Motorblok 125cc

suzukits

Rookie
1 mrt 2017
6
0
Yuww,

Ik heb wat problemen met mijn motorblok van de Suzuki TS 125 van het bouwjaar 1977. Er gaan een heel deel kosten aan zijn, dus ben ik opzoek naar een oplossing.
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuw motorblok van 125cc wat niet al te veel kost maar wat toch meer dan degelijk is (en werkt natuurlijk)!
Als je een merk/motorblok weet wat hieraan voldoet of zelf misschien nog een werkend blok heeft liggen voor een redelijke prijs mag het altijd melden!

Merci!!
 
zoek je eendert welk blok ?
kan je zelf de aanpassingen aan het frame doen om het te doen passen ?
of het goedkoper is valt ook nog af te wachten : je hebt op zijn minst ook de CDI en uitlaat nodig, en passende carburator of de jouwe erop pas zien te krijgen + afstellen.

wat scheelt er aan jouw blok ?
 
Een nieuwe uitlaat moest ik sowieso kopen.
Ik zou liefst zo weinig mogelijk wel aanpassen.
Ik wou alle pakkingen vervangen en dus het blok opendoen maar de versnelling staaf is krom waardoor je het niet open krijgt. De lagers moeten dan ook vervangen worden. De piston is helemaal verkoolt. En de cilinderbehuizing moet opnieuw gespoten worden, dit is dan alleen het zichtbare (wat ik nu weet) dus ik heb geen garantie dat ie dan gaat gaan...
Een hele kostenlijst dus...
 
Als ik dat zo even op tel vind ik het wel meevallen. Als zon blok compleet overleden zou zijn zou ik nog zeggen oke. Maar een ander blok is ook niet gratis en daarmee heb je geen garantie dat alles in 1 keer goed werkt. Uiteindelijk zal je dingen moeten aanpassen aan je frame en draadboom waardoor je even veel tijd kwijt bent als deze opknappen. Of zijn er nog meer dingen aan het blok aan de hand?
 
merci om te reageren!!
ik ga wss het blok toch laten reviseren.

nu zit ik met nog een vraagje. ik heb al verschillende meningen gehoord over het verven van onderdelen en zit nog altijd verveelt met wat ik moet doen.
ik wil de tank ( en andere onderdelen) opnieuw verven en zat nu te denken om gewoon de tank goed te schuren en dan primer en alles wat er bij hoort op te spuiten. is dit voldoende om er toch een mooi resultaat van te krijgen en dat toch degelijk is ( niet dat de roest er dadelijk weer door komt). of moet ik het best laten zandstralen en dan alles spuiten? ( er zit ook op sommige plaatsen roest op natuurlijk ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan