Motorbinnenband plakken

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.087
8.230
Assen
In geval van nood, is het mogelijk of met een stuk (gebruikte) binnenband een band te plakken? ik heb 't eens geprobeerd maar het hechtte niet goed..
misschien door de talklaag.
Ik stel deze vraag omdat ik mijn -altijd-bij-me- reserve binnenband eens uitpakte, en deze toonde erg veel droogtescheurtjes..
 
Goed verhaal, maar waar haal je die lucht vandaan? Nog buiten de bandenlichters, maar als je een binnenband bij je hebt zal je ook wel lepels en een voetpompje in die tanktas hebben.
Neem je trouwens een 18 en een 19" band mee?

In een ander topic wist trouwens iemand glashard te beweren dat je bij het ventiel moest beginnen met omleggen. Natuurlijk had hij jaren bij een motorzaak gewerkt, hij kon het dus wel weten. |(

Als je begint tegenover het ventiel, dan zit er niets in de hiel van de velg. Daar kun je de rand van de buitenband dus indrukken. Dat gaat dus niet ter plaatse van het ventiel. Door de rand van de buitenband in de hiel van de velg te drukken heb je de meeste ruimte om het laatste stukje buitenband over de rand van de velg te drukken. Daarom doe het laatste stukje tpv het ventiel. En ja ik had zowel een 17" als een 18" binnenband in de tanktas zitten.

EgbertO
 
inderdaad heel appart. ik heb inderdaad ook altijd stukje koppelings od gaskabel bij kan ik in de oude en nieuwe een knoopje leggen en lekker door toeren.
Goed verhaal, maar waar haal je die lucht vandaan? Nog buiten de bandenlichters, maar als je een binnenband bij je hebt zal je ook wel lepels en een voetpompje in die tanktas hebben.
Neem je trouwens een 18 en een 19" band mee?

In een ander topic wist trouwens iemand glashard te beweren dat je bij het ventiel moest beginnen met omleggen. Natuurlijk had hij jaren bij een motorzaak gewerkt, hij kon het dus wel weten. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan