motorblok glasparelen/spuiten

capricorn-46

MF veteraan
8 mrt 2009
1.121
64
Wijhe
een vraag als ik mijn blok wil laten glasparelen of spuiten kan dit zonder dat het blok uit elkaar moet . thx
 
dat is jammer je had de mijne ook zo morgen doen :Y ,ik weet nu dat het kan met een compleet blok en de foto,s zijn duidelijk genoeg voor de afdichtingen ,nu nog een straler zoeken wie weet er eentje :+
 
Domme vraag misschien maar , doe je het witte zand in de zeep resovior . Hoe moet ik mij dat voorstellen.

Het is een 3 jaar oud topic.

Stralen met zand is uit den boze.
Je straalmiddel is een fijne glaskorrel ofwel glasparel.
Je kan stralen met korund.
En je kan stralen met slak, maar dat moet weer in een gesloten ruimte omdat dat spul niet in de natuur of omgeving terecht mag komen.
Er zijn nog vele andere straalmiddelen.

Stralen doe je met lucht, het simpelste. Dus niet met een hogedrukreiniger.

Je hebt een ketel (reservoir) nodig en een compressor met behoorlijke capaciteit.
Met een goedkoop doe het zelf compr kan je het echt vergeten. Je krijgt dan ook veel water door steeds decompressie in je straalketel dat het proces verstopt.
 
Ondanks dat het een ouder topic is:

mijn complete RF900 blok in onze glasparel straalcabine gestraald:



Met dit eindresultaat:



Wel eerst een draaischijf moeten maken, daarna ging het redelijk makkelijk.
 
Wat ik nou nooit begrijp, (nog nooit zelf iets gestraald) als je alle onderdelen loshaalt heb je toch allerlei pasvlakken enzo die je ook moet afdekken?
Dat is dan toch nog veel meer werk dan je inlaten en je oliekanalen afdichten?
 
Ik heb van mijn eerste projekt, een Suzuki GS550E, het blok in onderdelen gestraald.
Alles afplakken, afstoppen ed is idd erg veel werk. En toch wel last gehad vd parels, nadien erg secuur reinigen!
Blok in zijn geheel is op zich makkelijker, maar minder handelbaar. Geen last vd parels.
De VHT lak die ik gebruikt heb bij het Rf blok, vormt blaasjes bij de magnesium deksels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan