Laatst nieuwe tandwielen op mijn KLR 650 gemonteerd. (Voorste is nu kleiner) Sinds dien lekt ie olie vanuit de naaf van het voorste tandwiel as. Geen idee waarom.
Ik wil het zelf gaan repareren. Het werkplaatshandboek is al besteld. Nu moet ik zeggen dat ik zoiets nog nooit gedaan heb. (Volgens een kennis moet ik het blok gaan splitsen???) Ik ben wel handig maar ik bezit totaal geen ervaring en erg weinig kennis over motorblokken. Mijn nachtmerrie is dat ik na 3 maanden met een doos vol onderdelen naar de garage moet omdat ik niet meer weet wat waar hoort.
1) Hoe kan ik het beste alles labellen? (Motorblok wordt uit het frame gehaald en op mijn kamer uit elkaar gehaald)
2) Als ie dan toch uit elkaar ligt kan ik ook andere zaken nakijken, maar naar wat moet ik dan kijken?
3)Iemand een schatting hoeveel uur dit gaat duren en welke gereedschappen ik nodig ga hebben?
4) Bekende valkuilen?
Zodra ik het ga doen zal ik van elke stap foto's maken en een soort van newby journaal maken voor anderen.
Ik wil het zelf gaan repareren. Het werkplaatshandboek is al besteld. Nu moet ik zeggen dat ik zoiets nog nooit gedaan heb. (Volgens een kennis moet ik het blok gaan splitsen???) Ik ben wel handig maar ik bezit totaal geen ervaring en erg weinig kennis over motorblokken. Mijn nachtmerrie is dat ik na 3 maanden met een doos vol onderdelen naar de garage moet omdat ik niet meer weet wat waar hoort.
1) Hoe kan ik het beste alles labellen? (Motorblok wordt uit het frame gehaald en op mijn kamer uit elkaar gehaald)
2) Als ie dan toch uit elkaar ligt kan ik ook andere zaken nakijken, maar naar wat moet ik dan kijken?
3)Iemand een schatting hoeveel uur dit gaat duren en welke gereedschappen ik nodig ga hebben?
4) Bekende valkuilen?
Zodra ik het ga doen zal ik van elke stap foto's maken en een soort van newby journaal maken voor anderen.