motoragent groet

De volgende regel geldt voor alle motorrijders inclusief motoragenten

Als ik mijn handen vol heb dan geef ik ze een neerwaards knikje omdat een opwaarts knikje minder beleefd voorkomt.

Als ik een hand vrij heb, klein zwaaitje.

Als ik twee handen vrij heb doe ik meestal dit

24886994.jpg
 
Ooit (als kind) meegemaakt dat mijn vader achter het stuur een opgeheven handpalm opvatte als groet - en terugzwaaide en doorreed.
Aangezien we het hier over (toen nog) Joegoslavische grenswachten hebben, bleek dit geen slimme actie zijn, daar zijn we héél gauw achtergekomen... _O-
Vertel :9
Was zeker een stop teken of zo _O-
 
Geen tijd om te groeten...heb dan de koppeling ingeknepen en gas los om het geluid van de uitlaat wat te temperen.
Laatst wel een lazerende motoragent gegroet....of zijn armbeweging nu een stopteken was weet ik nog steeds niet....
_O- _O-
 
Ik reed gisteren ergens bij Alkmaar, kwam ik een auto tegen die net aan de kant was gezet, met wat politie erbij. Dus ik alle motorrijders waarschuwen dat er politie staat, komt er een politiemotor aangereden. Ik wou waarschuwen van politie, doe rustig aan, maar het was natuurlijk een politieagent _O- dus dan maar zwaaien. Werd trouwens netjes teruggezwaaid!
 
Ik heb eens in Tsjechië naar een motor agent gezwaaid, omdat ik dacht dat hij dat ook deed. Maar hij was niet aan het zwaaien, die attendeerde mij erop dat ik verlichting niet aan had... :W
 
Gewoon zwaaien met 2 handen omhoog en een been over het stuur.
Overigens woon ik 100 meter van een politie bureau met vrij veel motoren. Zwaai dan ook altijd even als ik ze buiten een sjekkie zie roken. :Y
 
Ik heb net nog naar 2 agenten gezwaaid! Dit topic gelezen en vervolgens 2 motoragenten die zo vriendelijk waren om terug te zwaaien!
 
Als het dan toch over zwaaien gaat, zwaaien jullie op de snelweg? Ik rijd dagelijks op de A12 en word met regelmaat begroet vanaf de overkant van de vangrail, zelf doe ik dit eigenlijk nooit. Ik hou met 120+ toch liever beide handjes aan het stuur. Laatst zelfs iemand die met twee volle armen zwaaide :+
 
Als het dan toch over zwaaien gaat, zwaaien jullie op de snelweg? Ik rijd dagelijks op de A12 en word met regelmaat begroet vanaf de overkant van de vangrail, zelf doe ik dit eigenlijk nooit. Ik hou met 120+ toch liever beide handjes aan het stuur. Laatst zelfs iemand die met twee volle armen zwaaide :+

Soms hooguit een knikje, maar 9 van de 10x groet ik niet iemand aan de andere kant van de vangrail.
 
Zwaaien op de snelweg is wat mij betreft not done, je komt elkaar nl. Niet echt tegen. -O-

Tuurlijk wel! Linkerhand even voorbij rechterbovenarm met twee vingers uitgestoken tijdens het inhalen. :W Als je tenminste geen auto's vlak voor/achter je hebt. Linkerarm naar links of been uitsteken naar een inhalende rijder doen er ook veel, maar ik niet, want dit zien sommige mensen als richting aangeven. Naar links groeten doe ik met de hand vlak boven het linkerhandvat en dezelfde twee vingers schuin omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk wel! Linkerhand even voorbij rechterbovenarm met twee vingers uitgestoken tijdens het inhalen. :W Als je tenminste geen auto's vlak voor/achter je hebt. Linkerarm naar links of been uitsteken naar een inhalende rijder doen er ook veel, maar ik niet, want dit zien sommige mensen als richting aangeven. Naar links groeten doe ik met de hand vlak boven het linkerhandvat en dezelfde twee vingers schuin omhoog.

groeten op de snelweg?
bij het inhalen/ingehaald worden groet ik wel, maar tegenliggers op de andere rijbaan vind ik echt te ver weg.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen een vriendelijk groetende agent, aan de andere kant van de snelweg. Natuurlijk vriendelijk m'n hand opgestoken.
 
Tuurlijk wel! Linkerhand even voorbij rechterbovenarm met twee vingers uitgestoken tijdens het inhalen. :W Als je tenminste geen auto's vlak voor/achter je hebt. Linkerarm naar links of been uitsteken naar een inhalende rijder doen er ook veel, maar ik niet, want dit zien sommige mensen als richting aangeven. Naar links groeten doe ik met de hand vlak boven het linkerhandvat en dezelfde twee vingers schuin omhoog.


Steek ook vaak me rechterbeen uit bij het inhalen.
Links gepasseerd worden is gewoon linkerhand :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan