Motorbeurs Utrecht 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop het niet, laat ze maar lekker wegblijven, is toch allemaal saaie rommel en waar moeten de extra foodtrucks dan staan?
Dan maar veel meer klassiek, veel mooier vind ik dan…. :+ ….van hoogpoters zoals die GS’en heb ik onderhand wel gezien. Zie ik bij de club van mijn ex-werkgever, tis bijna allemaal BMW en op enkele na zoals ik met oa een racer.
 
Misschien trekt het in 2024 de importeurs wel over de streep.. :?

Het is alleen de vraag dan of de bezoekers nog komen die niet tevreden waren.
Als die volgend jaar allemaal weer komen, moeten ze ook niet meer klagen. Overigens was er van te voren wel gewaarschuwd over de verkeerssituatie en hoge prijzen van voedsel is al jaren het geval. In 2011 klaagde men hier op het forum over dure broodjes beenham voor 4,50 en een flesje cola voor 2,95. En ook de deelnemerslijst was bekend. Ik wist dat de grote importeurs niet kwamen, toch wezen kijken en persoonlijk vond ik het dus tegenvallen met de ervaringen van vele jaren daarvoor. Maar dat wist ik vooraf, dus eigenlijk weinig verrassingen.
Toch zijn er genoeg mensen die niet even de deelnemerslijst doornemen of even kijken hoe de verkeerssituatie is.

Ik ben zelf met de trein gegaan, voor mij was dat de snelste manier in en uit de stad, wat net na buikgriep toch we prettig is. Dan sta je niet een uur vast in de auto en daarna nog eens op de snelweg. :) Laatste keer dat ik de trein hiervoor had gepakt, is denk ik wel 5 jaar geleden. Toch wel lekker hoor, van het centrum van Utrecht de polder in, in 3 minuten. Dat lukt je ook niet op de motor.

Overigens zijn sommige importeurs wel extra snel met het doorgeven van demodagen. Zo had je Yamaha natuurlijk al vorige maand, vandaag maakt Kawasaki bekend op welke dagen je kan demorijden bij de dealers. Dat heeft toch wel een beetje met de MBU te maken, denk ik.
Ik moet ze nog allemaal verwerken in mijn overzicht.
 
Gewoon 2024 afwachten, en tegen die tijd kan ik weer een smoes bedenken om niet te gaan…. _O-

Ondertussen pagina’s vol schrijven wat er aan de MBU mankeert….:+

Ik wacht de voorjaarssnoei bij de dealers, maar zelfs dan stap ik niet op motoren, wel bijpraten met bekenden die ik toch altijd tegenkom. En ook vaak dezelfde idee hebben over elkaar daar ontmoeten….gratis koffie erbij en klaar.

Enige wat ik nog heb staan is proefrit mits mooi weer op een BMW die de filiaalhouder aanbood…:]
 
Blijkbaar wil de motorbeurs zelf ook weten hoe ik het als bezoeker heb ervaren, dus vrolijk sturen ze een online
enquête, dan ben ik de beroerdste niet om die naar mijn ervaring in te vullen, en nee niet alles is negatief
ingevuld, soms zelfs een 9, maar ook een 3...want ze wilden een eerlijk beeld.
Laten we wel eerlijk zijn, een motorbeurs hoort gewoon vol te staan met de nieuwe 2023 modellen en prototypes,
en ja van mooie klassieke motoren kan ik ook kwijlen, uiteraard hoort de KNMV en motorhotels er ook bij, en snuffelen
bij gereedschappen is ook geweldig, maar dan moet je er wel bij kunnen _O-
 
Blijkbaar wil de motorbeurs zelf ook weten hoe ik het als bezoeker heb ervaren, dus vrolijk sturen ze een online
enquête, dan ben ik de beroerdste niet om die naar mijn ervaring in te vullen, en nee niet alles is negatief
ingevuld, soms zelfs een 9, maar ook een 3...want ze wilden een eerlijk beeld.
Laten we wel eerlijk zijn, een motorbeurs hoort gewoon vol te staan met de nieuwe 2023 modellen en prototypes,
en ja van mooie klassieke motoren kan ik ook kwijlen, uiteraard hoort de KNMV en motorhotels er ook bij, en snuffelen
bij gereedschappen is ook geweldig, maar dan moet je er wel bij kunnen _O-
De MAG hoort eigenlijk ook wel vertegenwoordigd te zijn op de motorbeurs. :Y
 
Blijkbaar wil de motorbeurs zelf ook weten hoe ik het als bezoeker heb ervaren, dus vrolijk sturen ze een online
enquête, dan ben ik de beroerdste niet om die naar mijn ervaring in te vullen
Ingevuld. Kost 5 minuten tijd. Ik hoop dat iedereen, zeker degene die wat gemist heeft op de beurs, de vragenlijst invult. :)
 
Ik ben vrijdagmiddag geweest, samen met mijn broertje op de motor. VIP parkeren voor 5 euro binnen in de hal, nauwelijks een rij en kaarten van te voren online gekocht. Dat was prima geregeld.

De hal met allerlei clubjes vond ik denk de minst interessante, maar wellicht leuk als er net een clubje van jouw merk/type staat. Ook de Chinese motoren bekijken was niet onaardig, hier in de buurt niet echt een dealer maar leuk om een te voelen en zitten op een ander slag motoren dan de KTM/Triump/HD wat we nu in de garage hebben staan.

16 euro entree, 5 euro parkeren en verder eigen eten en drinken mee. Wij hebben ons prima vermaakt.
 
Dat waren ze ook zeker wel.

Ah, dat weet ik dan niet meer. Wel dat ze gelijk rechts naast de ingang stonden toen ik de beurs in liep.

Dat ligt er aan waar je naar binnen stapt. Kon op drie plekken. :)
Maar inderdaad, rechts stond ook de MAG. KNMV had trouwens ook een kleine stand. Ik moest 2x kijken, anders liep ik er zo voorbij.
 
Dat ligt er aan waar je naar binnen stapt. Kon op drie plekken. :)
Maar inderdaad, rechts stond ook de MAG. KNMV had trouwens ook een kleine stand. Ik moest 2x kijken, anders liep ik er zo voorbij.
MAG ben ik al lid dus daar had ik verder niet zoveel te doen.

Knmv moest ik toevallig wat vragen dus bewust opgezocht.
 
Yep, ik heb daar nog een gesprek gehad over (motor)wegafsluitingen door (overmatig) geluid van herrie-motoren.
Jij ook al...
Ik had al snel zo'n folder in mijn handen, en toen zag ik wat het per jaar kost en wat ze er voor doen,
dus de boel maar geregeld, weer een lid extra
Was ook gelijk het enige wat ik daar uitgegeven heb :P
 
fullsizeoutput_1b56.jpeg
 
Motoplus bleef ook weg omdat ze keuzes moeten maken.
Dat is ook zo voor alle importeurs en grote merken.
Als je een beurs organiseert, direct na 2 corona jaren en de grote deelnemers zeggen af, zou ik me als gebouwbeheerder toch eens afvragen hoe dat komt.
Als ik op een (vak)beurs sta met 20 m2 ben ik zo 10.000 euro kwijt.
Dat is denk ik 1 van de grootste pijnpunten.
De m2 prijs is vaak torenhoog.
Een beetje uit verhouding met de opbrengsten, tenslotte wil je gewoon meer verkopen van wat je hebt toch?
Als je 100% logisch redeneert blijf je weg van beurzen als deelnemer.
Het digitale tijdperk en de investeringen die merkdealers moeten doen om hun merk te branden in eigen showroom zijn vaak ook niet mals.
Opstapdagen zoals Kawasaki doet zijn wellicht veel effectiever onder de streep.
Ik heb ooit proef gereden op de K1 van BMW bij de RAI.
Een rit van 30 minuten kreeg je voorgeschoteld rondom Amsterdam en Schiphol. In de stromende regen. Onvergetelijk.
Maar kom daar nu maar eens om.
Als de grote merken geen nieuwe modellen tonen heb je structurele bloedarmoede
Dan ben je afhankelijk van een groep mensen die vanuit hun passie nog graag op zo,n ''bijeenkomst'' samen komen, maar vaak wel met de hand op de knip rond lopen. En dus gaan klagen over parkeergeld, een biertje en dat soort zaken.
Dan ben je als organisatie je eigen doelgroep aan het elimineren denk ik
2024 , ik kan niet w88 O-)
 
De Jap importeurs waren er bij de laatste versie voor Covid ook al niet bij.
SuzukiNL had al aangegeven dat van de nieuwste modellen (GSX8S en VStrom800) er te weinig beschikbaar waren en dat die dus niet op dat moment in NL konden zijn...stonden ergens in Europa op een beurs. Bij Kawasaki hadden ze wel de moeite genomen om een ZX4RR te regelen, stond dan weliswaar op de stand van Druif Racing.
Sommige importeurs vinden het kosten niet waard, bij BMW staan ze daar kennelijk anders in.
En wat betreft hand op de knip...de hele lange rijen bij z'n beetje alle horeca stands gaven een ander beeld. Mensen klagen ook al god weet hoe lang over de prijs van een biertje in het cafe, maar het houdt niemand tegen om toch te gaan.
 
Ik denk dat een hoop mensen hier onderschatten wat een totale beurs kost voor een fabrikant/grotere standhouder:
- Standhuur
- Opbouw/afbouw/displays/transport
- Personeel/modellen
- Eten/drinken/onderdak personeel
- Demo's
- Verzekeringen
- Schade aan voertuigen

Bovenstaande kan bij een beetje redelijk stand van formaat oplopen tussen de 50.000,- en 100.000,- euro, een importeur of een motorzaak kan zijn marketingbudget maar 1x uitgeven en kiest dan logischerwijs voor andere zaken die meer publiciteit/ROI opleveren(social media/dealerevents/demo-tours) waardoor ze meer kunnen doen met hetzelfde budget.
 
2020 was ik er zelf niet, omdat al die importeurs van rijstkokers in de weg stonden. 8-)
Maar kan mij eigenlijk niet herinneren er veel gezien te hebben in 2019 :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan