motorblok gevallen

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
Vandaag had ik weer zo'n ingeving dat alles perfect ging verlopen, nu dat mijn motorblok van mijn mito gans gereviseerd was. Dus ik was van plan om vandaag mijn motorblok in mijn frame te gaan hangen. Ik zet mijn motorblok op een paar blokken hout, dit waren 5 kleine planken met een dikte van 6 cm dus in totaal 30cm hoog.

Na mijn blok op die houten planken gezet te hebben zoek ik een bout in de garage, valt mijn blok juist op dezelfde moment niet van dat hout.

Dus mijn vraag was kan zou dit enige gevolgen hebben voor mijn blok qua schade of iets? Mijn motorblok is op een stuk hout gevallen.

Hopelijk niets erg :X en dat ik vlug kan gaan :]
 
Als je geen externe schade hebt lijkt het me in orde....je kan voor de zekerheid even aan het vliegwiel draaien, kijken of hij niet vast zit (zal niet zo snel hoor).
 
Als er aan de buitenkant van je blok niks te zien is dan zal het wel meevallen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dit goed is voor die planken
 
dus als er aan de buitenkant van het blok geen schad te zien is het niet erg. Maar kan er niets door de schok op de grond geraakt zijn ofzo? versnellingsbak, krukas,... Mss ben ik gewoon aant overreageren :? .
 
der zitten cylinders in je motorblok.. die werken met ontploffingen... met de crossmotor sprong ik met gemak 5m hoog en 20m ver... ik denk dat een val van 30cm max op hout zo'n blokje niets doet.
 
Na mijn blok op die houten planken gezet te hebben zoek ik een bout in de garage, valt mijn blok juist op dezelfde moment niet van dat hout.

In Nederland is er nix aan de hand als een motorblok "niet"van dat hout valt maar in Belgie heb je als ik het goed begrijp wel een probleem :?
 
Dit blok kun je niet meer gebruiken hij is echt helemaal naar de klote.

Mocht je hem kwijt willen geef me een seintje kom ik hem wel ophalen

Maar ik benadruk dat het levensgevaarlijk is om verder te rijden met dat blok.

De balanse wire diafragma is nu defect evenals de bekeerring naast de krokas bij de schalende laag en je kan er nu echt niets meer mee.

Die is helemaal kaduuk.









Nou..nu is kijken of die zure mayonaise schadelijke permanente bijwerkingen heeft
 
Dit blok kun je niet meer gebruiken hij is echt helemaal naar de klote.
Mocht je hem kwijt willen geef me een seintje kom ik hem wel ophalen
Maar ik benadruk dat het levensgevaarlijk is om verder te rijden met dat blok.
De balanse wire diafragma is nu defect evenals de bekeerring naast de krokas bij de schalende laag en je kan er nu echt niets meer mee.
Die is helemaal kaduuk.
Nou..nu is kijken of die zure mayonaise schadelijke permanente bijwerkingen heeft

:} :} :}
 
Vandaag had ik weer zo'n ingeving dat alles perfect ging verlopen, nu dat mijn motorblok van mijn mito gans gereviseerd was. Dus ik was van plan om vandaag mijn motorblok in mijn frame te gaan hangen. Ik zet mijn motorblok op een paar blokken hout, dit waren 5 kleine planken met een dikte van 6 cm dus in totaal 30cm hoog.

Na mijn blok op die houten planken gezet te hebben zoek ik een bout in de garage, valt mijn blok juist op dezelfde moment niet van dat hout.

Dus mijn vraag was kan zou dit enige gevolgen hebben voor mijn blok qua schade of iets? Mijn motorblok is op een stuk hout gevallen.

Hopelijk niets erg :X en dat ik vlug kan gaan :]

Zolang je geen lekkage of scheuren hebt kun je er gerust mee voetballen en dan zelfs er nog ongestraft eronder zetten, zalw el vallen mee, eerst de kruk met de hand in de rondte draaien, dan hoor je geluiden, maar dat moet je na reparatie meestal altijd doen
 
iemand verstand van een powervalve onder de mito?

Mag daar een zwarte olie uitkomen of zou dat overgebleven olie zijn die van mijn motorblok afkomstig is tijdens rijden? Moet er eigenlijk olie in?

iemand een idee
 
Terug
Bovenaan Onderaan