Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn ervaringen zijn het beste met Spyball systemen.........zelden storingen en dat is met andere wel een anders.
Waar ik werk bouwen we denk ik ongeveer 100 Spyballs per jaar in, als er daarvan 5 met een storing terugkomen is het veel.
De storingen die er aan komen zijn naar mijn mening meestal te wijten aan onkundige inbouw.
Voorheen met Red alert en originele Alarmsystemen van een niet nader te noemen Duits motormerk, hadden we vele malen meer ellende.
Al die mensen die problemen hebben met een alarm zetten dat hier op het forum, alle tevreden klanten hoor je niet, moeilijk vergelijken vindt ik dat dan.
Waar ik werk bouwen we denk ik ongeveer 100 Spyballs per jaar in, als er daarvan 5 met een storing terugkomen is het veel.
De storingen die er aan komen zijn naar mijn mening meestal te wijten aan onkundige inbouw.
Voorheen met Red alert en originele Alarmsystemen van een niet nader te noemen Duits motormerk, hadden we vele malen meer ellende.
Al die mensen die problemen hebben met een alarm zetten dat hier op het forum, alle tevreden klanten hoor je niet, moeilijk vergelijken vindt ik dat dan.
Ik krijg (helaas) geen provisie van Spyball of iemand anders maar ik vertel alleen wat ik in de praktijk zie.
Verder over het onkundig inbouwen geef ik je 1 ding mee om over na te denken: Als er in een werkplaats bij een dealer 5 monteurs werken dan krijgt er meestal 1 een scm cursus om alarmen in te mogen bouwen, denk je nu echt dat die andere 4 nooit een alarm inbouwen?
Wat betreft die prijzen geef ik je groot gelijk, het is helaas schandalig duur!
Over elektronica kun je een hoop zeggen. Een ding is zeker: zekerheid heb je nooit: je weet nooit wanneer het "raar" gaat doen of stukgaat. Dat is nu eenmaal een feit voor de meeste ontwerpen. Er zijn ook teveel omgevingsvariabelen die de betrouwbaarheid van de elektronica kunnen beinvloeden. Een ding is zeker: hoe eenvoudiger het ontwerp, hoe kleiner de kans dat het stukgaat. Simpelweg omdat er minder onderdelen in zitten.
Dat wil men ons graag laten geloven. Zo gauw een alarmsysteem een SCM-keurmerk heeft verworven, behoort het tot een uiterst select gezelschap: de systemen die verzekeringsmaatschappijen vereisen voor het in verzekering nemen van bepaalde motoren (en auto's). De keuze voor de klant is dus uiterst beperkt. En je moet wel heel erg naief zijn als je niet begrijpt dat een fabrikant zo'n situatie grof uitbuit door er een (te) stevig prijskaartje aan te hangen. De klant moet wel, anders krijgt ie 'm niet AR-verzekerd.Dat gezegd hebbende, zijn er natuurlijk wel goede en minder goede ontwerpen. Al wat het alleen maar in het (standby) stroomverbruik en gevoeligheidsinstelbaarheid. Goede, doordachte ontwerpen kosten helaas veel tijd in de R&D afdelingen, en zijn daarom duurder.
Het is overigens louis.de . Als er één volk op Aarde is die een antipathie hebben ontwikkeld voor producten die NIET aan de Deutsche Gründlichkeit kunnen tippen, zijn het onze oosterburen wel. M+S in kwestie is overigens Made in GermanyLouis.nl haalt veel electronica uit landen waar de kwaliteitseisen iets lager zijn. Dit is overigens geen garantie voor minder kwaliteit! BMW kan ook wel eens iets gigantisch verknallen.
Ik denk (als techneut) niet dat het moeilijk is om uit te leggen hoe je zo'n alarm dient in te bouwen. Als ex F-16 Specialist Electronica heb ik heel wat fraais onder handen gehad en ruim voldoende kwaliteitskennis in huis om zo'n alarm (zeker qua verbindingen) op een uiterst degelijke wijze in te bouwen. Toch maakt me dat niet SCM-gecertificeerd. Ik kan ook auto rijden, toch ben ik niet bevoegd dit ook een ander te leren, al zou ik 't nog zo goed kunnen. Ik weet ook dat mijn auto 100% in orde is, toch moet de APK-keurmeester 'm keuren en afmelden. En een SCM-alarm MET certificaat MOET ingebouwd worden door gecertificeerd personeel. Dat vereist de verzekering en daar betaalt de klant voor. Maar aangezien er geen enkele controle hierop wordt uitgevoerd zijn praktijken mogelijk zoals JB37 hierboven beschreef. Dat maakt voor mij dat hele SCM-gedoe een wassen neus en vooral goed voor de omzet. Nogmaals JB, nothing personal!Over inbouwen van de alarmen: met alle respect, maar wat is er zo moeilijk dat JB het niet in een uur of twee aan zijn collega's kan uitleggen?
SCM is 100% opgelegde commercie. Verder niets. Sorry.