bierbuiksiemen
Rookie
Beste MF-leden,
Bij deze mijn eerste Topic ivm het kapot gelopen motorblo van mijn ltd 305.
Deze heb ik gekocht van een oude man die naar zijn verhaal in 9 jaar tijd 6000 mijl had gereden, dus ik was uiteraard verkocht.Het betreft een kawa uit '88 met beltdrive en 6 versnellingen.
Nu begon de motor te ratelen en te sputteren door vuile benzine, en ik stond stil... Starten ging niet, acccu stuk dus een nieuwe erin. Accu binnen een week weer leeg, dus nieuwe spanningsregelaar dr in nadat ik alles had doorgemeten. Motor liep warm dus opnieuw laten afstellen want en cv-carburateur kreeg ik niet afgesteld. Even later alles weer ok, ging ik rijden. Bij volgas weg rijden trok ik hem door de koppeling heen, dus dan ook maar nieuwe plaatjes dr in! Even later begon ie goed te roken bij de nokkenaskering aan de linker kant van het blok, dus alles onder de olie ivm een lekkage. Nu thuis de kleppendeksel eraf gehaald, en wat ik vond waren nokken die letterlijk "nokken" geworden waren, groeven in de nokkenas tot 0.5mm diep en overal staalslijpsel en modder. Er was geen kleppendekselpakking gemonteerd... ik over de zeik en balen natuurlijk. Net een motor gekocht en ben al 200 euro aan onderdelen kwijt.
Nu ben ik al een ruime week op zoek naar een ander goed lopend motorblok voor mijn 305 maar daar zijn er maar weinig van te vinden. Nu weet ik dat van de ltd 440 veel meer te vinden is, en ben ik dus benieuwd of dat deze kwa ophanging overeen komt met mijn 305, anders is de keuze snel gemaakt en ga ik achter een 440 aan. Natuurlijk leuk om wat extra vermogen te hebben.
Mochten er mensen zijn die toevallig een motorblok weten te liggen of er zelf van eentje af willen dan hoor ik dat zeer graag want het was mijn woon-werk motor!
Hopend snel iets te horen, Mvg, Siemen Bierings Tilburg
Bij deze mijn eerste Topic ivm het kapot gelopen motorblo van mijn ltd 305.
Deze heb ik gekocht van een oude man die naar zijn verhaal in 9 jaar tijd 6000 mijl had gereden, dus ik was uiteraard verkocht.Het betreft een kawa uit '88 met beltdrive en 6 versnellingen.
Nu begon de motor te ratelen en te sputteren door vuile benzine, en ik stond stil... Starten ging niet, acccu stuk dus een nieuwe erin. Accu binnen een week weer leeg, dus nieuwe spanningsregelaar dr in nadat ik alles had doorgemeten. Motor liep warm dus opnieuw laten afstellen want en cv-carburateur kreeg ik niet afgesteld. Even later alles weer ok, ging ik rijden. Bij volgas weg rijden trok ik hem door de koppeling heen, dus dan ook maar nieuwe plaatjes dr in! Even later begon ie goed te roken bij de nokkenaskering aan de linker kant van het blok, dus alles onder de olie ivm een lekkage. Nu thuis de kleppendeksel eraf gehaald, en wat ik vond waren nokken die letterlijk "nokken" geworden waren, groeven in de nokkenas tot 0.5mm diep en overal staalslijpsel en modder. Er was geen kleppendekselpakking gemonteerd... ik over de zeik en balen natuurlijk. Net een motor gekocht en ben al 200 euro aan onderdelen kwijt.
Nu ben ik al een ruime week op zoek naar een ander goed lopend motorblok voor mijn 305 maar daar zijn er maar weinig van te vinden. Nu weet ik dat van de ltd 440 veel meer te vinden is, en ben ik dus benieuwd of dat deze kwa ophanging overeen komt met mijn 305, anders is de keuze snel gemaakt en ga ik achter een 440 aan. Natuurlijk leuk om wat extra vermogen te hebben.
Mochten er mensen zijn die toevallig een motorblok weten te liggen of er zelf van eentje af willen dan hoor ik dat zeer graag want het was mijn woon-werk motor!
Hopend snel iets te horen, Mvg, Siemen Bierings Tilburg