Motorbase voor vergelijking?

Ray1981

geblokkeerd account
10 aug 2006
4.168
1
Enschede
Hallo allemaal,

ik ben een beetje aan het kijken naar motoren voor als ik straks mijn rijbewijs heb.

nu weet ik nog niet wat ik wil hebben. ik wil dus een beetje makkelijk kunnen vergelijken tussen prestaties en dergelijke.

autoweek heeft een carbase waar je elk merk, model en bouwjaar op kunt zoeken en specificaties kunt bekijken en onderling vergelijken.

is er ook zoiets voor motoren?

als het er niet is dan vraag ik me af wat jullie zouden kopen voor max 1500 euro.
ik mag meteen zwaar rijden straks maar mijn voorkeur gaat uit naar iets wat lekker snel optrekt en er nog enigzins leuk uit ziet.
 
ik zie dat een honda cbr 600f uit 1988 en zo voor 1000 euro te koop is.
zijn dat nog goede motoren of misschien beter iets anders?
 
Als je strx je rbw heb, ga lekker naar verschillende motorzaken toe, kijk eens een beetje rond (ook altijd handig om ff op internet te oriënteren!), maak eens een praatje. Ga lekker proefrijden op verschillende motorfietsn. Houd je budget een beetje in de gaten... Er is genoeg te krijgen!

Succes en veel rijplezier strx! :]
 
nou, heb een beetje motoren bekeken en als ik zo kijk dan kun je voor tussen de 750 en 1500 euro een mooie CBR 600F (1988) kopen.

wat me aanspreekt aan die motor is dat hij er voor zijn leeftijd er nog aardig modern en sportief uitziet.
hij is ook nog eens bloedjesnel voor zo'n relatief oude motor.

gezien zijn leeftijd vraag ik me af hoe een CBR600 van dat bouwjaar zich over het algemeen houdt. zal ik er veel problemen mee krijgen of is het een kwalitatief goede motor.

via een particulieer lijkt mij het dat je hem goedkoper kunt krijgen dan bij een dealer. maar een dealer kun je nog aanspreken op een ondeugdelijke motor terwijl dat bij een particulieer moelijker gaat.

mijn rijbewijs laat nog wel 2 a 3 maandjes op zich wachten en ook qua geld moet ik ff sparen (arme student :( ) maar kan ik ervan uitgaan dat motoren in de winter nog meer zakken qua prijs?)

trouwens, zijn er veel motorzaken die ook aan termijnbetalingen doen?
misschien als dat redelijk is wil ik een iets nieuwere motor (cbr 1992/1995?).
 
Bij grotere zaken als Safe en MotoPort kun je wel kopen op afbetaling. Dan betaal je je wsl. blauw aan rente, maar je rijdt wel meteen boven je budget.
 
Laatst bewerkt:
trouwens, zijn er veel motorzaken die ook aan termijnbetalingen doen?
misschien als dat redelijk is wil ik een iets nieuwere motor (cbr 1992/1995?).


Hou er alleen wel rekening mee dat als je de motor in de kreukels rijdt, je voor iets blijft betalen wat je dan niet meer hebt.

Misschien toch gewoon maar ff door blijven sparen...
Bij mij duurde het ook een jaar voordat ik mijn eerst motor kon kopen...
 
trouwens, zijn er veel motorzaken die ook aan termijnbetalingen doen?
misschien als dat redelijk is wil ik een iets nieuwere motor (cbr 1992/1995?).

Ka je beter lenen van je eigen spaar rekening en deze elke maand weer aanvullen ipv zo'n betaalregeling waarbij je ook nog eens rente moet betalen.

*Vind geldlenen bij een instelling te makelijk, te veel mensen gaan ermee op hun bek*
 
Terug
Bovenaan Onderaan