Motoragent aangereden door trucker

hoe zo niet werkbaar? Omdat de overlevingsdrang van sommige mensen fietsers tekort schiet? Je bent toch gewoon te stom om voor de duvel te dansen als je het in je hoofd haalt om naast een vrachtwagen te gaan staan die af gaat slaan.


Lees de krant er maar op na, bijna elke dag is het wel raak. Onbegrijpelijk!
 
hoe zo niet werkbaar? Omdat de overlevingsdrang van sommige mensen fietsers tekort schiet? Je bent toch gewoon te stom om voor de duvel te dansen als je het in je hoofd haalt om naast een vrachtwagen te gaan staan die af gaat slaan.


Had vandaag nog zo'n contador dikbuik racefiets wannebee ,
( ik ) Vrachtwagen in de polder, vrij zwaar.. optrekken na een bochtje.
Dat gaat niet zo hard nee.. klopt..
Duurt even voor je weer op gang bent.

Contador probeert me rechts in te halen , smalle weg, vrachtwagen past net.
Komt in de berm terecht en gaat op z'n muil
( handig man, met je voeten vastzitten op de trappers )

Had ie geluk dat ie naar rechts viel , en niet naar links onder m'n trekassen.

Maar als je hem plat rijd en over de weg uitsmeert, ben je wel de boze
en zo'n klootzak die een fietser dood heeft gereden.
 
Had vandaag nog zo'n contador dikbuik racefiets wannebee ,
( ik ) Vrachtwagen in de polder, vrij zwaar.. optrekken na een bochtje.
Dat gaat niet zo hard nee.. klopt..
Duurt even voor je weer op gang bent.

Contador probeert me rechts in te halen , smalle weg, vrachtwagen past net.
Komt in de berm terecht en gaat op z'n muil
( handig man, met je voeten vastzitten op de trappers )

Had ie geluk dat ie naar rechts viel , en niet naar links onder m'n trekassen.

Maar als je hem plat rijd en over de weg uitsmeert, ben je wel de boze
en zo'n klootzak die een fietser dood heeft gereden.


Maar dat is toch precies waarom jij een vakman bent toch. Je weet dat dat gebeurt en anticipeert daar op.

En je mag je toeter gebruiken om gevaar af te wenden,...mag het een keer dan vergeet je het misschien?
 
blijft allemaal erg zuur voor de mensen die er bij betrokken zijn.
ik geef niemand schuld dat doen anderen wel, het valt ook niet altijd mee voor agenten
en truckers.
een fout is snel gemaakt ,en dan is het zorg dat dingen goed geregeld worden.
weet wel dat sommigen het helemaal te bond maken ,dat zie ik in mijn vak.
en voor mijn werk rij ik wel eens met de truckers mee, ben ik soms verbaast dat
ze voertuigen links en rechts nog zien.......
kruip zelf eens achter het stuur van zo een groot ding .....je schrikt je rot.
 
Maar dat is toch precies waarom jij een vakman bent toch. Je weet dat dat gebeurt en anticipeert daar op.

En je mag je toeter gebruiken om gevaar af te wenden,...mag het een keer dan vergeet je het misschien?

Zal je net zien dat de fietser dan wel naar links valt....
 
Dan was hij ook niet nieuw meer :+ :+ :+
Geintje hoelang heb je hem al ?
50.000 rij je in hoeveel maand bij elkaar ?

Nieuw is hij al niet meer als hij de fabriek uit komt ;)
Maar april gekregen ofzo? Wisselt nogal, rij soms containers en met bitumen maak ik wat minder kilometers.

Ja, veel en graag.

Je hebt dan dus 4 parkeerplaatsen gehad. In Duitsland / Frankrijk ben je dan dus gewoon een uur over je rijtijd heen.

Je MOET niet langs de snelweg staan, je kan ook een afslag nemen en een km van de snelweg je wagen neerzetten.
Maar ik begrijp dat de rijtijdenwet dus gewoon waardeloos is en beter afgeschaft kan worden ?

Oh nee hoor! Vind rijtijdenwet prima, maar invulling ervan is soms erg moeilijk. Ik rij met gevaarlijke stoffen en ik denk niet dat een dorp erop zit te wachten als ik naast de school parkeer, dan is het nog steeds gokwerk wáár ik kan gaan staan en daarbij mag ik ook eten en douchen? Er zijn gewoon te weinig parkeerplaatsen langs de snelweg.

En als ik nu eens een bestelwagen huur met slecht uitzicht, mag ik jou dan ook platrijden als jij op de motor zit? Voor de zekerheid drink ik ook nog anderhalf glas bier erbij.

Dude serieus niet zo naiëf doen. Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken zit er nogal een verschil in tussen iemand bewust van de wegrijden of een ongeval hebben/krijgen/veroorzaken. De gevolgen voor de motor in kwestie zouden hetzelfde zijn, maar voor de chauffeur heel anders.

Je mag omdraaien wat je wil, als jij verstaat dat ik je met plezier aanrijdt als je in mijn dode hoek zit vergis je je.
Ook vrachtvervoer blijft mensenwerk...

Mezelf een extra trauma aanmeten omdat is gebeurd wat is gebeurd bedank ik vriendelijk voor, daar ga ik alleen maar beroerder door rijden.
Bang ben ik er in ieder geval niet voor en dat is maar goed ook, anders was die vrouw 23 jaar geleden ook overleden. ;)

Dat dus, als ik elk ongeval mijzelf zou moeten verwijten zo ik allang niet meer (lekker) rijden.

Tja, die dode hoek: daar is toch wel wat aan te doen?
Ik begrijp dat een werkgever alles te duur vindt, maar een paar camera's zouden toch de oplossing zijn?

Verre van! Spiegels zijn nog beter, beetje verkeerde zon en je zit niets op zo'n camera. Met spiegels betere kansen.

Uiteindelijk kan je alle verantwoordelijkheid wel bij de bestuurder neerleggen, maar die gevalletjes dode hoek zijn volgens mij met regelmaat te voorkomen door het anders opstellen van de fietser in kwestie. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon bij een vrachtwagen uit de buurt te blijven?

Daarbij, als een chauffeur nu ook nog eens 4 camera's moet checken, naast al zijn spiegels en het blikveld voor hem, dan wordt het een hele lastige zaak. Multitasken bestaat niet, het verdelen van je aandacht wel.. dus snel ff alle spiegels, camera's etc bekijken en vervolgens over het hoofd zien dat er een persoon voor je truck loopt.

Idd, ik heb links 2 spiegels, voor 1 en rechts 3. Ondertussen moet ik ook uit alle ramen kijken en in de gaten houden wat er achter me zit.

Ik weet niet of grootste schrikmoment al eens uitgetypt had:
Ik kom op een groot verkeersplein aan rijden in Duitsland met relatief weinig overzicht dus ik rol over de VOP naar het begin van het plein. Op dat moment aan fietsers ed niets te zien. Plein word rustig en ik geef dus gas waar ik een gil hoor door mijn (gelukkig) open raam. En de tijd dat ik stond te wachten en het moment aan het inschatten was dat ik erop kon rijden besloot een vrouw om op 1m voor mijn truck langs te lopen met kinderwagen.

Ja ik had haar "moeten" zien. Ja ik had haar voorrang moeten geven, ik stond over de VOP tenslotte. Maar zij had het verstand moeten hebben dat ik haar daar niet zo snel kan zien en beter even had gewacht. Ik ben toen uitgestapt en heb haar (van schrik) behoorlijk uit gescholden ik stond echt met shakende handen. Eenmaal gekalmeerd excuses voor het uitschelden aan geboden maar ook in de truck gezet en laten zien dat ze zo ontzettend slecht zichtbaar is.

En verdomme, toch heb je blijkbaar de rest toch echt gelezen.

Want toch heb je het door, door, inderdaad, regels & werkdruk , ben je gedwongen stunts uit te halen.

Zal je meteen het antwoordt op de volgende vraag geven:

Maar waarom dan ? .. Moet het dan allemaal tot net over het maximale ?..

Ja..
Simpel...

Het is 2015 , in de transport in het trappen, of eruit getrapt worden.
Contracten krijg je niet meer / zeldzaam , alles is op 0 uren contract basis.
Presteer je niet , kan je naar huis.
*doei* , voor jou een ander.

Dus, wil ik ( chauffeur ) m'n vaste lasten betalen / wat te vreten hebben , moet je trappen.

Eigenlijk is het vrij eenvoudig :)


Is het goed / veilig / leuk ?
Nee..
Maarja, je moet het er wel mee doen.

Ben ik het persoonlijk dan weer niet geheel mee eens. Ik ben gewoon loonslaaf en zodra ik iets niet haal bel ik naar de planning en leg de situatie uit en dan is het aan hun.

Volgens mij de enige groep die op deze manier wordt gecontroleerd op werktijden ? Toch eigenlijk bijzonder......

Ja en nee. 50ton doet wat meer in een ongeval dan 2ton van een busje.

Eeuhh... waar anders :?


Zo moeilijk is dat niet ?
De fietsers die door een vrachtwagen worden doorgereden bevinden zich vrijwel altijd in de stad/bebouwde kom. Daar is vaak niet veel ruimte als ergens een vrachtwagen rijdt/staat.

Ik heb er 3 meegemaakt.
Alle drie bij een kruising, verkeerslicht op groen, fietser rijdt rechtdoor, vrachtwagen slaat rechts af...en rijdt fietser dood.
Toch echt 3 x vreselijke gevolgen....ook voor de chauffeur !

Ja, maar schijnbaar voor fietsers moeilijk om uit de gevarenzones van een vrachtwagen te blijven.
En idd, dat zijn dingen die je niet in de koude kleren gaan zitten.

In Koudekerk ook zo'n mooi plekje. Smalle weg door het dijkdorpje en stoplicht waar ik links moet en de ruimte krap is dus sta strak rechts langs de stoep. Voor me een 1 meter groot fietsers vak waar ik dus al ruim voor de streep moet stoppen wil ik dat vak uberhaubt zien. Maar álle fietsers gaan over de stoep langs me heen en naaien dan een meter voor mijn truck dat vak in. Let je niet op rij je er 3 plat...

Toch is dat alles nu net wat een goede chauffeur een goede chauffeur maakt.

Tegen politiemensen word ook gezegd: "Je wist toch waar je aan begon !"
Volgens mij geld dat ook voor vrachtwagenchauffeurs.

De tijd dat je op school niet mee kwam en niets anders kon dus dan maar vrachtwegenchauffeur werd is volgens mij echt wel voorbij ! ;)

Overigens niets ten nadele van vrachtwagenchauffeurs hoor, zoals gezegd heb ik zelf ook zo rondgereden, maar fietsers zeggen dat zij maar beter op moeten letten of iemand ze niet doodrijdt als ze zich gewoon aan de verkeersregels houden gaat mij ook weer te ver.
En ik heb een hekel aan fietsen en fietsers in het verkeer :X

Dat zeg ik ook niet, maar ze zouden wel iets verstandiger mogen zijn.

:?

Mijn werkgever betaald jaarlijks miljoenen ivm arbeidstijden overschrijdingen.:^ :)

Dat wist ik dan weer niet!
Wat voor eisen stellen ze aan jullie?

Uiteraard ben ik het daar wel een beetje mee eens.
Je hebt er niets aan als er op je grafsteen staat "maar hij had wel gelijk !!"

Maar ... je redenering zegt toch dat de fietser zich dan moet aanpassen, om de verantwoordelijkheid van de chauffeur 'over te nemen'. En dat vind ik toch de omgekeerde wereld.

Ja, vrachtwagens zijn groter, lomper, complexer enz enz geworden terwijl de wegen daar niet altijd in meegegroeid zijn of binnen de bebouwde kom zelfs alleen maar ingewikkelder. Maar dat heeft niets met die fietser te maken.

We zeggen hetzelfde dus :)

Wij hebben elk jaar een grote vrachtwagen op school (straks ook weer) en dan gaan we met de kinderen
- naderen van achteren langs de zijkant
-tegen de neus van de vrachtwagen staan en weglopen tot je zichtbaar bent.

lln zijn max 120cm lang

de dode hoeken zijn er en maximaal 2,5 m aan de voorkant. Maar een agent op de motor is hoger dan 1.20m

aan de zijkant is het gat zo'n 3-4 meter, maar dan moet je daar ook blijven, anders word je wel zichtbaar.

Ik heb dit zelf kunnen constateren achter het stuur.


Sorry, maar een bewegende motorrijder zie je niet over het hoofd, dat maak je mij niet wijs.



Maar wat was die arme man er aan toe, vreselijk.

En als de chauffeur nu net in zijn spiegels keek en op dat moment de motor hard moest remmen?

Ben ik niet met je eens, je kijkt, ziet hem niet en rijd door. Tegen de tijd dat je hem wel ziet kan het al te laat zijn. Veel beslissingen in het verkeer worden in een split second genomen en als net in dat ene heel korte moment een verkeersdeelnemer buiten beeld is, gaat het mis. Ik heb zelf ook lang geleden op een rotonde gelegen en het eerste wat de dame die daarvan de oorzaak was vertelde was "ik had je niet gezien" En zelfs bij de lage snelheden op een minirotonde gaat dan alles zo snel, dat je nagenoeg kansloos bent in het ontwijken van de auto die je pad ineens kruist.

En heb je de rijdende motorrijder op de still wel gezien ?

Mooi dat de meesten hem niet zien en achter die spiegel links kan ook rustig een auto verdwijnen.

En heel veel zien die niet, dit is een bekende al eerder geposte foto en ook toen zag lang niet iedereen de 2e motor.
In het verkeer zeker als het druk is, is de kans om de motorrijder over het hoofd te zien nog veel groter.

Gisteren zag ik nog vlak voor me hoe iemand een hele auto over het hoofd zag en zo een voorrangsweg opreed.

Vandaag nog zag iemand mij over het hoofd terwijl ik netjes met 60 (de max ook) over een voorrangsweg reed met licht aan. Kijken en zien, het blijft een ding.

Nog erger... was hier gisteren een vrachtwagen een bocht achteruit aan het maken en er ging een fietser doodleuk zijn dode hoek in en er daarna vlak achter langs... de chauffeur had in ieder geval goed op zitten letten want die ging in de ankers omdat hij blijkbaar een fietser miste in zijn zichtveld, waardoor de actie van de fietser goed ging.

De auto voor me die stond te wachten tikte in ieder geval wel met zijn vinger tegen zijn voorhoofd, die vond het blijkbaar ook een niet te intelligente actie van de fietser. Die fietser was trouwens een volwassen vent van een jaar of 40.

Leeftijd zegt echt niets meer! En of ze nu 16 of 60 zijn, als je er wat van zegt krijg je een vette bek van heb ik jou daar. "Sorry dat ik hier aan het werk ben en weinig zin heb fietser uit mijn profiel te peuteren"
 
Laatst bewerkt:
hoe zo niet werkbaar? Omdat de overlevingsdrang van sommige mensen fietsers tekort schiet? Je bent toch gewoon te stom om voor de duvel te dansen als je het in je hoofd haalt om naast een vrachtwagen te gaan staan die af gaat slaan.

En als jij daar al staat, voor het stoplicht en die vrachtwagen gaat daarna naast jou staan ?

Dan kom jij dus veel eerder bij de kruising maar mag daarna de vrachtwagen voor laten gaan als hij afslaat terwijl jij rechtdoor wil ?

En dat is dan weer in strijd met een andere voorrangsregel die zegt dat recht doorgaand verkeer voor gelaten dient te worden.

Als jij dat 'te stom om voor de duvel te dansen' vind, is de enge reactie daarop: Terug naar het begin, die chauffeur is degene die een ander niet mag doodrijden. Ik hoop dat we het daar allemaal mee eens kunnen zijn ?
Daar begint het allemaal mee.
 
Civielrechtelijk is niet de chauffeur aansprakelijk, maar de eigenaar van de vrachtwagen. Strafrechtelijk hangt het er helemaal vanaf wat de situatie was.

Grin...en iets verder doorgetrokken is ook de eigenaar van de vrachtwagen niet aansprakelijk maar degene die de WAM heeft afgesloten.

Strafrechtelijk is het vrij duidelijk als een afslaande vrachtauto een (op dezelfde weg ) recht doorgaande fietser plat rijdt.

(alhoewel daar met bijzondere hypothetische gevallen ook weer verandering in kan komen, maar we snappen waar het over gaat )
 
Klopt, en dat is omdat fietsers er meer niet dan wel aan meewerkten, evenals automobilisten.
*Bron

Je weet wel, de fietser heeft haaientanden maar de auto voor je gaat haastig ff beleefd lopen doen.....
Ik kan het dan nooit laten om op een centimeter afstand van de bumper tot stilstand te komen, sommige trekken dan even de nek in.... :+ O-)

Als ik ergens een hekel aan heb... is dat het wel, leer mensen vooral verkeerd gedrag aan |(

Net als kinderen voor laten gaan |( dat gebeurd ze 3 x achter elkaar en de 4e keer worden ze doodgereden. Gewoon lekker niet doen dus, als je voor gaat, ga dan ook voor.
 
Maar dat is toch precies waarom jij een vakman bent toch. Je weet dat dat gebeurt en anticipeert daar op.

En je mag je toeter gebruiken om gevaar af te wenden,...mag het een keer dan vergeet je het misschien?

had meerdere keuze's..

Als ik had verwacht dat ie me ging proberen rechts in te halen
( welke eikel probeert dat nu ? )
Had ik de ruimte wel kleiner gemaakt, maarja.. zo'n stupide actie had ik
niet verwacht. *mijn fout?*

Naar links , de berm in.
Nope, ben geladen, ben egoïstisch genoeg om mezelf niet op te offeren

Naar rechts ( handje helpen ) ,
Nee... gewoon... nee..

Op die hoorn duwen,
Vond het juist niet verstandig om een schrik-moment in te bouwen,
hij ging tot het moment dat ie op z'n plaat ging tenminste nog rechtuit.


Ik koos zelf voor snelheid aanpassen, gas d'r op , dat ie weer achter me kwam.
Nog wel even vriendelijk gegroet met de hoorn achteraf, dat dan weer wel
( maar ok.. dan mag het eigenlijk niet meer )
 
Laatst bewerkt:
Oh nee hoor! Vind rijtijdenwet prima, maar invulling ervan is soms erg moeilijk. Ik rij met gevaarlijke stoffen en ik denk niet dat een dorp erop zit te wachten als ik naast de school parkeer, dan is het nog steeds gokwerk wáár ik kan gaan staan en daarbij mag ik ook eten en douchen? Er zijn gewoon te weinig parkeerplaatsen langs de snelweg.




Dude serieus niet zo naiëf doen. Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken zit er nogal een verschil in tussen iemand bewust van de wegrijden of een ongeval hebben/krijgen/veroorzaken. De gevolgen voor de motor in kwestie zouden hetzelfde zijn, maar voor de chauffeur heel anders.



Ja, maar schijnbaar voor fietsers moeilijk om uit de gevarenzones van een vrachtwagen te blijven.
Dat zeg ik ook niet, maar ze zouden wel iets verstandiger mogen zijn.



Dat wist ik dan weer niet!
Wat voor eisen stellen ze aan jullie?



Vandaag nog zag iemand mij over het hoofd terwijl ik netjes met 60 (de max ook) over een voorrangsweg reed met licht aan. Kijken en zien, het blijft een ding.

Te weinig parkeerplaatsen ? Overdag zijn ze voor 90% leeg :P

Maar dat principe zou ook mijn oplossing voor de files in NL zijn.
Alle bedrijven op even huisnummer half uur eerder beginnen, alle bedrijven me oneven huisnummer 3 kwartier later beginnen. Niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik gok dat er dan vrijwel geen echte files meer zouden zijn puur door 'drukte'.


HHmm... als ik als motorrijder omvergereden word zou t voor mij ook verschil maken. Bij opzet zou ik toch eea gaan rechtzetten hopen dat justitie mijn belangen naar fatsoen zou behartigen O-)

Klopt. Ik vind ook dat fietsers soms domme dingen uithalen en ze bijna niet beter verdienen.
Alleen blijft het dat de vrachtwagenchauffeur 'de oudste/verstandigste' moet zijn.
Hij is opgeleid, heeft rijbewijzen en puntje bij paaltje is het heel zwart-wit en is hij degene die het gedaan heeft en is de fietser het slachtoffer. Zelfs als strafrechtelijk onderzoek uitwijst dat de chauffeur strafrechtelijk niets verwijtbaar is.

Ik zeg dus niet dat alles van 1 kant moet komen, zeker niet ! Niets verstandiger als fietsers leren waar het gevaar zit. Maar een fietser weet niets van vrachtwagens. Net als autorijders niets van motorrijders weten en dat ook nog wel eens rottige dingen oplevert, maar kan je ze dat kwalijk nemen ?
Hoe het als vrachtwagenchauffeur is leer je alleen wanneer je vrachtwagen rijdt. En hoeveel <18 jarige fietsers zijn vrachtwagenchauffeur ?


Zo'n beetje dezelfde eisen ;) Ook bij ons gaat het om hoeveel uur je mag werken, om de hoeveel tijd je minimaal zo lang pauze moet hebben en hoeveel rust je moet krijgen tussen diensten in, na nachtdiensten enz enz.

Een vrachtwagen over het hoofd zien '( |( maar wees gerust, ook ik word met zwaailicht en sirene nog wel eens over het hoofd gezien. In die gevallen rij jij met 40 ton gewicht en ik met een te hoge snelheid.
 
hoe zo niet werkbaar? Omdat de overlevingsdrang van sommige mensen fietsers tekort schiet? Je bent toch gewoon te stom om voor de duvel te dansen als je het in je hoofd haalt om naast een vrachtwagen te gaan staan die af gaat slaan.

Ik weet niet in welk gat jij woont maar ik woon in Amsterdam en fiets bijna elke dag naar mijn werk.

Je ontkomt niet aan die situaties want in Amsterdam heb je van alles heel veel. Dus ook vrachtwagens en fietsers. Je gaat echt niet 10 of 20 meter voor het stoplicht bij de kruising staan wachten omdat er een vrachtwagen staat.

Het ontbreekt je dan aan enige realiteitszin.
 
Laatst bewerkt:
En als jij daar al staat, voor het stoplicht en die vrachtwagen gaat daarna naast jou staan ?

Dan kom jij dus veel eerder bij de kruising maar mag daarna de vrachtwagen voor laten gaan als hij afslaat terwijl jij rechtdoor wil ?

En dat is dan weer in strijd met een andere voorrangsregel die zegt dat recht doorgaand verkeer voor gelaten dient te worden.

Als jij dat 'te stom om voor de duvel te dansen' vind, is de enge reactie daarop: Terug naar het begin, die chauffeur is degene die een ander niet mag doodrijden. Ik hoop dat we het daar allemaal mee eens kunnen zijn ?
Daar begint het allemaal mee.

Als er een fietser staat gaat en verstandig chauffeur er niet naast staan, maar op zo'n manier dat hij de fietsers in het zicht kan houden.

Als ik ergens een hekel aan heb... is dat het wel, leer mensen vooral verkeerd gedrag aan |(

Net als kinderen voor laten gaan |( dat gebeurd ze 3 x achter elkaar en de 4e keer worden ze doodgereden. Gewoon lekker niet doen dus, als je voor gaat, ga dan ook voor.

Moet je op vrijdag eens hier in het dorp komen... Duitsers doen dat heel vaak! Voetgangers overal voor laten |(
 
Als ik ergens een hekel aan heb... is dat het wel, leer mensen vooral verkeerd gedrag aan |(

Net als kinderen voor laten gaan |( dat gebeurd ze 3 x achter elkaar en de 4e keer worden ze doodgereden. Gewoon lekker niet doen dus, als je voor gaat, ga dan ook voor.

Tjsa. Kinderen voor laten gaan. Kinderen zijn onberekenbaar (net als Belgen, die laat ik altijd voorgaan). Je laat kinderen niet alleen voorgaan vanuit opvoedkundig perspectief, maar uit zelfbehoud. Let maar eens op bij zebrapaden. Kinderen lopen er rustig naar toe, maar 3 meter er voor beginnen ze ineens te rennen. Geen risico nemen dus. Het zijn de mensen die over een paar jaar jouw billen moeten afvegen!

En geef kinderen de kans om de verkeersregels te leren en het verkeer in te schatten. Het zijn kinderen en snappen er nog niet veel van. Hou je een beetje in. Zoveel is het toch niet gevraagd?

Maar ik ben het op hoofdlijnen met MBM eens.
 
Laatst bewerkt:
Tjsa. Kinderen voor laten gaan. Kinderen zijn onberekenbaar (net als Belgen, die laat ik altijd voorgaan). Je laat kinderen niet alleen voorgaan vanuit opvoedkundig perspectief, maar uit zelfbehoud. Let maar eens op bij zebrapaden. Kinderen lopen er rustig naar toe, maar 3 meter er voor beginnen ze ineens te rennen. Geen risico nemen dus.

En geef kinderen de kans om de verkeersregels te leren en het verkeer in te schatten. Het zijn kinderen en snappen er nog niet veel van. Hou je een beetje in. Zoveel is het toch niet gevraagd?

Maar ik ben het op hoofdlijnen met MBM eens.

Je hebt kinderen en pubers. Maar als ze te jong zijn om de regels te kennen moeten ze niet alleen de weg opgaan en als ze oud genoeg zijn moeten ze stoppen.

Maar ook ik begrijp je punt ;)
 
Maar dat is toch precies waarom jij een vakman bent toch. Je weet dat dat gebeurt en anticipeert daar op.

En je mag je toeter gebruiken om gevaar af te wenden,...mag het een keer dan vergeet je het misschien?


Als Stefan z'n luchthoorn gebruikt, is er een grote kans dat de bejaarde contador van schrik een hartinfarct krijgt. En ik denk dat Stefan liever een knappe blondine mond op mond beademing geeft, dan een bejaarde contador. :+
 


Ik weet niet in welk gat jij woont maar ik woon in Amsterdam en fiets bijna elke dag naar mijn werk.


Je ontkomt niet aan die situaties want in Amsterdam heb je van alles heel veel. Dus ook vrachtwagens en fietsers. Je gaat echt niet 10 of 20 meter voor het stoplicht bij de kruising staan wachten omdat er een vrachtwagen staat.

Het ontbreekt je dan aan enige realiteitszin.

Ik heb 2 jaar lang alleen maar in de binnenstad, met maximale lengte en breedte, met een vrachtwagen in de binnenstad van Amsterdam gereden. En eigenlijk, met enkele uitzonderingen, helemaal niet zoveel problemen ondervonden.
Probelemen had ik alleen met de verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels hielden.
Omdat je die niet verwacht op momenten dat ze er niet horen te zijn.
Als iedereen doet wat ie moet en mag doen is er "meestal" niets aan de hand.
 
Ik heb 2 jaar lang alleen maar in de binnenstad, met maximale lengte en breedte, met een vrachtwagen in de binnenstad van Amsterdam gereden. En eigenlijk, met enkele uitzonderingen, helemaal niet zoveel problemen ondervonden.
Probelemen had ik alleen met de verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels hielden.
Omdat je die niet verwacht op momenten dat ze er niet horen te zijn.
Als iedereen doet wat ie moet en mag doen is er "meestal" niets aan de hand.

En had jij de beschikking over extra hulpmiddelen zoals spiegels, sensoren en camera's? Of had jij ook echt een dode hoek?
 
Tjsa. Kinderen voor laten gaan. Kinderen zijn onberekenbaar (net als Belgen, die laat ik altijd voorgaan). Je laat kinderen niet alleen voorgaan vanuit opvoedkundig perspectief, maar uit zelfbehoud. Let maar eens op bij zebrapaden. Kinderen lopen er rustig naar toe, maar 3 meter er voor beginnen ze ineens te rennen. Geen risico nemen dus. Het zijn de mensen die over een paar jaar jouw billen moeten afvegen!

Dat heb ik nog nooit meegemaakt maar misschien nader ik daarvoor te snel.
Meestal doe ik dus het tegenovergestelde van wat jij doet, niet bemoedigen maar ontmoedigen.
Doe ik ook bij Belgen trouwens, voorrang prima, geen voorrang, lekker wachten tenzij het verkeerstechnisch handiger is om voor te laten.
En dat laatste heeft dan puur met doorstroming te maken en niets anders.
Niet omdat het regent, waait of iemand mogelijk iets engs kan gaan doen, als ik dat bespeur is het meteen ontmoedigen.
De enige die bij mij mag timen is de pizzakoerier, die let tenminste op en zelfs dan, als ze het te gek maken, ga maar vast remmen!

Door al dat gepamper van al die übervoorzichtige bestuurders worden vooral jonge verkeersdeelnemers op voorhand al bedorven.
 
Laatst bewerkt:
Als er een fietser staat gaat en verstandig chauffeur er niet naast staan, maar op zo'n manier dat hij de fietsers in het zicht kan houden.Moet je op vrijdag eens hier in het dorp komen... Duitsers doen dat heel vaak! Voetgangers overal voor laten |(

Dan laat hij zoveel ruimte dat anderen zich eraan irriteren en via links/rechts/erover voorbij rijden om ervoor te gaan staan.



Vroeger kwam ik regelmatig in dat dorp. Met de vrachtwagen :P

Belgen. Rotondes.
Die rijden pas de rotonde op als ze zeker zijn dat er de komende 34 minuten niemand anders rijdt |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan