Motorbeurs Utrecht 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slecht te krijgen in NL en duur. Op Amazon staat een flesje (volgens mij 350 ml ofzo omgerekend), maar wel verzendkosten vanuit Portugal. Zie ook maar één slechte recensie van dat bedrijf, maar vaak post men eerder iets negatiefs dan positiefs, je hebt wel Amazon die je beschermt als je niets krijgt. Je kan het op het motorblok spuiten ,maar mijn advies is om het wel te doen als het blok gewoon koud is. Maar daarna kan het gewoon heet worden. Het is een soort vettige substantie. Uiteraard niet op remschijven etc. spuiten, maar de rest kan wel. Als het goed is krijg je het in een spuitbus, maar ik raad het ten zeerste af om te spuiten, dan raak je veel te veel van het kostbare goedje kwijt.

Wat ik doe; ik pak een leeg jampotje oid en daar spuit ik dan max 1 cm van dat spul in. Daarna pak ik een kwastje en daarmee smeer ik de motor in. Als je het gaat spuiten, druipt het er namelijk af en komt er veel te veel op. Ik doe nu al jaren met een spuitbus, omdat ik dus maar weinig nodig heb. Overigens heb je bij een motorscooter waar ik het op smeer veel plastic. Dus het is meer velgen, voorvork, motorblok aan de onderkant/achterkant, uitlaat. Heb je een naked bike, dan heb je vast wel meer dan 1 cm nodig, maar nog steeds zou ik met een kwast tekeer gaan en niet als een achterlijke gaan sprayen en dan uitsmeren met een doek oid.
Dank.
...maar nou weet ik nog niet...waar heb jij het weg dan? Ook via Amazon?
 
Slecht te krijgen in NL en duur. Op Amazon staat een flesje (volgens mij 350 ml ofzo omgerekend), maar wel verzendkosten vanuit Portugal. Zie ook maar één slechte recensie van dat bedrijf, maar vaak post men eerder iets negatiefs dan positiefs, je hebt wel Amazon die je beschermt als je niets krijgt. Je kan het op het motorblok spuiten ,maar mijn advies is om het wel te doen als het blok gewoon koud is. Maar daarna kan het gewoon heet worden. Het is een soort vettige substantie. Uiteraard niet op remschijven etc. spuiten, maar de rest kan wel. Als het goed is krijg je het in een spuitbus, maar ik raad het ten zeerste af om te spuiten, dan raak je veel te veel van het kostbare goedje kwijt.

Wat ik doe; ik pak een leeg jampotje oid en daar spuit ik dan max 1 cm van dat spul in. Daarna pak ik een kwastje en daarmee smeer ik de motor in. Als je het gaat spuiten, druipt het er namelijk af en komt er veel te veel op. Ik doe nu al jaren met een spuitbus, omdat ik dus maar weinig nodig heb. Overigens heb je bij een motorscooter waar ik het op smeer veel plastic. Dus het is meer velgen, voorvork, motorblok aan de onderkant/achterkant, uitlaat. Heb je een naked bike, dan heb je vast wel meer dan 1 cm nodig, maar nog steeds zou ik met een kwast tekeer gaan en niet als een achterlijke gaan sprayen en dan uitsmeren met een doek oid.
Nee, het IS n iet slecht te krijgen, het WAS slecht te krijgen.
De Nederlandse importeur was er mee gestopt, en er is geen nieuwe.
Ik heb er nog wel even over gedacht om dat te worden, maar ik moest veel te veel in 1 order aanschaffen, en dat geld heb ik gewoon niet. En dus koop ik het nu gewoon bij een andere Europese importeur.
 
Over een nieuwe harley, vaseline en een platte band:
Louis kocht een nieuwe Harley. Voor het wegrijden uit de motorshop geeft de verkoper hem nog een grote pot vaseline mee met daarbij de goede raad “als het regent, direct het lederen zadel van je Harley er mee insmeren".
Een paar weken later toert Louis ’s avonds nog met zijn Harley over een landbouwweg en krijgt er een platte band.
Zonder GSM, zonder hulp duwt hij zijn Harley tot aan een boerderij midden de akkers en belt er aan.
Hij vraagt de boer, die opendoet om te mogen telefoneren.
De boer zegt: wij gingen juist aan tafel. Je zult wel honger hebben. Eet dus maar mee.
Maar verwittigt de boer: Aan tafel wordt niet gesproken. Wie dit toch doet, doet ook de afwas. Ze lopen door de keuken waar een afwas staat die tot het plafond reikt.
Amaai denkt Louis, mij zal je hier niet horen praten.
Aan tafel zitten de boerin en een bloedmooie dochter.
Er wordt gegeten en gezwegen.
Louis goed bij de pinken ziet de gelegenheid schoon.
Hij pakt de dochter, legt ze op tafel en geeft ze een goede beurt.
Niemand zegt iets. De boerin keek begerig toe en Louis controleert ook bij haar het oliepeil.
De boer loopt hoogrood aan maar zegt niets.
Door het venster ziet Louis dat het begint te regenen. Hij haalt zijn pot vaseline boven, en staat op.
De boer springt op en roept: “Niet doen. Die afwas is voor mij".!!
 
Nee, het IS n iet slecht te krijgen, het WAS slecht te krijgen.
De Nederlandse importeur was er mee gestopt, en er is geen nieuwe.
Ik heb er nog wel even over gedacht om dat te worden, maar ik moest veel te veel in 1 order aanschaffen, en dat geld heb ik gewoon niet. En dus koop ik het nu gewoon bij een andere Europese importeur.

Maar het aantal Nederlandse bedrijven waar je het kan kopen is wel minimaal. Dat zie ik als slecht te krijgen in NL.
 
Is er al bekend welke motormerken er aanwezig zullen zijn?
Op de LinkedIn pagina van de beurs zijn ze net begonnen met een 'exposant in de spotlight'. En dat is nu Motomondo. Met de merken Royal Enfield, Mash en Moto Morini.
Verder is het aardig stil.
 
Op de LinkedIn pagina van de beurs zijn ze net begonnen met een 'exposant in de spotlight'. En dat is nu Motomondo. Met de merken Royal Enfield, Mash en Moto Morini.
Verder is het aardig stil.
Ik kan het niet vinden of ik kijk er overheen. Heb je een link?
 
Gisteren even bij goedhart gekeken , nieuwste guzzi, ducati, ktm,Honda en nog wat merken gezien , dus daar hoef ik niet voor naar de beurs
 
Op de LinkedIn pagina van de beurs zijn ze net begonnen met een 'exposant in de spotlight'. En dat is nu Motomondo. Met de merken Royal Enfield, Mash en Moto Morini.
Verder is het aardig stil.
BMW ook, Voge ook. En als Voge komt, dan verwacht ik dat de importeur ook CF Moto en misschien Zeeho meeneemt.

Gisteren even bij goedhart gekeken , nieuwste guzzi, ducati, ktm,Honda en nog wat merken gezien , dus daar hoef ik niet voor naar de beurs

Alleen hebben de importeurs vaak al modellen staan die de dealers later krijgen. Kan dus zo zijn dat je nog niet al het nieuws hebt zien staan bij Goedhart. Heb je bijv de nieuwe 800's van Suzuki niet staan, terwijl de importeur die wel heeft. Van Honda zal Goedhart ook niet het nieuwe spul hebben. En soms zijn het bij importeurs eerst nog prototypes (wel zo goed als klaar) die dus niet de weg op mogen, maar wel op een beurs getoond kunnen worden. Gaan daarna grotendeels in de shredder.
 
BMW ook, Voge ook. En als Voge komt, dan verwacht ik dat de importeur ook CF Moto en misschien Zeeho meeneemt.



Alleen hebben de importeurs vaak al modellen staan die de dealers later krijgen. Kan dus zo zijn dat je nog niet al het nieuws hebt zien staan bij Goedhart. Heb je bijv de nieuwe 800's van Suzuki niet staan, terwijl de importeur die wel heeft. Van Honda zal Goedhart ook niet het nieuwe spul hebben. En soms zijn het bij importeurs eerst nog prototypes (wel zo goed als klaar) die dus niet de weg op mogen, maar wel op een beurs getoond kunnen worden. Gaan daarna grotendeels in de shredder.
Die nieuwe hornet was zelfs al als demo , nieuwe monkey ook , Suzuki niet op gelet
Ik denk dat de meeste importeurs ze liever zo snel mogelijk bij de dealer hebben staan waar ze verkocht kunnen worden
Ik ga wel naar de motorbeurs maar voor de nieuwste modellen als eerste te zien hoef je daar niet te zijn denk ik
 
Die nieuwe hornet was zelfs al als demo , nieuwe monkey ook , Suzuki niet op gelet
Ik denk dat de meeste importeurs ze liever zo snel mogelijk bij de dealer hebben staan waar ze verkocht kunnen worden
Ik ga wel naar de motorbeurs maar voor de nieuwste modellen als eerste te zien hoef je daar niet te zijn denk ik

Sommige staan er idd al wel. Hornet 750 idd kan je al gewoon kopen.
Modellen die later in het jaar komen, zie je wel op de beurs, maar nog niet bij dealers.


De deelnemers van de beurs zijn trouwens nu bekend;

Als importeurs zie ik in die onoverzichtelijke lijst; AJP, Benelli, BMW, Can-Am (dat zijn geen motoren, dus eigenlijk telt deze niet mee), CF Moto, Ducati, Fantic, KTM, Kymco, Mash/Moto Morini/Royal Enfield (dat is één importeur), Mutt motorcycles, Verge, Zero.

Voge zie ik er niet tussen staan, die komt wel. Maar dat is dezelfde importeur als CF Moto. Zelfde geldt voor Benelli. Als die er staat, verwacht ik ook dat ze SYM mogelijk meenemen (beide van de Moteo Group). De grote namen ontbreken wel; Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha en wat kleinere maar bekende onder de Piaggio-vlag; Aprilia/Moto Guzzi/Piaggio/Vespa staan er ook niet. Triumph ook niet. De lijst omvat nu 238 deelnemers, maar er kunnen nog deelnemers bijkomen. De kans dat er nog een importeur mee gaat doen lijkt mij extreem klein, want dat vergt behoorlijk veel voorwerk. Als je het mij vraagt vind ik het persoonlijk qua importeurs (aantallen) behoorlijk tegenvallen.

Kan het nog zijn dat ze er in het klein bij zijn op het testparcours? We gaan het zien. Als dat niet het geval is, denk ik wel dat dit een beetje het einde is van de motorbeurs en dat de mooiste dagen reeds geweest zijn. Ik heb persaccreditatie aangevraagd (om dus als pers via mijn website binnen te mogen). Krijg ik dat, dan ga ik er heen, anders laat ik het voor wat het is.

Het kan trouwens nog zijn dat importeurs via dealers wat neerzetten. Zo gaat Blom Motoren wel naar de beurs, kan zo zijn dat ze nieuwe Triumph motoren meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Sommige staan er idd al wel. Hornet 750 idd kan je al gewoon kopen.
Modellen die later in het jaar komen, zie je wel op de beurs, maar nog niet bij dealers.


De deelnemers van de beurs zijn trouwens nu bekend;

Als importeurs zie ik in die onoverzichtelijke lijst; AJP, Benelli, BMW, Can-Am (dat zijn geen motoren, dus eigenlijk telt deze niet mee), CF Moto, Ducati, Fantic, KTM, Kymco, Mash/Moto Morini/Royal Enfield (dat is één importeur), Mutt motorcycles, Verge, Zero.

Voge zie ik er niet tussen staan, die komt wel. Maar dat is dezelfde importeur als CF Moto. Zelfde geldt voor Benelli. Als die er staat, verwacht ik ook dat ze SYM mogelijk meenemen (beide van de Moteo Group). De grote namen ontbreken wel; Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha en wat kleinere maar bekende onder de Piaggio-vlag; Aprilia/Moto Guzzi/Piaggio/Vespa staan er ook niet. Triumph ook niet. De lijst omvat nu 238 deelnemers, maar er kunnen nog deelnemers bijkomen. De kans dat er nog een importeur mee gaat doen lijkt mij extreem klein, want dat vergt behoorlijk veel voorwerk. Als je het mij vraagt vind ik het persoonlijk qua importeurs behoorlijk tegenvallen.

Kan het nog zijn dat ze er in het klein bij zijn op het testparcours? We gaan het zien. Als dat niet het geval is, denk ik wel dat dit een beetje het einde is van de motorbeurs en dat de mooiste dagen reeds geweest zijn. Ik heb persaccreditatie aangevraagd (om dus als pers via mijn website binnen te mogen). Krijg ik dat, dan ga ik er heen, anders laat ik het voor wat het is.

Het kan trouwens nog zijn dat importeurs via dealers wat neerzetten. Zo gaat Blom Motoren wel naar de beurs, kan zo zijn dat ze nieuwe Triumph motoren meenemen.
Bizar dat de lijst geen links heeft naar de website van elke deelnemer
 
Iemand enig idee hoeveel exposanten er een paar jaar geleden aanwezig waren?
Als ik zo even snel door de lijst heen kijk, ben ik nog niet overtuigd om de beurs te bezoeken.
 
Iemand enig idee hoeveel exposanten er een paar jaar geleden aanwezig waren?
Als ik zo even snel door de lijst heen kijk, ben ik nog niet overtuigd om de beurs te bezoeken.
Ik zie zoveel onbekende namen dat ik geen idee heb wat ze er komen doen/aanbieden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan