Motorbeurs utrecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donders

Die hard MF'er
18 jul 2004
473
0
Utrecht
Hi,

Ik ben hard toe aan een nieuwe pak en een nieuwe helm. Nu lijkt mij de motorbeurs Utrecht in februari een juiste plek voor nieuwe spullen.


Maar is de beurs nou dé plek om nieuwe spullen te komen als je graag wat goedkoper uit wilt zijn?

Is op de beurs je spullen kopen nou goedkoper of moet je echt eerst de shop in om op de beurs prijzen te vergelijken??

Zijn het vaak handelaartjes hoe zit het dan met eventuele garantie?


graag jullie mening/ ervaring......
 
afhankelijk van het handelaartje is de garantie wel eens lastig.
Als het een reguliere winkel is, meestal geen probleem.

Veel goedkoper dan in de winkel is het niet op de beurs.
Let goed op de kwaliteit.

Let er ook op WAT je krijgt voor je geld.
Een motorpak dat EUR 50 goedkoper is, maar zonder bescherming geleverd wordt...
Kijk maar eens wat die knie, elleboog, schouder en rugprotectie kost!

Vooraf orienteren in de winkel kan zeker geen kwaad.
 
Hi,
Ik ben hard toe aan een nieuwe pak en een nieuwe helm. Nu lijkt mij de motorbeurs Utrecht in februari een juiste plek voor nieuwe spullen.
Maar is de beurs nou dé plek om nieuwe spullen te komen als je graag wat goedkoper uit wilt zijn?
Is op de beurs je spullen kopen nou goedkoper of moet je echt eerst de shop in om op de beurs prijzen te vergelijken??
Zijn het vaak handelaartjes hoe zit het dan met eventuele garantie?
graag jullie mening/ ervaring......
Hallo,
hier dajo.als ik je een tip mag geven kijk dan eens op de sit van moto-zoom, bij utrecht. Heb daar voor weining geld een goed en deugedelijk pak gekocht, zoals iemand hier al vertelde kan je op de beurs eerder tegen problemen aanlopen. Je bent een hoop geld kwijt en vaak nog dat als je eenmaal thuis gekomen bent en past nogmaal dat het soms niet lekker zit en dan ja dan kan je niet ff ruilten of geld retour krijgen. Dus neem de tip aan en kijk op de site echt een toppertje

groet dajo
x4 rijdster
 
ik ben trouwens opzoek naar een 200% waterdicht (ademend) motorpak...


iemand Tips? bv welk merk hier bekend omstaat
 
rukka is zeer goed maar ook zeer duur.


:^

fantastisch spul... als je ruim 1200 euro voor een pak overhebt zou ik het doen.
Ik hik er nog steeds tegenaan.. 't is mij net wat te veel voor wat ik er mee doe.
Meestal red ik het wel met het spul dat ik heb en anders trek ik gewoon nog een thermoshirtje extra aan..
 
Hallo,
hier dajo.als ik je een tip mag geven kijk dan eens op de sit van moto-zoom, bij utrecht. Heb daar voor weining geld een goed en deugedelijk pak gekocht, zoals iemand hier al vertelde kan je op de beurs eerder tegen problemen aanlopen. Je bent een hoop geld kwijt en vaak nog dat als je eenmaal thuis gekomen bent en past nogmaal dat het soms niet lekker zit en dan ja dan kan je niet ff ruilten of geld retour krijgen. Dus neem de tip aan en kijk op de site echt een toppertje

groet dajo
x4 rijdster

Nog goedkoper rijdt je even Duitsland in.
De winkels van Louis, Hein Gericke, Apollo,...
zijn stukken goedkoper dan Motozoom...


Hein Gericke heeft hier ook winkels.
Ik heb zelf al 3 jaar een Goretex pak van Hein Gericke,
en dat is nog steeds 100% waterdicht.
Ook na 3 uur in de regen rijden.

Rukka is inderdaad ook erg goed. (en kan ook onder de 1200 euro hoor)
BMW ook.
Als je veel keus wilt tegen redelijke prijs: Termaat in Nijmegen.
 
Laatst bewerkt:
Let in Utrecht op dat het materiaal niet heel erg oud is.
Helmen bv. kun je maar een aantal jaren goed houden, als de helm dan al 4 jaar oud is als je hem koopt, dan gaat hij dus stukken korter mee .... weg voordeel.

Bij Arai kun je de productie-datum zien in het helmbandje, in het "lederen" gedeelte staat dit ingestansd. (bv 01-06 = 2002 Juni)
Normaal zijn de helmen 1 à 4 maanden oud, als het 4 jaar wordt, dan heb je oude meuk.

Zorg dat je iets koopt bij een zaak wie ook een normale winkel hebben, onder normale garantie voorwaarden, zeker als je voor 200% waterdicht gaat.

Veel plezier met zoeken!!
 
Wil een nieuwe overall kopen, 2007 model, eens kijken of die voor minder dan 759 te koop is op de beurs. Ga op donderdagochtend lekker vroeg, weet ik zeker dat ik nog zat keus heb :P

ploatie:
rc-1grau.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren toevallig nog op de motorbeurs in groningen geweest, en daar hadden ze een leren combi hangen voor 100 euro inclusief bescherming. Maar dat was er maar 1. Ook was er een stand met restpartijen van lookwell combi,s voor 130 euro. Dus ik denk dat je op een beurs wel goedkoper uit kan zijn, alleen moet je goed uitkijken wat je koopt.
 
ik zit inderdaad ook aan Rukka te denken, maar ik zag net op motozoom prijzen waar niet heel blij van word. Ik gebruik de motor tegenwoordig voor woon/werk-verkeer, ik moet dus wel een waterdichtpak hebben. Ik heb nu Revit, was altijd waterdicht, de eerst maanden. Het pak is nu 2jaar oud en zo lek als een mandje.

Ik ga gewoon eens lekker die beurs afstruinen met alle adviezen in mijn achter hoofd!

Ennuh....staat Termaar Nijmegen niet op de beurs toevallig :D


Thanks
 
Laatst bewerkt:
Let in Utrecht op dat het materiaal niet heel erg oud is.
Helmen bv. kun je maar een aantal jaren goed houden, als de helm dan al 4 jaar oud is als je hem koopt, dan gaat hij dus stukken korter mee .... weg voordeel.

Bij Arai kun je de productie-datum zien in het helmbandje, in het "lederen" gedeelte staat dit ingestansd. (bv 01-06 = 2002 Juni)
Normaal zijn de helmen 1 à 4 maanden oud, als het 4 jaar wordt, dan heb je oude meuk.

Zorg dat je iets koopt bij een zaak wie ook een normale winkel hebben, onder normale garantie voorwaarden, zeker als je voor 200% waterdicht gaat.

Veel plezier met zoeken!!

dan is er ook nog verschil tussen een polycarbonaat helm en een glasfiber helm. De laatste is duurder maar beter en gaan langer mee. een polycarbonaat helm mag men 5 jaar maximaal na fabricage gebruiken, omdat daarna de sterkte van de helm afneemt.
 
Weten jullie trouwens nog online winkels?

Motozoom ben ik bekend mee...


Nog even over de helm. Het enige waar ik problemen mee hen is de onder kant van de lederen voering. Deze is versleten. Iemand enig idee of je die van een shark helm kan vervangen....
 
Laatst bewerkt:
Stadler is een zeer geod merk voor motorkleding en geeft als enige 10 (!!) jaar garantie. Zelfs Rukka (5 jaar) en BMW (1 jaar) geven niet zolang garantie en zijn duurder.
Stadler levert ook aan de politie en motorambulance.
 
Ik rijdt eigenlik met alle weersomstandigheden en heb een EVO Pak wat echt helemaal water dicht is. Heb dit gekocht bij Martijnsmotorkleding in Rotterdam. Goede service daar en betaalbaar.
Kijk effe op hun website www.Martijnsmotorkleding.nl
 
Nog goedkoper rijdt je even Duitsland in.
De winkels van Louis, Hein Gericke, Apollo,...
zijn stukken goedkoper dan Motozoom...


Hein Gericke heeft hier ook winkels.
Ik heb zelf al 3 jaar een Goretex pak van Hein Gericke,
en dat is nog steeds 100% waterdicht.
Ook na 3 uur in de regen rijden.

Rukka is inderdaad ook erg goed. (en kan ook onder de 1200 euro hoor)
BMW ook.
Als je veel keus wilt tegen redelijke prijs: Termaat in Nijmegen.

Jup, Termaat in Nijmegen. Daar heb ik afgelopen donderdag ook een nieuwe lederen pak gehaald voor een hele mooie prijs. Op de prijzen die op de kaartjes staan gaat altijd nog wel wat af (bij mij ging er bv. nog 75 euro af).

Wat betreft die waterdichtheid. Zijn er niet van die sprays die je op je pak kan spuiten een keer in de zoveel tijd, zodat ze ook waterdicht blijven (volgens mij nl. wel)
 
Ik heb mijn pak ook bij Termaat gekocht, er zat al korting op en heb em nog kunnen ompraten om nog meer korting. Pak koste 1199, meegenomen voor 799. En uitstekende service, ze kijken en denken met je mee oa hoe je pak zit en of hij niet te ruim is ed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan