Motoragent claimt 140km/h op weg van 80km/h

Weet niet hoe het in de rest van nederland is ..maar hier in de randstad heb ik genoeg kandidaten meegemaakt die van mij als ik korpschef was direkt ontslag zouden krijgen.


B|


En nee jij weet ook niet alles. B|

Ik ben allang blij dat ik niet alles weet, zou ik net zo'n dikke kop als jou moeten hebben :P ;)
 
Tenzij jij daar op dat moment behoefte aan hebt, dan weet je me te vinden en kan je ten alle tijden bellen om je hart te luchten ;)


Ik geef toe het was wel ff tikken met een omweg maar nu is de situatie daar..


"BEETJE JANKEN BIJ JE, BEN GEEN WIJF"

_O- _O- _O-
 
Dat weet ik dus niet. Sterker nog de agent in kwestie heeft niet aangegeven hoe hij tot de constatering is gekomen. Hij gaf enkel aan dat hij had geconstateerd dat ik 140Km/h had gereden en dat daar de meetcorrectie al vanaf was gehaald.

Ik vind het vreemd dat hij mij niet heeft verteld hoe hij de constatering heeft gedaan.
 
Ik zou wel eens willen weten, op welk gedeelte De snelheid van TS gemeten is, want het stuk waar logischer wijze gemeten kan worden ligt een heel stuk voor de plaats waar TS aangehouden is. Dan heb je net een paar leuke bochten gehad, waar 140 redelijk suicidaal is. Ik heb deze weg al heel vaak gereden en vanaf de Ramspolbrug (die ligt net na Ens waar TS vandaan kwam, tot een paar km voor Kampen kan je i.d.d doorblazen, maar ik zie daar op dat stuk eigenlijk nooit de lol van in :P Daarna komt er een stuk met daaraan gelegen een jachthaven en campingachtige toestand, waar de maximum snelheid overigens op 60 ligt. Hier maakt de weg een paar leuke bochten, die je beter niet te snel kan nemen. Daarna komt de 1e afslag naar Ijsselmuiden die tevens de toegang vormt naar de Kamperzeedijk (Hier speelt Vroembert nogal eens en dan kan ie een baksteentje in de spiegel niet gebruiken :X ) Dan een stuk van 1/2 kilometer ongeveer recht en vervolgens een S bocht die niet al te hard genomen kan worden. M.n de laatse 3 kilometer voor de plek waar Ts aangehouden is lenen zich niet echt voor een goede meting denk ik. En ook niet voor snelheden van 140 km :o
Meneer agent moet wel heel erg graag gewild hebben. :P
Ik vind eigenlijk dat TS de echte gereden snelheid hier maar moet rond fluisteren, dat maakt zijn verhaal een stuk duidelijker denk ik.
 
1) De meting is niet bewezen als je als een dolle erachter aanrijdt zonder echt een meting te hebben uitgevoerd. Als je dat niet snapt heb je nooit natuurkunde gehad. Je moet een tijd lang een bepaalde afstand houden en die afstand blijft altijd gokken. In die zin is de meting ook nog onzuiver.

2) antwoord: De overtreders laten bij duidelijk bewijs het na om in beroep te gaan etc.

3) Citaat: "Nogmaals, de overtreder wordt niet vervolgd op de amtseed/belofte, maar op grond van feiten die in het proces-verbaal, dat op ambtseed/belofte wordt opgemaakt, zijn vastgelegd."

Mijn reactie: "Je snapt het dus niet of wil het niet snappen...MOET IK alles letterlijk zeggen??? Tjezus." Die ambtseed ...die is voor mij persoonlijk niets waard. Of wil je beweren dat zwanen het altijd juist hebben en nooit fouten maken of nooit betrokken zijn bij criminele zaken..

Daal dan maar ff van je wolk af. Ik zeg niet dat jij zo in elkaar zit. Maar het is gvd onmogelijk om alles met die ambsteed te dekken, dat snapt een kleuter nog of gaan we struisvogeltje spelen?

Zo dat is mijn persoonlijke mening en die blijft ook zo staan. En dat is nog niet strafbaar.


ben dr wel ietste pietsje ontstemd van geworden B|

Okee, eens kijken of ik je nu écht pissig kan maken. :o

1: TS heeft de politieagent blijkbaar pas gezien toen hij een stopteken kreeg. Jij neemt dus maar aan dat hij er als en dolle achteraan is gereden. Ik neem even aan dat je het proces-verbaal niet hebt gelezen? Het is dus heel goed mogelijk dat de meting wél op een juiste manier is uitgevoerd en zelfs misschien wel een klein beetje natuurkundig klopt. Dat een dergelijke manier van meten niet 100 % zuiver is, ben ik met je eens, maar het verschil tussen de gemeten snelheid en de werkelijke snelheid zal niet wereldschokkend zijn. En er wordt ook nog eens een correctie toegepast. Naar beneden. :Y

2: De overtreders laten het bij duidelijk bewijs na in beroep te gaan. Lijkt mij een zinvolle beslissing. Net zoals het mij zinvol lijkt om bij onvoldoende bewijs dat wél te doen. Hoef ik verder geen commentaar op te geven lijkt mij.

3: Ik snap dat de ambtseed/belofte voor jou persoonlijk niets waard is. Voor mij persoonlijk is hij dat wél. En voor het gros van de dienders ook. Ik zal toch moeilijk kunnen ontkennen dat er rotte appels tussen zitten. Maar om nu maar meteen de ambtseed/belofte af te doen als iets dat er niet toe doet, dat gaat mij toch te ver.

Jouw persoonlijke mening is niet strafbaar. Maar daarom ook nog niet per definitie juist.
 
als je werkelijk zo hard voorbij was gereden had je wel weggekomen. Ik ken maar weinig agenten die snel genoeg hun bonnen boekje opbergen en dan ook nog achter je aan knallen en jke inhalen..

Veel foto's maken van de lokatie en reken maar uit waar je aangehouden zou zijn als je 140 zou hebben gereden.

Zorg voor genoeg twijffel bij de rechter en je bent van die prent af, maar hou je bij feiten, laat het denken aan de rechter over.


Ik zit net je stukje te lezen, nadat ik een reactie had getyped en ik denk dat je gezien de aard van de weg wel eens gelijk kon hebben, want als je iemand op de laatste 4 kilometer van deze weg voor Ijsselmuiden wilt inhalen, moet je als een dolle tekeergaan, zeker als je eerst nog een bonnenboekje e.d op moet bergen en je motor weer oet starten e.d. (en de aangehouden mensen vermanen dat ze moeten blijven wachten op zijn terugkomst) Ik durf zelfs te stellen dat de agent dan gezien de aard van de weg willens en wetens andere weggebruikers in gevaar heeft gebracht.

(Vroembert heeft in Duitsland een keer zijn zwager achtervolgd, die een parkeerplaats miste en met de verkeersstroom mee doorreed. De snelheid was toen ongeveer 120 km pu. Dankzij onze portofoons heb ik niet langer dan ongeveer 30 seconden stilgestaan, maar voordat ik weer van de parkeerplaats af was en snelheid kon maken, ging er uiteraard nog een beetje tijd overheen. Pas een kilometer of 4 later had ik mijn zwager weer te pakken en mijn teller is gedurende de gehele achtervolging niet beneden de 180 geweest. Mocht er geloof ik 120 O-) )
 
Overigens, TS, je omschrijft eerst omstandigheden waarin het rijden van 140 km/u als suïcidaal wordt aangemerkt, om vervolgens met droge ogen te beweren dat je navigatiesysteem haarfijn aantoont dat je "nergens harder hebt gereden dan 130 km/u" :? _O-


Mocht je van plan zijn je navigatie te gebruiken in je verweer, dan zou ik het suïcidale stukje even schrappen... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan