Motoralarmsysteem

Ripspeed

Rookie
5 aug 2004
13
0
Arnhem
Heeft er iemand ervaring met een M+S Legos 3 Alarm van Motozoom ?
of andere tips voor de aanschaf van een betrouwbaar alarm voor mijn GSX 600F


B.V.D.
 
Ik heb wel een alarm van M+S, maar geen Legos 3. Was er toen nog niet ;) . Ik heb een (geloof ik) MS-214. Is in het begin één keertje stukgegaan, gratis opgestuurd en binnen één week weer terugontvangen. Gebruik 'm nu anderhalf jaar best wel intensief zonder probleem.

Tip: haal 'm bij www.louis.de vandaan, is 'n stuk (ca €30.00 :X ) goedkoper! Heb ik 'm ook vandaan. Garantie is geen enkel probleem!

Suc6.
 
Mijn ervaringen zijn het beste met Spyball systemen.........zelden storingen en dat is met andere wel een anders.

Sorry JB,

Ik maak uit je reacties op MF op dat je héél wat meer weet dan ik *D , maar zoek voor de gein eens op spyball in dit forum, en verwonder je eens over de hoeveelheid ellende met die véél te dure (maar o zo gecertificeerde) ondingen ;) ...
 
heb vorige week een motoralarm van velleman gekocht voor 80 + verzendkosten. Ook voor een gsx600f. ik wilde max 100 uitgeven. en alle alarmen die je bij de dealer kunt kopen vallen dan al af.
Ik hoop dat ik hem deze week kan inbouwen. vorige week mislukte dat wegens verliefdheid van de monteur :+ . herkansing dus. stuur mij een mailtje, dan laat ik je achteraf weten hoe dat ik het heb gedaan. misschien dat ik een camera meeneem, dat ik wat piccies kan schieten.

ben alleen nog op zoek naar het electrische schema. heb wel de owner manual kunnen vinden op bikevouwer maar daar stond het dus niet in.

succes.
 
Waar ik werk bouwen we denk ik ongeveer 100 Spyballs per jaar in, als er daarvan 5 met een storing terugkomen is het veel.
De storingen die er aan komen zijn naar mijn mening meestal te wijten aan onkundige inbouw.
Voorheen met Red alert en originele Alarmsystemen van een niet nader te noemen Duits motormerk, hadden we vele malen meer ellende.
Al die mensen die problemen hebben met een alarm zetten dat hier op het forum, alle tevreden klanten hoor je niet, moeilijk vergelijken vindt ik dat dan.
 
Waar ik werk bouwen we denk ik ongeveer 100 Spyballs per jaar in, als er daarvan 5 met een storing terugkomen is het veel.
De storingen die er aan komen zijn naar mijn mening meestal te wijten aan onkundige inbouw.
Voorheen met Red alert en originele Alarmsystemen van een niet nader te noemen Duits motormerk, hadden we vele malen meer ellende.
Al die mensen die problemen hebben met een alarm zetten dat hier op het forum, alle tevreden klanten hoor je niet, moeilijk vergelijken vindt ik dat dan.


Je hebt gelijk JB, Wufje waardeerd het in elk geval wat je allemaal post. voor mij ben jij de meest bekwame monteur die ik ken op MF. :}
 
Waar ik werk bouwen we denk ik ongeveer 100 Spyballs per jaar in, als er daarvan 5 met een storing terugkomen is het veel.
De storingen die er aan komen zijn naar mijn mening meestal te wijten aan onkundige inbouw.
Voorheen met Red alert en originele Alarmsystemen van een niet nader te noemen Duits motormerk, hadden we vele malen meer ellende.
Al die mensen die problemen hebben met een alarm zetten dat hier op het forum, alle tevreden klanten hoor je niet, moeilijk vergelijken vindt ik dat dan.

Tsja, evenals Wufje waardeer ik je forumbijdragen. En ik wil je allerminst persoonlijk aanvallen! Maar...

Als jouw mening over onkundig inbouwen idd het geval is, ben ik van mening dat het ronduit schandalig is dat de talloze klagers rond de 450 à 500 euro hebben neergeteld voor een onkundig ingebouwde Spyball (wat dan ook nog gecertificeerd wordt). Ga me nu niet vertellen dat de mensen het zelf onkundig hebben ingebouwd, want dan kan de installatie niet worden gecertificeerd en dat pikt de AR-verzekering niet.

Anders gezien:
Als je het inbouwverhaal (met gevolgen) even buiten beschouwing laat en de prijs-in-de-doos vergelijkt met (in dit geval) M+S, dan kan de Spyball het verschil van pakweg €200 op geen enkele wijze goedpraten, al zat ie in een vergulde behuizing.

;)
 
Ik krijg (helaas) geen provisie van Spyball of iemand anders maar ik vertel alleen wat ik in de praktijk zie.
Verder over het onkundig inbouwen geef ik je 1 ding mee om over na te denken: Als er in een werkplaats bij een dealer 5 monteurs werken dan krijgt er meestal 1 een scm cursus om alarmen in te mogen bouwen, denk je nu echt dat die andere 4 nooit een alarm inbouwen?
Wat betreft die prijzen geef ik je groot gelijk, het is helaas schandalig duur!
 
Ik krijg (helaas) geen provisie van Spyball of iemand anders maar ik vertel alleen wat ik in de praktijk zie.
Verder over het onkundig inbouwen geef ik je 1 ding mee om over na te denken: Als er in een werkplaats bij een dealer 5 monteurs werken dan krijgt er meestal 1 een scm cursus om alarmen in te mogen bouwen, denk je nu echt dat die andere 4 nooit een alarm inbouwen?
Wat betreft die prijzen geef ik je groot gelijk, het is helaas schandalig duur!


en als er nu nog een reden is om het zo duur te maken. geld ook voor opladers. ze vragen de hoofdprijs, maar in feite is de electro zelf voor heel weinig geld te maken. heel misschien dat de zender en ontvanger een lastig stukkie electro zijn, maar ik denk dat alles bij elkaar hooguit 25-50 euro kost incl vervoer, opslag en alles. en daar vragen ze dan 300 euro voor.

[me]Wufje piept natuurlijk anders als zijn 80 € alarm opeens binnen 1 seconde opengemaakt kan worden[/me]

sorry voor de offtopic. O-)
 
Over elektronica kun je een hoop zeggen. Een ding is zeker: zekerheid heb je nooit: je weet nooit wanneer het "raar" gaat doen of stukgaat. Dat is nu eenmaal een feit voor de meeste ontwerpen. Er zijn ook teveel omgevingsvariabelen die de betrouwbaarheid van de elektronica kunnen beinvloeden. Een ding is zeker: hoe eenvoudiger het ontwerp, hoe kleiner de kans dat het stukgaat. Simpelweg omdat er minder onderdelen in zitten.

Dat gezegd hebbende, zijn er natuurlijk wel goede en minder goede ontwerpen. Al wat het alleen maar in het (standby) stroomverbruik en gevoeligheidsinstelbaarheid. Goede, doordachte ontwerpen kosten helaas veel tijd in de R&D afdelingen, en zijn daarom duurder.

Louis.nl haalt veel electronica uit landen waar de kwaliteitseisen iets lager zijn. Dit is overigens geen garantie voor minder kwaliteit! BMW kan ook wel eens iets gigantisch verknallen.

Over inbouwen van de alarmen: met alle respect, maar wat is er zo moeilijk dat JB het niet in een uur of twee aan zijn collega's kan uitleggen?
 
Over elektronica kun je een hoop zeggen. Een ding is zeker: zekerheid heb je nooit: je weet nooit wanneer het "raar" gaat doen of stukgaat. Dat is nu eenmaal een feit voor de meeste ontwerpen. Er zijn ook teveel omgevingsvariabelen die de betrouwbaarheid van de elektronica kunnen beinvloeden. Een ding is zeker: hoe eenvoudiger het ontwerp, hoe kleiner de kans dat het stukgaat. Simpelweg omdat er minder onderdelen in zitten.

Electronica is heden ten dage dermate ver ontwikkeld, dat betrouwbaarheid van goed berekende ontwerpen uitermate goed is. Je zult het met me eens zijn dat electronica tegenwoordig òf binnen enkele dagen of weken sneuvelt (door 'n zwakke component), òf 't gaat echt jaren probleemloos mee.

Dat gezegd hebbende, zijn er natuurlijk wel goede en minder goede ontwerpen. Al wat het alleen maar in het (standby) stroomverbruik en gevoeligheidsinstelbaarheid. Goede, doordachte ontwerpen kosten helaas veel tijd in de R&D afdelingen, en zijn daarom duurder.
Dat wil men ons graag laten geloven. Zo gauw een alarmsysteem een SCM-keurmerk heeft verworven, behoort het tot een uiterst select gezelschap: de systemen die verzekeringsmaatschappijen vereisen voor het in verzekering nemen van bepaalde motoren (en auto's). De keuze voor de klant is dus uiterst beperkt. En je moet wel heel erg naief zijn als je niet begrijpt dat een fabrikant zo'n situatie grof uitbuit door er een (te) stevig prijskaartje aan te hangen. De klant moet wel, anders krijgt ie 'm niet AR-verzekerd.

Louis.nl haalt veel electronica uit landen waar de kwaliteitseisen iets lager zijn. Dit is overigens geen garantie voor minder kwaliteit! BMW kan ook wel eens iets gigantisch verknallen.
Het is overigens louis.de ;) . Als er één volk op Aarde is die een antipathie hebben ontwikkeld voor producten die NIET aan de Deutsche Gründlichkeit kunnen tippen, zijn het onze oosterburen wel. M+S in kwestie is overigens Made in Germany

Over inbouwen van de alarmen: met alle respect, maar wat is er zo moeilijk dat JB het niet in een uur of twee aan zijn collega's kan uitleggen?
Ik denk (als techneut) niet dat het moeilijk is om uit te leggen hoe je zo'n alarm dient in te bouwen. Als ex F-16 Specialist Electronica heb ik heel wat fraais onder handen gehad en ruim voldoende kwaliteitskennis in huis om zo'n alarm (zeker qua verbindingen) op een uiterst degelijke wijze in te bouwen. Toch maakt me dat niet SCM-gecertificeerd. Ik kan ook auto rijden, toch ben ik niet bevoegd dit ook een ander te leren, al zou ik 't nog zo goed kunnen. Ik weet ook dat mijn auto 100% in orde is, toch moet de APK-keurmeester 'm keuren en afmelden. En een SCM-alarm MET certificaat MOET ingebouwd worden door gecertificeerd personeel. Dat vereist de verzekering en daar betaalt de klant voor. Maar aangezien er geen enkele controle hierop wordt uitgevoerd zijn praktijken mogelijk zoals JB37 hierboven beschreef. Dat maakt voor mij dat hele SCM-gedoe een wassen neus en vooral goed voor de omzet. Nogmaals JB, nothing personal!

Een voorbeeld heb ik zelf voor de deur staan: m'n dikke vierwielige V6 met een klasse 3 -jawel- SCM gekeurd alarmsysteem. Als je zou kunnen zien met welk vakmanschap dat ding (ws onder tijdsdruk) is gemonteerd, zouden je de tranen in de broek schieten van het lachen. Of was 't nou huilen?

SCM is 100% opgelegde commercie. Verder niets. Sorry.
 
Laatst bewerkt:
Nou , ik heb weer heel wat teweeg gebracht met mijn vraag, merk ik wel
maar ik ben er wel achter dat een super duur SMC alarmsysteem niet altijd nodig is als een iets goedkoper alarm ook volstaat.

Beide varianten zullen je echter geen garantie geven dat je motor nooit gestolen zou kunnen worden,

Op verzoek van de verzekering hoef ik het niet te doen , want hij is
WA+ verzekerd.
 
ik weet wel dat sinds ik in mijn hokken al jaren klasse-2 en 3 tno-scm alarmpjes heb hangen dat ik beter slaap...
ik gebruik nu mijn 70cm porto als motor-babyfoon i.c.m een goedkoop bewegingsalarm (geen electronica aan mijn brommer!, ik heb vroeger zoefzoekie gereden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan