Motorblok in de soep? HELP

gsx-r freak

MF'er
18 jun 2005
208
0
geleen
vandaag gereden met mijn SRAD 750cc 1997 en maakt te een raar geluid. lamgzaam naar huis gereden maar werd erger. als ik hem nu start maakt hij een oorverdovend ratelend geluid. met een grasmaaier.

wie heeft een idee wat het kan zijn

wie weet hoe ik aan een 2e hands blok kan komen

hoop dat iemand me kan helpen




p.s. sorry spider wilde graag geholpen worden maar ik begrijp je sorry
 
Laat eerst eens door een pro kijken wat er aan de hand is, een "raar" geluid is nou niet meteen een reden om een nieuw blok te gaan kopen..
Misschien wel: Nokkenaskettingspanner kapot?? (is niet schreeuwend duur)

En nee, niet naar de dealer rijden, eerst een aanhanger regelen!!
 
tijdens mijn zondags ritje zat ik redelijk hoog in de toeren :Y
het blok begon eerst zacht te ratelen maar na 2 km was het oor verdovend
motor stond naar mijn mening echt op het punt om vast te lopen.
als ik hem nu start dan komt er echt een kabaal uit!
hij start wel maar laat hem niet meer lopen

aangezien een 2e hands blok ongeveer 500 euro kost lijkt mij dit de beste optie

daarom wie weet er een blok uit te halen?
 
je kunt er ook een ander blok onder gooien en dan kijken wat er met het oude blok is. Maar ik snap ook niet waarom je niet eerst kijkt wat er aan de hand is :)

Ach, en als je er toch een ander blok ondergooit wil ik wel een kijkoperatie uitvoeren bij het oude blok om te zien wat het is :)
 
heb hetzelfde aan de hand :( :( alleen dan een 600. Krukas is niet naar de gort, drijfstanglagers zijn het probleem bij die krengen. Kijk een op www.motorsloopbg.be of http://www.oomo.be (www.oomo.be) Zit in opglabeek en Neerpelt en hebben werkelijk alles liggen. BG is een eenmanszaak en niet overdreven duur ga daar van de week even langs om voor de mijne een nieuwe te scoren :Y :Y :Y

PS MOOI KUT B| B| kost weer knaken
 
het zou je distributie spanner kunnen zijn, als het je lagers zouden zijn denk ik dat het geluid niet zosnel herrie zijn gaan maken(die zou je al langer gehoord moeten hebben dan) En als je dan een ander blokheb..wie zegt dat dat blok wel goed is dan..?? je zal niet de eerste zijn die een ander blok koopt die ook rot is, ik ben van mening dat je beter je eigen blok kan laten reviseren/repareren afhankelijk wat er defect is, je weet dan dat je blok goed is en koopt zo niet iemand anders ellende.

Maar,t is jou motor en jou geld...
 
Terug
Bovenaan Onderaan