Motorberging maken

SdeVries

MF'er
1 sep 2019
82
122
Even een vraagje.
Ik hoop binnen 6 weken mijn rijbewijs te halen en dan ook z.s.m een motor te kopen. Omdat ik met de motor niet in de achtertuin kan komen wil ik in de voortuin een berging maken zoals op de afbeelding:
fd3045b8-176a-4bb2-a9ca-5ba12f505b01.jpg
c9993be1-bd8f-4759-827c-23215fa3542f.jpg

(foto's gevonden via Google)

Heeft er iemand een tekening met afmetingen daar bij?
Wat is de minimale afmeting waar ik rekening mee moet houden?
 
Begin maar met je motor opmeten. Daarnaast is het ook prettig als je het stuur vast kan houden, dus schouderhoogte is gewenst. Als je de motor zo neer wil zetten als op het plaatje moet je een mover hebben. Als je hem er achteruit in rijdt kan het wel.
 
Begin maar met je motor opmeten. Daarnaast is het ook prettig als je het stuur vast kan houden, dus schouderhoogte is gewenst. Als je de motor zo neer wil zetten als op het plaatje moet je een mover hebben. Als je hem er achteruit in rijdt kan het wel.

Motor opmeten gaat niet, heb er nog geen een. Wil de berging graag maken voordat ik een motor heb, staat hij gelijk droog.
Dat de motor beter andersom geparkeerd kan worden had ik al gezien. Op deze manier is het lastig om hem op de standaard te zetten. Plaatje komt van internet en is ter inspiratie.
 
Zorg dat je hem er rechtuit in- en uit kan rijden. Op deze manier heb je een hoop steekwerk om hem lekker neer te zetten. En neem wat extra ruimte aan weerszijden vd motor zodat je er makkelijk langs kan lopen.
 
Het is wel een mooi idee, maar alleen het erin zetten en eruit halen lijkt mij vervelend(misschien krijg je er op begeven moment wel de handigheid in). Maar misschien is het handiger als je een zijkant en de voorkant open kan maken waardoor je hem makkelijk erin zet en op het standaard kan zetten?
 
Ik krijg de indruk dat die laatste afbeelding op wielen staat. Dus motor parkeren en berging eroverheen rollen. Wel makkelijk, als je de ruimte ervoor hebt.
Dat zou wel echt ideaal zijn denk ik, gewoon wat je zegt, thuiskomen, motor parkeren, berging er overheen rollen en klaar is kees!
 
Ik krijg de indruk dat die laatste afbeelding op wielen staat. Dus motor parkeren en berging eroverheen rollen. Wel makkelijk, als je de ruimte ervoor hebt.
Ja volgens mij staat hij op wielen. Ik vraag me af hoe stevig dit staat. Stel bij harde wind, dat hij niet weg rolt o.i.d.
 
Ik heb twee stuks van deze in de achtertuin staan, werken prima: You are being redirected...

Lekker makkelijk erin en eruit, verankerd aan de grond, eventueel ventilatie open te zetten. Ik heb er vochtvreters in hangen om de lucht een beetje droog te houden. En er is ook nog een grote variant van.

Anyway, of je een Goldwing of een CB500 gaat kopen maakt nogal verschil, dus ik zou eerst de afmetingen van je gewenste motor opzoeken. En daar nog flink wat aan toevoegen want spiegels, zijstandaard, en je wilt 'm er ook nog in en uit kunnen rijden. En die afbeelding is errug leuk, maar waar zijn ineens de deuren naartoe op 't plaatje waar 'ie open staat?
 
Ik heb twee stuks van deze in de achtertuin staan, werken prima: You are being redirected...

Lekker makkelijk erin en eruit, verankerd aan de grond, eventueel ventilatie open te zetten. Ik heb er vochtvreters in hangen om de lucht een beetje droog te houden. En er is ook nog een grote variant van.

Anyway, of je een Goldwing of een CB500 gaat kopen maakt nogal verschil, dus ik zou eerst de afmetingen van je gewenste motor opzoeken. En daar nog flink wat aan toevoegen want spiegels, zijstandaard, en je wilt 'm er ook nog in en uit kunnen rijden. En die afbeelding is errug leuk, maar waar zijn ineens de deuren naartoe op 't plaatje waar 'ie open staat?
Ziet er goed uit. ga ik zeker overwegen.
Het wordt geen grote motor, zeker geen GoldWing. Zit te denken aan een V-strom 650, Versys 650 of een NC 700/NC 750
 
FYI, een NC700S past als gegoten onder dat tentje. Een NC700X/NC750X, V-strom of Versys wordt al iets lastiger, dan moet je de grotere variant nemen.

De voetafdruk van mijn tentje is 110 cm x 265 cm, pakembeet. Als je een hokkie zou maken van 120 x 270, en hoog genoeg om zelf een beetje normaal in te lopen, dan zal je al een enorm eind komen.
 
FYI, een NC700S past als gegoten onder dat tentje. Een NC700X/NC750X, V-strom of Versys wordt al iets lastiger, dan moet je de grotere variant nemen.

De voetafdruk van mijn tentje is 110 cm x 265 cm, pakembeet. Als je een hokkie zou maken van 120 x 270, en hoog genoeg om zelf een beetje normaal in te lopen, dan zal je al een enorm eind komen.
Dank voor de info. 120cm voor de breedte heb ik geen ruimte voor 110cm (buitenmaat) is wel de max. Lengte heb ik wel genoeg.
 
Als je een NC700S neemt, past jou schoonmoeder (indien aanwezig) ook in je buddy/opbergvak 8)7 :Y . Handig voor als je met z'n 2en bent. Kan je een helm er in opbergen.
 
Stel je maakt zo'n rollende schuur. Dan een tip om bv op de hoeken een soort buizensysteem maken zodat de buizen in de grond kunnen zakken/verzinken. Buis in buis. waait ie echt niet meer weg. Ken de situatie van je voortuin niet maar er is altijd wel een oplossing om je bike droog weg te zetten. Succes met knutselen. gr Cardanfreak
 

Ik heb ooit dit hok gemaakt. Niet zo megahoog, was ook in de voortuin. Wellicht ook een idee om te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan