Motorbeurs Utrecht 20-23 februari

Mijn motor ook gewoon gekocht op een Veiling .

Kwam bij een goed bekende motorzaak vandaan .

Nog geen minuut spijt van gehad top ding *O*

Wel net een dure helm gekocht die in maart pas geleverd wordt en nu al betaald daar hou ik niet echt van voorruit betalen God zegen de greep
 
Goede vraag, en dan heb je je motor gekocht. Mooi bordje erop. Kan vervolgens iedereen nog op jouw motor zitten. ( zou ikzelf dus echt niet tof vinden!) :N
Ten eerste plaatsen de meeste standhouders een bordje met "verkocht" en "niet op gaan zitten" op de motor.
Daarnaast gingen bij de standhouders om ons heen elke avond de verkochte motoren van de stand af, en nieuwe motoren er weer op.

Vaak wordt een motorfiets trouwens verkocht onder voorbehoud van een geslaagde proefrit. Mocht die tegenvallen wordt er ofwel gerepareerd, ofwel wordt de verkoop afgeblazen.
 
Ten eerste plaatsen de meeste standhouders een bordje met "verkocht" en "niet op gaan zitten" op de motor.
Daarnaast gingen bij de standhouders om ons heen elke avond de verkochte motoren van de stand af, en nieuwe motoren er weer op.

Vaak wordt een motorfiets trouwens verkocht onder voorbehoud van een geslaagde proefrit. Mocht die tegenvallen wordt er ofwel gerepareerd, ofwel wordt de verkoop afgeblazen.
Wat ik me wel af vroeg;
Is er ook een mogelijkheid om daar ter plekke een motor te kopen en meteen mee terug te nemen? Dat ze hem op dat moment overschrijven en naar buiten duwen?
 
Wat ik me wel af vroeg;
Is er ook een mogelijkheid om daar ter plekke een motor te kopen en meteen mee terug te nemen? Dat ze hem op dat moment overschrijven en naar buiten duwen?
Geen idee.
Maar aangezien de meeste motoren pas hun afleverbeurt krijgen bij aflevering zou ik dat ook niet willen.
Online het kenteken overschrijven en online betalen is geen probleem.
Online jouw verzekering regelen op zondag kon nog wel eens iets lastiger zijn.
 
Ten eerste plaatsen de meeste standhouders een bordje met "verkocht" en "niet op gaan zitten" op de motor.
Daarnaast gingen bij de standhouders om ons heen elke avond de verkochte motoren van de stand af, en nieuwe motoren er weer op.

Vaak wordt een motorfiets trouwens verkocht onder voorbehoud van een geslaagde proefrit. Mocht die tegenvallen wordt er ofwel gerepareerd, ofwel wordt de verkoop afgeblazen.
Dat klinkt logisch ja, o.v.b.-tje.
:t
 
Geen idee.
Maar aangezien de meeste motoren pas hun afleverbeurt krijgen bij aflevering zou ik dat ook niet willen.
Online het kenteken overschrijven en online betalen is geen probleem.
Online jouw verzekering regelen op zondag kon nog wel eens iets lastiger zijn.
Online verzekeren hoeft geen probleem te zijn. Afleverbeurten doe ik ook nooit aan. Ik gooi er zelf wel nieuwe olie in.

Maar was benieuwd of ze zomaar een motor naar buiten kunnen drukken bij de beurs of dat dat gewoonweg niet mag.
 
Heb ik gedaan
zag een plaatje in een motorblad
bij de motorzaak vroeg ik of dat een goeie was en goedkoop
ook gevraagd welke kleur het snelst leverbaar was
een zwarte :Y
mooi,laat maar komen
echt, heb nog geen proefrit gemaakt

Tja, iedereen doet het op zijn eigen manier en als geld geen probleem is, why not...

Ik denk toch wel 2 keer (lees: 32 keer) na voor ik ruim 10k aan een (2e hands) motor uitgeef.
 
Tja, iedereen doet het op zijn eigen manier en als geld geen probleem is, why not...

Ik denk toch wel 2 keer (lees: 32 keer) na voor ik ruim 10k aan een (2e hands) motor uitgeef.
Voor dat geld kon ik nieuw niet meer motor kopen
ik rij ook alleen maar motor
 
Wat ik me wel af vroeg;
Is er ook een mogelijkheid om daar ter plekke een motor te kopen en meteen mee terug te nemen? Dat ze hem op dat moment overschrijven en naar buiten duwen?

Nee. Mijn sponsor wist mij dit te vertellen dat er alleen aan het einde van de dag motoren de hal uit mogen en dan ook met de nodig administratie omdat er schijnbaar in het verleden mensen letterlijk met een motor de hal uit liepen echter zonder af te rekenen.
 
Zijn er nog mensen die de gratis donderdag ticket pakken net als ik dus een nieuwe rijder.
Ben heropstapper en kreeg ook een gratis ticket, van de standhouder, motor dealer, waarmee ik dan, de bij hun gekochte R1250GS, kon gaan ophalen op de beurs :]

Kreeg er zelfs ook nog een broodje bal met cola bij :P

Mijn sponsor wist mij dit te vertellen dat er alleen aan het einde van de dag motoren de hal uit mogen en dan ook met de nodig administratie omdat er schijnbaar in het verleden mensen letterlijk met een motor de hal uit liepen echter zonder af te rekenen.
De mijne stond al buiten, binnen eerst de "administratie" afgehandeld, en na proefrit, binnen de koop rond gemaakt.

Werd op 20-02-2020 om 13:13 uur op mijn naam gezet :P
 
Laatst bewerkt:
Ik was er zondag met 2 motormaatjes en mijn zoon, hij heeft zijn A1 rijbewijs, gelijk maar even gekeken voor een opvolger, beste advies lijkt me een Hayabusa toch 😀
IMG-20200223-WA0001.jpg
 
Vrijdag vroeg van huis gegaan en zelfs moeten wachten tot het 10:00 uur was voordat we naar binnen mochten.
Direct naar Alpine gegaan, meteen geholpen. Uurtje daarna was het retedruk en weer later nog steeds. Volgens mij halen die hun kosten er heeeeeel ruim uit.
 
Maar was benieuwd of ze zomaar een motor naar buiten kunnen drukken bij de beurs of dat dat gewoonweg niet mag.

Nee dat mag inderdaad niet. De zijdeuren voor de standhouders gaan pas open na de sluitingstijd van de dag en letterlijk geen seconde eerder. Zondag waren er na 17:00 uur al mensen aan het afbreken die op tijd wilden vertrekken, die hebben tot op de minuut tot 18:00 uur voor de deur moeten wachten tot de beveiliging toestemming kreeg om de deur te openen.
 
Nee dat mag inderdaad niet. De zijdeuren voor de standhouders gaan pas open na de sluitingstijd van de dag en letterlijk geen seconde eerder. Zondag waren er na 17:00 uur al mensen aan het afbreken die op tijd wilden vertrekken, die hebben tot op de minuut tot 18:00 uur voor de deur moeten wachten tot de beveiliging toestemming kreeg om de deur te openen.
Dat is precies de reden dat ik bij voorkeur nooit de laatste dag naar een beurs ga.
Maar het is niet alleen het vroegtijdig opruimen, maar ook is bij de stands de 'Schwung' eruit na enkele dagen drukte op de beurs.
(wat ik me goed kan voorstellen)
 
Ik ben op zondag ook om 17.15 uur al vertrokken om mijn bestelwagen op te halen. Pas om 18 uur mochten we van de parkeerplaats af, maar ik stond daardoor wel bijna vooraan in de rij en kon dus een goed plekje voor de afbouw verkrijgen.
Om 19.30 uur waren we dus weg uit Utrecht.
 
Dat is precies de reden dat ik bij voorkeur nooit de laatste dag naar een beurs ga.
Maar het is niet alleen het vroegtijdig opruimen, maar ook is bij de stands de 'Schwung' eruit na enkele dagen drukte op de beurs.
(wat ik me goed kan voorstellen)

Same here, doe ik bij voorkeur ook niet maar kwam deze keer helaas niet anders uit. Veel stands begonnen rond een uur of 5 toch aanstalten te maken om te vertrekken. Jammer, volgende keer ga ik wel weer op donderdag of vrijdag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan