0
Goor
HET MAG NIET

meneer de agent heeft me zojuist er op bekeurd omdat het blijkbaar niet goed zichtbaar was.. meneer de agent heeft me erop gewezen dat als iemand achter je rijd op 150 meter afstand dat je niet kan zien welke kant je op gaat. Ook heeft meneer de agent me de camerabeelden laten zien dat het onduidelijk was.. Dat klopt ook wel als je naar een schermpje kijkt waar je alleen maar legoblokjes ziet.

Mierenneukerij is het.. boete is onbekend omdat hij een één of andere code niet wist die erbij hoort :S
 
ik moet zeggen dat ik een undertail heb met ingebouwde knippers en mijn mederijders zelf ook zeiden mwaaaah echt duidelijk is het niet.
 
Praten we hier dan over een " LED " achterlicht, geintregeert met knippers, want deze zijn juist ZEEEEER duidelijk.

Ik rijd er al jaren mee, ook al diverse keren aangehouden, maar nog nooit gezeik gehad over mijn " LED "achterlicht...
 
'Mensen met Achterlicht & Geintegreerde knippers' > 'Mensen met achterlicht en geintegreerde knippers'
 
Hangt er vanaf..
Kende iemand met een 02 r6 en daarbij zag je het gewoon echt NIET

Laatst ook een gixxer k5 zien rijden, en daarbij was het echt superduidelijk

(geef zelf nog wel de voorkeur aan losse lichtjes btw)
 
Jazeker LED achterlicht!
YAMAHA%20R6%20WLL-72.gif
 
hangt heel erg af van het soort achterlicht.

ik heb ook geintegreerd, maar bij mij is het toch echt vrij duidelijk. al meerdere mensen gehoord dat ze het erg duidelijk vonden.

maar je hebt bepaalde typen motoren waar het toch vrij slecht te zien is..
 
hangt heel erg af van het soort achterlicht.

ik heb ook geintegreerd, maar bij mij is het toch echt vrij duidelijk. al meerdere mensen gehoord dat ze het erg duidelijk vonden.

maar je hebt bepaalde typen motoren waar het toch vrij slecht te zien is..


Ik denk dat automobilisten die zelf motorrijden, beter anticiperen op
achterlichten en knippers dan de overige automobilisten, die zien
wel iets knipperen maar ook niet meer dan dat.
 
Ik heb zelf ook een LED achterlicht met de knippers erin, maar dat lijkt net een kerstboom van achter als ik van rijstrook wissel, moet toch ook wel vanaf 150m zichtbaar zijn *D
 
HET MAG NIET

meneer de agent heeft me zojuist er op bekeurd omdat het blijkbaar niet goed zichtbaar was.. meneer de agent heeft me erop gewezen dat als iemand achter je rijd op 150 meter afstand dat je niet kan zien welke kant je op gaat. Ook heeft meneer de agent me de camerabeelden laten zien dat het onduidelijk was.. Dat klopt ook wel als je naar een schermpje kijkt waar je alleen maar legoblokjes ziet.

Mierenneukerij is het.. boete is onbekend omdat hij een één of andere code niet wist die erbij hoort :S

Klopt, volgens het wetboek over voertuigen enz... bla bla bla... moet er minimaal 18cm tussen de richtingaanwijzers zitten achter. en voor 22 of 32cm zei hij tegen mij.
Heb er een waarschuwing voor gehad.
 
hangt heel erg af van het soort achterlicht.

ik heb ook geintegreerd, maar bij mij is het toch echt vrij duidelijk. al meerdere mensen gehoord dat ze het erg duidelijk vonden.

maar je hebt bepaalde typen motoren waar het toch vrij slecht te zien is..

En toch krijg je er gezeik mee vanwege dat voertuig regelement... :P

18cm minimaal... Maarja ik heb ze ook mooi in het kontje zitten. :9
Alleen bij mij is het wel minder goed zichtbaar... :X
 
Is dat al het volgende stadium van de evolutie? De "mens met achterlicht en geïntegreerde knippers".... Heb ik iets gemist??? B|
 
Jezus, wat een jankverhaal. Je weet toch dat er geen e-keur op zit.

Veel van die dingen zijn inderdaad verdomd onduidelijk. Moet je allemaal lekker zelf weten, maar om hier nu te gaan verwachten dat iedereen troostend een arm om je schouder slaat... :Z
 
HET MAG NIET

meneer de agent heeft me zojuist er op bekeurd omdat het blijkbaar niet goed zichtbaar was.. meneer de agent heeft me erop gewezen dat als iemand achter je rijd op 150 meter afstand dat je niet kan zien welke kant je op gaat. Ook heeft meneer de agent me de camerabeelden laten zien dat het onduidelijk was.. Dat klopt ook wel als je naar een schermpje kijkt waar je alleen maar legoblokjes ziet.

Mierenneukerij is het.. boete is onbekend omdat hij een één of andere code niet wist die erbij hoort :S

sorry hoor dat kan je nou wel zeggen ,heb ook al een paar keer zoiets gezien en zelfs van zo,n 20 meter zie je het slecht,en helemaal als de zon er op schijnt,maar dat is mijn ervaring ,zat er zelf voorheen ook aan te denken maar ben er toch op terug gekomen ,kijk wel eerst of er zichtbaardere systemen zijn ,wil wel graag dat anderen duidelijk zien welke richting ik uit ga ,je bent met al kwetsbaar genoeg,maar het ziet er wel gaaf uit moet ik bekennen :]
 
Ik heb ook een achterlicht met geintegreerde led knippers waar ook nog eens een E keur op zit.
In kan me vergissen maar mij lijkt het niet dat ze daar een boete voor kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een achterlicht met geintegreerde led knippers waar ook nog eens een E keur op zit.
In kan me vergissen maar mij lijkt het niet dat ze daar een boete voor kunnen geven.
jawel, dat kunnen ze.
volgens het voertuig-regelement moet er minimaal X cm (hierboven staat 18cm) tussen de knipperlichten zitten, en dat is niet bij geintegreerde knipperlichten.
 
die van mij is ook zo duidelijk dat ik er met mensen achter me ff een beentje bij uitsteek, dus een bekeuring kán ik me best voorstellen :Y




Jammer joh, had je kunnen en moeten weten, dus snel weer origineel maken :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan