Motorbeurs Utrecht 20-23 februari

Viel me alles mee afgelopen zaterdag. Op aanraden van ergens hierboven eerst maar naar het testparcours gelopen, kon binnen een kwartier een pakkie aan doen en door. Even gereden op een Vulcan S, eens kijken hoe een kleinere, moderne cruiser rijdt, maar gezien het testparcours had ik beter een offroad kunnen pakken geloof ik. Wat een ramp dat rechte stuk, hobbelde er zowat vanaf. Nog even wat oordoppen laten aanmeten, en verder vooral de voeten kapot gelopen en op alles gaan zitten dat enigszins mijn volgende motor zou kunnen worden. Ik kan inmiddels de CBF1000, GSX1250 en VFR van mijn lijstje strepen, met mijn korte kuitspieren kreeg ik al pijnlijke beentjes van eventjes zitten. Helaesch... Toch maar een allroad/tour dan, de DL650, Versys en FJR1300 zat ik prinsheerlijk op. :+
 
Inderdaad. Heb geleerd dat de BMW R Nine T niet uitgerust is met goede vering. Sterker nog, voelde aan als geen vering...
 
Ik was eigenlijk niet van plan om dit jaar te gaan. Maar mijn vriendin, geen motorrijdster maar wel fanatiek duo passagier voordat de kinderen er waren, had wel zin om weer eens te gaan. Was ook een leuk uitje voor de kinderen zei ze. En dat hebben we geweten ook!

Om 10 uur meteen naar de proefritjes gegaan. Ze hadden er best een aantal staan waar ik wel eens kennis mee wou maken, maar zo met het gezin erbij bij 1 ritje gelaten. De MT-09, wat een heerlijk ding zeg👍🏻

Daarna door naar de electrocross. Mijn zoon van 7, normaal geen held, stapte zonder aarzelen op en dat ging verrassend goed. Daarna mijn beurt, voor het eerste electrisch en pas de 2e keer voor mij in het zand. Het gebrek aan geluid, schakelen en voetrem was ff wennen maar ik ben echt verrast hoe soepel het rijdt. Ik weet nu al welk kleinzoon/vader/Opa @ronk uitje er binnenkort op de planning komt. Ik vond dit echt top geregeld.

Dochter van 4 was ff boos dat zij nog niet op de crossmotor mocht, maar heeft zich uitstekend vermaakt op het fietsparcours.

Uiteindelijk leuk dagje gehad waar we ons allemaal vermaakt hebben. Niet echt de dingen gedaan/bekeken die ik zonder gezin erbij gedaan zou hebben, maar hun belevenissen die dag maken veel goed. Het virus wordt heel voorzichtig overgebracht op de nieuwe generatie 😋
 
Vond het een leuke en lekker drukke beurs, met steeds meer aandacht ook voor milieuvriendelijk rijden. Vond hierbij ook nog een leuk filmpje van de Motorbeurs:

 
Ik zag op de beurs net wel wat tweedehands motoren met 'verkocht' erop. Vraag me dan toch af hoe dat gaat; ik zou nooit een motor kopen zonder proefrit. Kan/mag dat daar, of plan je die later?
 
Ik zag op de beurs net wel wat tweedehands motoren met 'verkocht' erop. Vraag me dan toch af hoe dat gaat; ik zou nooit een motor kopen zonder proefrit. Kan/mag dat daar, of plan je die later?

Goede vraag, en dan heb je je motor gekocht. Mooi bordje erop. Kan vervolgens iedereen nog op jouw motor zitten. ( zou ikzelf dus echt niet tof vinden!) :N
 
Ben er ook heen geweest. Ben net zoekende naar een eerste motor. Dacht laat ik hier eens wat inspiratie op doen. Genoeg gaafs zien staan., vooral Yamaha (toch wel mijn favoriet) had heel wat gaafs staan. Ook eens even op motoren wezen zitten die ik niet op het oog heb, maar toch benieuwd hoe dat zit. Waarbij ik mij na het zitten op een chopper toch afvroeg hoe dat ooit lekker kan rijden (heel hoog stuur en laag zadel). Ook mijn ogen uitgekeken bij de GSR Indoor challenge, werd heel erg leuk gedaan en gepresenteerd. Nog geslaagd bij motoport voor een setje schoenen. Al met al een top middag en een leuke sfeer! Enige wat ik zo heb gemist (misschien niet gezien) is een plek waar je als beginnende motorrijder terrecht kan voor vragen en onafhankelijke tips. Ik weet dat je die bij dealers ook kan stellen of fabrikant (wel gedaan bij Yamaha). Maar die zijn misschien net iets minder onafhankelijk?
 
Ben zaterdag naar de beurs geweest.
Leuke en mooie dingen gezien. Her en der een praatje gemaakt. Niks gekocht deze keer.
Had ik mooi wat kleingeld over om een heerlijk broodje beenham te halen voor 8 euros. Saus erop en hij was heerlijk. Weer op de motor naar huis. Biertje uit de koelkast. Al met al gewoon een heerlijk dagje weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan