motorblok honda vf750c magna

Yke

MF veteraan
8 feb 2011
1.573
61
Bakkeveen
Hallo,
IK vroeg me af of het motorblok van een vf750c magna geimporteerd uit america het zelfde is als het motorblok van een honda vf750 sabre.
De motorblokken lijken namelijk erg veel op elkaar.
 
Vf750F heeft ketting aandrijving en vf750sabre heeft cardan aandrijving. Volgens mij heeft jou magna ook cardan aandrijving dus het zou denkelijk wel passen.
Alleen denk ik dat het uit de usa geimporteerde blok geen 750cc maar 700cc is want dat had iets met belastingen en wetgeving te maken dacht ik.
 
Beide hebben een cardan. Dus dat zou moeten lukken. Ook hebben beide volgens mij de zelfde inhoud en carburateurs. Maar voor dat we tot koop over kunnen gaan moet ik weten als het 1 op 1 past:p Niemand nog die hier uitsluitsel over kan geven?
 
Vf750F heeft ketting aandrijving en vf750sabre heeft cardan aandrijving. Volgens mij heeft jou magna ook cardan aandrijving dus het zou denkelijk wel passen.
Alleen denk ik dat het uit de usa geimporteerde blok geen 750cc maar 700cc is want dat had iets met belastingen en wetgeving te maken dacht ik.

Je geheugen is nog uitstekend in orde.
In de jaren tachtig was die importheffing er in 1984-85 en 87. Om het merk harley te beschermen en de japannners te pesten.
 
Ik heb voor je even de Honda partnumbers vergeleken van de carterdelen. Deze zijn voor de VF750S en VF750C identiek. Dus JA, het past.

Qua carters past het, en allebei de blokken hebben bij de ophangpunten rubber bussen.. Echter heeft de Sabre of de Magna volgens mij bij de cilinderkop nog een extra bevestigingspuntje. Lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.

Zit mij alleen af te vragen of de Magna geen andere blokhoek heeft tov de Sabre.. hierdoor zouden de uitlaten nog wel eens een probleem kunnen worden...
 
Laatst bewerkt:
Qua carters past het, en allebei de blokken hebben bij de ophangpunten rubber bussen.. Echter heeft de Sabre of de Magna volgens mij bij de cilinderkop nog een extra bevestigingspuntje. Lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.

Zit mij alleen af te vragen of de Magna geen andere blokhoek heeft tov de Sabre.. hierdoor zouden de uitlaten nog wel eens een probleem kunnen worden...

Nee, de blokhoek is hetzelfde. De Interceptor heeft wel een andere blokhoek en trouwens ook kettingaandrijving. Hier staat het ergens 1st Gen Cross Reference Parts - V4MuscleBike.com

Als je alle posten doorleest staat er ergens halfweg op ik geloof pagina 4, een quot dat de 750 magna en sabre blokken uitwisselbaar zijn, maar het staat weer niet genoemd in de openingspost.
 
Qua carters past het, en allebei de blokken hebben bij de ophangpunten rubber bussen.. Echter heeft de Sabre of de Magna volgens mij bij de cilinderkop nog een extra bevestigingspuntje. Lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.

Zit mij alleen af te vragen of de Magna geen andere blokhoek heeft tov de Sabre.. hierdoor zouden de uitlaten nog wel eens een probleem kunnen worden...
Da's bij de 1100 idd zo. Bij de 750 zijspoor de nummers van de koppen gelijk. En als de nummers van de carterdelen gelijk zijn is de blokhoek ook meteen gelijk hè, met cilinders die onderdeel zijn van de bovenste rechterhelft :+ O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan