motoralarm

tuinzand

Die hard MF'er
26 dec 2007
366
1
Wat is een goed motoralarm? Heb zelf ervaring met spyball gecertificeerd motoralarm.
Binnen 6 maanden drie maal gerepareerd, waarvan twee maal de motor niet gestart kon worden door de start blokkering. Daarna laten verwijderen, wel zo rustig. Wat zijn de ervaringen van jullie met motoralarmen.
 
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al in je vraag.
Bij deze is dat bevestigd.

Een motoralarm geeft altijd gezeik.
Koop een goed slot en gebruik dat ook.
 
Laatst bewerkt:
Broos schreef op 24 april 2009

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al in je vraag.
Bij deze is dat bevestigd.

Een motoralarm geeft altijd gezeik.
Koop een goed slot en gebruik dat ook.~[/quote]

Broos;
Heb nu een 4* kettingslot en een 4* schijfremslot op de motor zitten. Maar kan mijn motor niet zien als hij voor de deur staat. Vandaar de vraag of er wel een motoralarm is dat wel deugd en goed is.
 
Wat is een goed motoralarm? Heb zelf ervaring met spyball gecertificeerd motoralarm.
Binnen 6 maanden drie maal gerepareerd, waarvan twee maal de motor niet gestart kon worden door de start blokkering. Daarna laten verwijderen, wel zo rustig. Wat zijn de ervaringen van jullie met motoralarmen.

Allemaal bagger, niet monteren geeft vroeg of laat alleen maar storingen.
Als ze de motor willen jatten, nemen ze hem toch wel mee.
 
Ik heb de startonderbreking van het alarm niet gemonteerd. Wilde het risico van een contactstoring niet nemen. Dus dat herrieding is meer een afschrikmiddel voor de hapsnap boef. Als ze hem echt willen meenemen houdt een alarm ze ook niet tegen.

Nadelen:
Alarm wil nog wel eens 'spontaan' afgaan als het ingeschakeld is na een rit. Het afkoelen van het blok veroorzaakt voldoende 'beweging'.
Daarnaast kan je de motor niet langer dan 2 weken zonder acculader stil laten staan, omdat ook als het alarm niet in ingeschakeld er stroom wegloopt.
 
Broos schreef op 24 april 2009

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al in je vraag.
Bij deze is dat bevestigd.

Een motoralarm geeft altijd gezeik.
Koop een goed slot en gebruik dat ook.\

Broos;
Heb nu een 4* kettingslot en een 4* schijfremslot op de motor zitten. Maar kan mijn motor niet zien als hij voor de deur staat. Vandaar de vraag of er wel een motoralarm is dat wel deugd en goed is.[/quote]


Nee dus. ;)
 
Ik heb ook een alarm ingebouwd zitten, maar kreeg te vaak problemen met een lege accu omdat ik te weinig rij ervoor. Ik ga hem wel weer aansluiten zodra ik ermee op vakantie ga.
 
Big Bull schreef op 25 april 2009 @ 09:17
Ik maak ook te weinig km's, vandaar dat ik hem na gebruik aan de druppellader leg. Alternatief is de zekering van alarm er uit trekken, maar die zit wat dieper weggewerkt.

Alarm van SPYBALL heeft een ingebouwde accu, zekering helpt dan niet om geheel stroomloos te maken. En de start onderbreker heeft juist een contact nodig om los te komen. Jammer dit kan dus niet.
 
[]Big Bull schreef op 24 april 2009 @ 23:08~[/message]:~[/b]
Ik heb de startonderbreking van het alarm niet gemonteerd. Wilde het risico van een contactstoring niet nemen. Dus dat herrieding is meer een afschrikmiddel voor de hapsnap boef. Als ze hem echt willen meenemen houdt een alarm ze ook niet tegen.

Nadelen:
Alarm wil nog wel eens 'spontaan' afgaan als het ingeschakeld is na een rit. Het afkoelen van het blok veroorzaakt voldoende 'beweging'.
Daarnaast kan je de motor niet langer dan 2 weken zonder acculader stil laten staan, omdat ook als het alarm niet in ingeschakeld er stroom wegloopt.~[/quote]


Big Bull een SPYBALL alarm heeft na een aantal dagen een soort slaapstan waardoor hij dan minder energie gebruikt. Vandaar dat het mij een goed alarm leek. Maar ik heb het tegendeel ondervonden. Maar er zal toch wel 1 echt goed motoralarm zijn. Kan mij niet voorstellen dat er niet 1 alarm is dat niet goed zou werken. Ieder koekblik heeft bijna altijd een alarm en die werken meestal jaren goed, dus waarom een motoralarm niet. Of zijn er geen fabrikanten meer die kwaliteit maken maar eerder kwantiteit!

Rob
 
Klopt, zekering moet er ook weer in als je wil rijden :-)

Btw ik gaf al aan dat ik de startonderbreker niet gemonteerd heb, dus die van mij rijdt ook zonder zekering naar het alarmsysteem.

Die slaapstand ontwaak je dan met de sleutel of met de afstandsbediening. Die van mij (Purple Point van Yamaha) kan alleen met de afstandsbediening. Ook al zet ik hem in de berging niet aan, dan nog staat ie standby om signaal van de handzender te ontvangen. En dat duurt 2 - 3 weken en dan heeft ie onvoldoende vermogen om te starten.

Auto alarmen zijn beter doorontwikkeld. Hangt een grotere accu achter, maar ook daar geldt als je lang genoeg wacht dan zal de accu leeg zijn.
 
Hallo Big Bull;

Spyball is een alarm dat bedient wordt door een handzender, helaas geen sleutel bediening.
En dat is jammer als je hem uit wil zetten en hij doet het niet! Er is ook nog een noodprocedure mogelijk via contactsleutel van de motor. Maar als dat niet werkt omdat het alarm niet tot rust komt heb je een behoorlijk probleem. En dat gebeurde bij mij midden in de nacht, ellende is dan zacht gezegd. Dus Spyball verwijderd en nu opzoek naar een beter alarm. Maar als ik het hier in het forum goed begrijp bestaat er geen goed alarm voor motoren


Rob
 
Kom motorspecialisten, er moet toch wel 1 goed motoralarm zijn dat enigzins goed werkt. Het kan toch niet waar zijn dat alle motoralarmen veel geld kosten en niet werken? Ja ik weet het een alarm heeft altijd nadelen maar er zijn ook voordelen toch? ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan