Motoragent aangereden door trucker

Tjsa. Kinderen voor laten gaan. Kinderen zijn onberekenbaar (net als Belgen, die laat ik altijd voorgaan). Je laat kinderen niet alleen voorgaan vanuit opvoedkundig perspectief, maar uit zelfbehoud. Let maar eens op bij zebrapaden. Kinderen lopen er rustig naar toe, maar 3 meter er voor beginnen ze ineens te rennen. Geen risico nemen dus. Het zijn de mensen die over een paar jaar jouw billen moeten afvegen!

En geef kinderen de kans om de verkeersregels te leren en het verkeer in te schatten. Het zijn kinderen en snappen er nog niet veel van. Hou je een beetje in. Zoveel is het toch niet gevraagd?

Maar ik ben het op hoofdlijnen met MBM eens.

:?
Kinderen voor laten gaan is ze iets aanleren wat gevaarlijk is voor ze.
Zoiets als ze in de loop laten kijken en de trekker overhalen om ze te leren dat een ongeladen wapen ongevaarlijk is.

Maar volgens mij speel jij met mijn kindervoeten :+







Damn...volgens mij is dit alles eigenlijk best wel off-topic onderhand en nb ik doe daar gewoon volle bak aan mee |( :X
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt maar misschien nader ik daarvoor te snel.
Meestal doe ik dus het tegenovergestelde van wat jij doet, niet bemoedigen maar ontmoedigen.
Doe ik ook bij Belgen trouwens, voorrang prima, geen voorrang, lekker wachten tenzij het verkeerstechnisch handiger is om voor te laten.
En dat laatste heeft dan puur met doorstroming te maken en niets anders.
Niet omdat het regent, waait of iemand mogelijk iets engs kan gaan doen, als ik dat bespeur is het meteen ontmoedigen.
De enige die bij mij mag timen is de pizzakoerier, die let tenminste op en zelfs dan, als ze het te gek maken, ga maar vast remmen!

Door al dat gepamper van al die übervoorzichtige bestuurders worden vooral jonge verkeersdeelnemers op voorhand al bedorven.

Je hebt een punt. Maar wil jij degene zijn die een kind voor z'n flikker rijdt. Nee, want dat wil niemand. Ik woon in een kinderrijke buurt aan de rand van Rotterdam. Ik heb het 1.000 keer meegemaakt. Je ziet een groepje volwassenen en kinderen het zebrapad naderen, dus je geeft gas bij, zodat je er nog voor langs kunt. Maar kinderen beginnen te rennen, en dan klopt je inschatting niet meer. En de ouders die er bij zijn, kijken je stom of niet aan (misschien iets typisch Rotterdams?). Mijn punt is: jij bent niet de opvoeder. Je wilt gewoon zonder ongelukken op je bestemming aankomen.
 
En als jij daar al staat, voor het stoplicht en die vrachtwagen gaat daarna naast jou staan ?

Dan kom jij dus veel eerder bij de kruising maar mag daarna de vrachtwagen voor laten gaan als hij afslaat terwijl jij rechtdoor wil ?

Ja leuk de boel omdraaien. Reken maar dat ik IN HET BLIKVELD van zo'n amateur hem ervan laten weten wat ik ervan vindt. Of ik leg mijn fiets neer en wacht tot hij erover heen rijdt. Levert weer geld op :+

We zijn het er overigens wel principieel over eens dat vrachtwagen geen mensen plat moeten rijden. Maar ik zie graag dat mensen eerst hun verstand gebruiken en de veiligheid laten prevaleren boven hun eigen gelijk. En dat heb jij volgens mij ook al eens ergens gezegd.....

Ik weet niet in welk gat jij woont maar ik woon in Amsterdam en fiets bijna elke dag naar mijn werk.

Je ontkomt niet aan die situaties want in Amsterdam heb je van alles heel veel. Dus ook vrachtwagens en fietsers. Je gaat echt niet 10 of 20 meter voor het stoplicht bij de kruising staan wachten omdat er een vrachtwagen staat.

Het ontbreekt je dan aan enige realiteitszin.

Ja hoor, haal het grote boze Amsterdam er maar weer bij. Ik woon in de randstad ja. En het zal me wel aan realiteitszin ontbreken maar liever dat dan platgereden worden.

Ik blijf dus achter de vrachtwagen ja. Dan maar 2 minuten later aankomen.
 
Als Stefan z'n luchthoorn gebruikt, is er een grote kans dat de bejaarde contador van schrik een hartinfarct krijgt. En ik denk dat Stefan liever een knappe blondine mond op mond beademing geeft, dan een bejaarde contador. :+

Zoiets heet natuurlijke selectie, maar nu weer ontopic. ;)
 
Je hebt een punt. Maar wil jij degene zijn die een kind voor z'n flikker rijdt. Nee, want dat wil niemand. Ik woon in een kinderrijke buurt aan de rand van Rotterdam. Ik heb het 1.000 keer meegemaakt. Je ziet een groepje volwassenen en kinderen het zebrapad naderen, dus je geeft gas bij, zodat je er nog voor langs kunt. Maar kinderen beginnen te rennen, en dan klopt je inschatting niet meer. En de ouders die er bij zijn, kijken je stom of niet aan (misschien iets typisch Rotterdams?). Mijn punt is: jij bent niet de opvoeder. Je wilt gewoon zonder ongelukken op je bestemming aankomen.

Jij hebt ook een punt en liever niet al is me dat een keer overkomen, niet met een vrachtwagen overigens en ook niet bij een oversteekplaats.
De keerzijde van deze medaille is, dat de angst voor het gevaar het werkelijke gevaar oplevert.
Of onduidelijkheid, hoe je het noemen wilt.... ;)
Want jij houdt in, en ik rijd door, echter; ik kom weinig in Rotterdam maar als ik er nog eens kom zal ik er rekening mee houden dat de kans daar groter is. :)
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt ook een punt en liever niet al is me dat een keer overkomen, niet met een vrachtwagen overigens en ook niet bij een oversteekplaats.
De keerzijde van deze medaille is, dat de angst voor het gevaar het werkelijke gevaar oplevert.
Of onduidelijkheid, hoe je het noemen wilt.... ;)
Want jij houdt in, en ik rijd door, echter; ik kom weinig in Rotterdam maar als ik er nog eens kom zal ik er rekening mee houden dat de kans daar groter is. :)

Kinderen krijgen bij mij wel een voorkeursbehandeling. Het zijn nu eenmaal kinderen. Hoe ouder ze zijn, hoe minder ver mijn begrip gaat. En ik ben zeker geen angsthaas. Ik rij als een "verrekte mongol". Maak je geen zorgen :+
 
Laatst bewerkt:
Kinderen krijgen bij mij wel een voorkeursbehandeling. Het zijn nu eenmaal kinderen. Hoe ouder ze zijn, hoe minder ver mijn begrip gaat. En ik ben zeker geen angsthaas. Ik rij als een "verrekte mongol". Maak je geen zorgen :+

Ow, zeg dat dan :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar lang alleen maar in de binnenstad, met maximale lengte en breedte, met een vrachtwagen in de binnenstad van Amsterdam gereden. En eigenlijk, met enkele uitzonderingen, helemaal niet zoveel problemen ondervonden.
Probelemen had ik alleen met de verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels hielden.
Omdat je die niet verwacht op momenten dat ze er niet horen te zijn.
Als iedereen doet wat ie moet en mag doen is er "meestal" niets aan de hand.

Ik ben er ook nog door geen 1 plat gereden vandaar mijn opmerking. Het kan dus gewoon prima.

En die problemen met zulke verkeersdeelnemers heb ik zelfs op de fiets en ook op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een keer (na een tiental jaar kilometervreten in een koekblikje en wat motor-ervaring) een lesje vrachtwagen rijden gehad.

Mijn broer is vrachtwagenchauffeur en ik had door gebrek aan carriérekansen met mijn ex plannen samen een truck te kopen en samen te gaan rijden. Dus, ik ook een keer een uurtje op zo'n kolos sturen.....


Het is een aparte ervaring die ik iedere weggebruiker een keer kan aanbevelen.
Je hebt prima overzicht, alsof je op de eerste verdieping van een flat staat. Onder je voeten is er allerlei onzichtbaar gekrakeel (zwaaiende agenten, overstekende huisvrouwen, fietsende scholieren en dergelijke) maar je kan prima zien wat er een twintig, dertigtal meter voor je gebeurt.
Dat er zich een complete personenauto direct onder de voorruit kan verstoppen... dat is handig om te weten.
En naast de vrachtwagen... dan ben ik echt een schijtlijster. Je zal mij niet lang in de dode hoek van een vrachtwagen vinden, ik rij er voor of er achter. De chauffeur ziet daar heel erg weinig, hij zit door een sleutelgat (de spiegel) te gluren wat er daar gebeurt.




Mijn broer heeft een keer een auto dwars voor de bumper gehad van zijn inmiddels ouderwetse truck. Meneer vond het schijnbaar nodig kort voor de truck in te voegen en vervolgens reed hij niet door op een manier die broertjelief verwachtte.

Dit was nog zo'n truck met stalen bumpers van pakembeet 5 mm hoekprofiel en dankzij getoeter en het gevoel dat de truck "wat vermogen mistte" stopte mijn broer.

Bleek er een spinnijdige koekblikker te bumperkleven op dat massieve stuk ijzer..... Ja, duh, dat is de verkeerde plek voor een picknick.


Toch, als je een beetje googled, zie je dat dit wel vaker gebeurt. En ik denk naar aanleiding van dit ongeluk met deze agent dat zelfs professionals zich nog vergissen in het zicht van een vrachtwagen.




@stefan666:

zo een?
mercedes-trucks-2015-1-1024x822.jpg


(ik vind dat fijn om te weten... )
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een punt. Maar wil jij degene zijn die een kind voor z'n flikker rijdt. Nee, want dat wil niemand. Ik woon in een kinderrijke buurt aan de rand van Rotterdam. Ik heb het 1.000 keer meegemaakt. Je ziet een groepje volwassenen en kinderen het zebrapad naderen, dus je geeft gas bij, zodat je er nog voor langs kunt. Maar kinderen beginnen te rennen, en dan klopt je inschatting niet meer. En de ouders die er bij zijn, kijken je stom of niet aan (misschien iets typisch Rotterdams?). Mijn punt is: jij bent niet de opvoeder. Je wilt gewoon zonder ongelukken op je bestemming aankomen.


:X

Met de truck of motor?
In beide gevallen strafbaar.

Rij zelf op een mobiele kraan, helemaal drama als het aankomt op remweg en overzicht (mast + hijsblok voor je neus)
 
En had jij de beschikking over extra hulpmiddelen zoals spiegels, sensoren en camera's? Of had jij ook echt een dode hoek?

Ik had toen geen camera's of sensoren. En dat werkt ook niet (vind ik). Net als de dodehoekspiegel voor de cabine. Ik keek er nooit in, en niet omdat ik het niet wil, maar de tijd die je daar aan besteed gaat weer ten koste van de rest. Een achteruitrijcamera is daar in tegen best handig.
Tegenwoordig zitten de meeste spiegels aan de zelfde steun, en dat is al een stuk beter dan het was.
 
Ik ben er ook nog door geen 1 plat gereden vandaar mijn opmerking. Het kan dus gewoon prima.

En die problemen met zulke verkeersdeelnemers heb ik zelfs op de fiets en ook op de motor.

Precies, dat is nu net het punt. Als iedereen doet wat ie moet doen of wat er van hem verwacht wordt, dan is er "niets" aan de hand. Het blijft natuurlijk altijd oppassen.
Ik draaide eens rechtsaf de Vijzelgracht op en de fietsers stonden keurig te wachten voor rood, en die naderde ik van achteren. Ik had groen en rolde door. Op dat moment besluit iemand met een fietstaxi uit de rij te gaan en samen met mij op te rijden. Je raad het al, in de beruchte hoek.
Toen ik hem zag, stond hij al klem tussen het eerste wiel van de oplegger en de stoep. Hij boos, ik nog bozer ..., maar gelukkig goed afgelopen.

Het schiet mij nu ook weer in gedachten dat ik bij de dam aan de Paleisstraat zo dicht mogelijk tegen de stoep/tramhalte voorsorteerde, zo dat er dan geen fietsers tussen konden gaan staan als ik rechtsaf de Nieuwezijds Voorburgwal op wou.
Een enkele fietsers sloeg mij op de cabine en of schreeuwde mij aan om zijn ongenoegen te uiten over mijn handelen. Dat ik het eigenlijk ook voor hun veiligheid deed, dat krijg je toch niet uitgelegd, dus ik reageerde daar ook niet op.
 
@sav , nee ( lijkt er wel op )

Deze, dit typen :

HzSu5Mm.jpg


Voor een chauffeur ben ik bijzonder slecht in exacte type's ,
inclusief diegene waar ik zelf nog wel een rondje mee rijd.

Levens gevaarlijk die krengen, omdat de spiegel-unit 1 deel is,
je kan ook niet meer tussen de groothoek en gewone spiegel doorkijken.
Het gedrocht zit zo geplaatst dat het naadloos "aansluit" op je raamstijl ( die ook dik is )

En nogmaals, Mercedes Nederland, en Mercedes Duitsland steekt z'n vingers in de oren
en doet "lalalalala" ...
Vind het zelf eigenlijk nog erger als die computer faal van hun Volkswagen broertjes.
 
Oke, dat is dan waar, in hoeveel procent van de gevallen is dat dan zo ?
Hier net over de grens komt het wel regel matig voor dat ze geen voorrang hebben(wanneer de rotonde niet direct in het centrum ligt )
Net als hier kennen ze daar ook 2 soorten wat best verwarrend is als je ergens niet bekend bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan