motorbeurs Utrecht 22-25 feb 2024 mét alle grote merken!

Ik heb inderdaad geen stem meer over. En mijn rechterbeen heeft flinke spierpijn van het omhoogpompen van de ABBA Skylift.
Het was duidelijk drukker dan de meeste jaren, maar er is (denk ik) niet meer verkocht dan anders (hoorde ik ook van collega-ondernemers).

Parkeren is extreem duur geworden, 29.50 Euro voor een dagje de auto wegzetten is fors.
Standbemanning kon in de voorverkoop ongeveer een tientje korting krijgen, maar een (kleine) vrachtwagen parkeren tijdens op- en afbouw was maar liefst 180 Euro per dag.
Voor laden en lossen mocht je niet meer dan 1 uur op het terrein staan, en dan weer terug. Was je te laat dan mocht je 230 Euro aftikken, ook als je niet weg kon doordat een ander zijn wagen er voor had gezet.

Al met al een veel betere beurs dan verleden jaar, al ben ik toen niet eens gegaan (ook niet als bezoeker), voor het eerst in (ruim?) 30 jaar.
Blijkbaar wordt er stevig op ingezet dat men met het OV komt (dat werd in alle communicatie ook telkens herhaald), wat natuurlijk wel een beetje naïef is voor een motorbeurs. Zelf ben ik op de motor gegaan, maar stond ik ook nog 20 minuten in de file in de buurt van de Jaarbeurs, omdat er gewoon geen doorkomen aan was. Later toch maar een aantal regeltjes gebroken en toen snel doorgereden naar de parkeerplaats.

Het zou inderdaad beter zijn om zo'n beurs ergens te organiseren waar het OV ook komt maar men ook makkelijk kan parkeren en een locatie die wellicht ook wat goedkoper is dan de Jaarbeurs ... maar waar dat dan moet zijn, weet ik ook niet.

Autorijden is sowieso al jaren niet leuk meer in Nederland, het wordt op zoveel mogelijk manieren onmogelijk gemaakt, in elk geval voor de niet-miljonairs.
 
Blijkbaar wordt er stevig op ingezet dat men met het OV komt (dat werd in alle communicatie ook telkens herhaald), wat natuurlijk wel een beetje naïef is voor een motorbeurs. Zelf ben ik op de motor gegaan, maar stond ik ook nog 20 minuten in de file in de buurt van de Jaarbeurs, omdat er gewoon geen doorkomen aan was. Later toch maar een aantal regeltjes gebroken en toen snel doorgereden naar de parkeerplaats.

Het zou inderdaad beter zijn om zo'n beurs ergens te organiseren waar het OV ook komt maar men ook makkelijk kan parkeren en een locatie die wellicht ook wat goedkoper is dan de Jaarbeurs ... maar waar dat dan moet zijn, weet ik ook niet.

Autorijden is sowieso al jaren niet leuk meer in Nederland, het wordt op zoveel mogelijk manieren onmogelijk gemaakt, in elk geval voor de niet-miljonairs.
Ik denk dat het altijd een compromislocatie wordt. Utrecht ligt redelijk centraal en heeft ruimte. Doe je het in de brabanthallen komt half noord nederland niet opdagen en hetzelfde geld natuurlijk voor martiniplaza (Groningen) en de TT-hal in Assen. Waar de TT hal natuurlijk wel de plek is voor een motorbeurs. Ipv even proefritje in de hal kun je gewoon het AVD stuk gebruiken op de paddock van het circuit bijvoorbeeld. en is goed bereikbaar met de motor/auto en OV lukt vast ook nog wel.
TLDR: Utrecht is een mooie compromis locatie en je houd toch niet iedereen tevreden
 
Blijkbaar wordt er stevig op ingezet dat men met het OV komt (dat werd in alle communicatie ook telkens herhaald), wat natuurlijk wel een beetje naïef is voor een motorbeurs. Zelf ben ik op de motor gegaan, maar stond ik ook nog 20 minuten in de file in de buurt van de Jaarbeurs, omdat er gewoon geen doorkomen aan was. Later toch maar een aantal regeltjes gebroken en toen snel doorgereden naar de parkeerplaats.

Het zou inderdaad beter zijn om zo'n beurs ergens te organiseren waar het OV ook komt maar men ook makkelijk kan parkeren en een locatie die wellicht ook wat goedkoper is dan de Jaarbeurs ... maar waar dat dan moet zijn, weet ik ook niet.

Autorijden is sowieso al jaren niet leuk meer in Nederland, het wordt op zoveel mogelijk manieren onmogelijk gemaakt, in elk geval voor de niet-miljonairs.
Kunnen die miljonairs op een aparte baan langs de file
Ik kon zonder file zo voor de deur parkeren bij de jaarbeurs , misschien ben je van de verkeerde kant gekomen
 
Denk niet dat importeurs heel blij zijn in Assen als je even een proefritje wil maken op een Hayabusa bijvoorbeeld :+
Diezelfde importeurs staan wel klaar met hun verkooppraatjes over wel hoe snel en hoe goed hun motoren zijn. Dan zou op Assen een uitstekende gelegenheid zijn om dat nu in de praktijk uit te testen toch….. _O-
 
Ik denk dat het altijd een compromislocatie wordt. Utrecht ligt redelijk centraal en heeft ruimte. Doe je het in de brabanthallen komt half noord nederland niet opdagen en hetzelfde geld natuurlijk voor martiniplaza (Groningen) en de TT-hal in Assen. Waar de TT hal natuurlijk wel de plek is voor een motorbeurs. Ipv even proefritje in de hal kun je gewoon het AVD stuk gebruiken op de paddock van het circuit bijvoorbeeld. en is goed bereikbaar met de motor/auto en OV lukt vast ook nog wel.
TLDR: Utrecht is een mooie compromis locatie en je houd toch niet iedereen tevreden
De Brabanthallen rij ik als noord Nederlander vlotter naartoe dan de Jaarbeurs Utrecht..

Ik vind Utrecht en eigenlijk heel de Randstad gewoon een klote locatie. Zodra er iemand een scheet verkeerd laat staat er 25km file. Op een of andere manier zitten alle drukke locaties aan een klein klote weggetje met 16 stoplichten.
Nee dan rij ik liever in km's een eind verder dan ik daar heen moet.
 
De Brabanthallen rij ik als noord Nederlander vlotter naartoe dan de Jaarbeurs Utrecht..
Ik vind Utrecht en eigenlijk heel de Randstad gewoon een klote locatie. Zodra er iemand een scheet verkeerd laat staat er 25km file.
Daarom met NS naar de Motorbeurs.
Ik heb flink hekel aan OV, maar die ene keer per jaar pak ik toch de trein.

GRATIS parkeren in Bunnik.
Incheck en uitcheck met je betaalpas, geen kaartje meer nodig.
Met een kwartiertje trein ben je op Utrecht CS.

Wel altijd rekening houden dat terugweg mogelijk met een taxi zal moeten.
(voor als er weer eens problemen zijn op het spoor)
 
Met het OV kom ik gewoon letterlijk niet van of naar huis, ongeacht tijdstip of dag. Dan wordt het al een 2 traps raket, ergens auto een dag parkeren. Wat een armoedige manier van reizen voor maar 120km.
De parkeerkosten interesseert me nog niet eens zoveel. Het is gewoon het ge-eikel om grofweg in de buurt te komen van zo'n groot evenement in zo'n krappe locatie.

We zijn overal geweldig grote blokkendozen aan het plaatsen in goedkope weilanden/industrie, ook maar 1 voor een jaarbeurs doen? Dan kan die dure grond centrum Utrecht verpatst worden om huizen te zetten.
 
Voor mij enkele reis 215 km. met eigen vervoer. Met de trein gaat het net zo snel als met de auto/ motor. 10 min. lopen vanuit huis naar de trein, en 5 min om bij de jaarbeurs te komen. Alle keren dat ik naar de motorbeurs ga rijden de treinen altijd keurig op tijd. En enkel 1 keer overstappen. Voor de treinreis en toegang tot de beurs slechts € 39,=. Mij hoor je niet klagen.
 
Voor mij enkele reis 215 km. met eigen vervoer. Met de trein gaat het net zo snel als met de auto/ motor. 10 min. lopen vanuit huis naar de trein, en 5 min om bij de jaarbeurs te komen. Alle keren dat ik naar de motorbeurs ga rijden de treinen altijd keurig op tijd. En enkel 1 keer overstappen. Voor de treinreis en toegang tot de beurs slechts € 39,=. Mij hoor je niet klagen.
Hoe verder je weg woont, wordt het interessanter
 
Voor mij enkele reis 215 km. met eigen vervoer. Met de trein gaat het net zo snel als met de auto/ motor. 10 min. lopen vanuit huis naar de trein, en 5 min om bij de jaarbeurs te komen. Alle keren dat ik naar de motorbeurs ga rijden de treinen altijd keurig op tijd. En enkel 1 keer overstappen. Voor de treinreis en toegang tot de beurs slechts € 39,=. Mij hoor je niet klagen.
Best goedkoop als je ver weg woont.
 
  • Eens
Waarderingen: juru
We zijn overal geweldig grote blokkendozen aan het plaatsen in goedkope weilanden/industrie, ook maar 1 voor een jaarbeurs doen? Dan kan die dure grond centrum Utrecht verpatst worden om huizen te zetten.
Daar zijn inderdaad vergevorderde plannen voor. Alleen moet de gemeente wel mee willen werken (lees geld insteken en garant staan).
Het zou best veel problemen oplossen, alleen moeten de treinreizigers die naar de beurs willen wel nog op een bus willen stappen.
 
Daar zijn inderdaad vergevorderde plannen voor. Alleen moet de gemeente wel mee willen werken (lees geld insteken en garant staan).
Het zou best veel problemen oplossen, alleen moeten de treinreizigers die naar de beurs willen wel nog op een bus willen stappen.
Dat kan ook uiteraard vlak aan een spoorverbinding en daar gelijk een station met poortjes inrichten. Je zou zelfs kunnen overwegen om het perron letterlijk aan te laten sluiten aan de hoofdingang zodat mensen niet vanaf de trein nog een stuk hoeven te lopen (verder dan vanaf de parkeerplaats zoals nu) maar echt direct er zijn. Scheelt zwervende mensen, zwerfafval en het wordt wel heel verleidelijk voor iedereen die toegang heeft tot OV.

Even een investering, maar zo pak je bij een jaarbeurs waar toch het hele jaar wat te doen is best wel heel erg veel auto's uit de stad vandaan.

Dat ze dit jaar relatief weinig bezoekers hebben gehad ligt natuurlijk aan de kwaliteit van afgelopen jaren die gewoon matig op z'n best was. Dit jaar was echt gewoon goed. Weinig op de beurs aan te merken zodra je binnen was.
 
Een trein rijdt hier niet in de regio, een bus 1 keer per uur als je geluk hebt. Dus geen OV voor mij, kost me teveel tijd en geld.

Ik rij naar de woonplaats van mijn broertje. Dan rijden we samen met de auto van de zaak (broertjelief) naar Utrecht. Parkeerplaats op P4 van tevoren gereserveerd, geen probleem.

En we gaan donderdagmiddag/avond. Gezellig druk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan