Motorblok(ken) voor schoolproject

bikerfreak

MF veteraan
27 jul 2007
3.457
1.004
ergens in het westen van N-Brabant
Onder het motto, durf te vragen.

Om bij het begin te beginnen.....
Mijn zoon zit op de middelbare, en daar werken ze met challenges waar ze op eigen interesse topics kiezen waar hun interesse ligt, om er vervolgens wat meer over te leren, en daar een verslag over te schrijven.

Nou is mij gevraagd om een workshop motorblok te geven. Wat voor type maakt niet veel uit, als het maar viertakt is. 1,2,3,4 cilinders, v-twin of vier-in-lijn is ook niet boeiend. Het blok mag zelfs kapot zijn, want het is de bedoeling om er wat van te leren.

Ik ga samen met dat stel ongeregeld het blok(ken) uit elkaar halen, en aldoende ze er wat over te vertellen.

Mocht het bevallen, dan wil ik met een paar van die jokers, interieur dingen maken ( lampen, kapstokken, enz) van de ingewanden welke we met het slopen los hebben weten te bouten.

Dus heb je een blok liggen, staat het in de weg, en wil je een paar (tussen 12 en 16 jaar) wat meer technische inzicht mee meegeven voor de toekomst (want, zucht af en toe🤦🏼‍♂️), dan hoor ik het graag ( pm mag natuurlijk).

Ik woon in Dinteloord, en ja ik kom het halen mits niet te ver weg.

Bijvoorbaat dank!
 
ik heb ook nog een blok liggen, wel op halen in Sevenum, kan je mooi nog een dag je naar toverland met de kids.
is voor een GS 450.
 
Heb je ook interesse in een briggs & stratton zijklepper blok, defect en in Deventer.

db
 

Bijlagen

  • IMG_20221121_120504.jpg
    IMG_20221121_120504.jpg
    266,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20221121_120519.jpg
    IMG_20221121_120519.jpg
    266,9 KB · Weergaven: 9
@Hellracer, doe maar rustig aan hoor. Zal op zijn vroegst over 2 weken worden, de leraar gaat inventariseren, en dan moeten die knapen zich nog inschrijven.

@Dirtbag, ik zit met 2 blokken tot nu toe goed. Als er veel van dat snotjong zich inschrijven dan hou ik je in gedachten.👍🏻

Blok van nappertje staat al helemaal klaar, alle boutjes al gelost zodat deat schorum ze makkelijk los kunnen krijgen. Blok staat op een frame nu, lekker stevig. Al het olie is er uit, zodat ze niet de hele werkbank onder smeren. Vieze handen mogen ze wel krijgen natuurlijk. 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan