Motorblok demonteren sv650 gereedschap gezocht

Joost_sv

Die hard MF'er
18 apr 2004
747
0
Bemmel
ik ben bezig met het demonteren van het motorblok bij mijn sv650s.....


hoe krijg ik dit los? (zie foto) in het boekje staat iets over een peg spanner?


Heeft iemand die in de buurt van Nijmegen woont dit ding?


alvast bedankt!
full
 
dit is inderdaad zo'n ding met inkepingen... ik had het met de drevel al geprobeerd maar daar beschadigd hij mee..... en veranderd er niets.. ook met een dop werkt niet..
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens.

mvd in "gereedschap voor as van achterbrug sv650..."

Maar die moer hoef niet los om het motorblok eruit te krijgen hoor.

Je moet eerst de 4 bouten waarmee de cylinders vast zitten aan het frame verwijderen. Daarna de bussen waarin die bouten zitten loshalen. Vervolgens haal je uit de rechterkan een hele lange schroef.

Als dat allemaal weg is haal de de moer van de bout tussen de cylinders, maar laat de bout zitten. Als laatste moet dan de moer van de onderste bout in het frame. Je kunt dan de bout tussen de cylinders weghalen en het blok naar voren laten kantelen. Als het blok dan stevig staat haal de de laatste bout weg en het blok kan uit het frame.
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm .. ik gooooooglede wat op buitentorx en kreeg dit plaatje...

en als je dan de link volgt is het een Multidop van Wurth

zal wel een waardeloos ding zijn ... anders had een echt merk em wel uitgevonden


Ik wil Wurth geen goedkoop merk noemen. Wurth koopt zijn spullen meestal onder eigen merknaam in via de betere fabrikanten. Ik gebruik hun schroeven veel voor mijn werk, zijn hele mooie praktische dingen, maar wel een beetje duur :X
 
Zelf dop maken idd. Heb het toevallig vandaag zelf ook gedaan, om de seat rail van m'n cbr los te krijgen. De bovenkant van zo'n "moer" lijkt een beetje op de bovenkant van de toren uit een schaakspel. Gewoon een dop bijslijpen zodat ie alleen nog nokjes overheeft die precies in de inkepingen passen.
 
..... Die dop weet ik het echter niet zo van, lijkt me weinig raakoppervlakte te hebben met de bout.....
Die doppen werken perfect. Door de afgeronde vorm van de binnenkant pakt de dop de bout niet op de punten van de zeskant, maar er net naast; zo blijft het zeskant netjes. Het sleutelt gemakkelijk door de relatief losse passing.

Bij de zeskant versie (de getoonde is de twaalfkant) kun je een set doppen zowel voor metrische als Amerikaanse of zelfs Engelse maten gebruiken zonder dat je ze stuk draait, mits je natuurlijk de nauwst passende maat neemt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan