Motorblok lekt olie

klv1000

Rookie
4 mei 2019
6
3
Na een service beurt (motorolie vervest en oliefilter vervangen) lekt motorolie uit de oliefilter. De nieuwe filter ging bij het vervangen heel erg moeilijk erin , heb hem dus met veel moeite erop aangedraaid zodat hij tot bij het einde tegen aankomt. Heb geen idee waarom deze keer moeilijk ging. In het verleden heb ik 2 keer deze service met succes uitgevoerd. Misschien heb ik de filter verkeerd aangedraaid want vrijwel gelijk bij het begint van draaien begon moeilijk te draaien. Weet iemand hier een oplossing voor. Dank alvast
 
Scheef op het schroefdraad gedraaid? Volgens mij zijn die filters van redelijk zacht metaal dus dikke kans dat je het daar gewoon doorheen draait. Óf verkeerd filter of productie fout. Ik zou in ieder geval er gewoon opnieuw een nieuw filter op draaien en kijken of het opgelost is.
 
Filter er scheef opgedraaid? Als het bij het filter vandaan komt zou ik deze er maar weer eens uitdraaien en de schade bekijken.

Volgende keer niet doordraaien als het zo moeizaam gaat.
 
Denk dat hij er scheef opzit . 0p zich zelf niet een groot probleem . Draad in blok is vele malen harder als draad olie filter . Dus gewoon nieuw filter erop zetten.
Wel vooraf draad in het blok controleren op metaal resten van de de Filter.
 
Denk dat hij er scheef opzit . 0p zich zelf niet een groot probleem . Draad in blok is vele malen harder als draad olie filter . Dus gewoon nieuw filter erop zetten.
Wel vooraf draad in het blok controleren op metaal resten van de de Filter.

Materiaal van mijn wegwerp oliefilter is geheel van staal, ook vh draad deel cq flens en die is zelfs mm’s dik staal in tegenstelling tot de behuizing en vh blok is van alu......kan afhankelijk zijn vh type motor....j:?
 
Hopen dat het meevalt en dat je slechts de draad van het oliefilter gesloopt hebt. En voor in het vervolg, als het aandraaien van een bout of moer verbinding, of zoals in deze casus een filter, heel veel weerstand geeft en kracht kost, dan is het meestal niet goed. Dan dus niet zomaar met lompe kracht doordraaien want dan sloop je de boel.
 
Ja, dit is echt serieus dom.
Het loopt zwaar en toch doordraaien.

Ik begrijp dus dat het filter nog niet helemaal aanzit?
Het lekt dus langs de rubber afdichting van het oliefilter.

Als het oliefilter er nu weer vrij makkelijk af wil, kan de schade meevallen🤘
 
Hopelijk gaat het lukken een nieuwe erin krijgen
 

Bijlagen

  • 15574163512928648321184412879007.jpg
    15574163512928648321184412879007.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 19
Ik kan het zelf niet goed zien. Maak het eens goed schoon en plaats eens een nieuwe foto.

Let er op dat je met schoonmaken geen troep naar binnen werkt.

Deze aansluitingen kunnen overigens wel uitgenomen worden. Grootste probleem is hoe je dat doet zonder een vervanger uit een sloopblok te beschadigen..

Volgende keer meteen stoppen als je weerstand voelt. Dit moet je met je pink aan kunnen draaien tot het moment van contact.
 
Ik denk dat de schade mee valt. Hij is super makkelijk erin gegaan. Dank jullie wel voor het mee denken!
 

Bijlagen

  • 15574179137666552114801048837076.jpg
    15574179137666552114801048837076.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 14
Je hebt het toch wel schoongemaakt hoop ik.

Anders ben je, naast het feit dat je niet weet wat je doet, ook nog eens heel ongeduldig.

Da's niet erg dat je iets moet leren maar wacht dan wel even op wat antwoorden.
 
Je hebt het toch wel schoongemaakt hoop ik.

Anders ben je, naast het feit dat je niet weet wat je doet, ook nog eens heel ongeduldig.

Da's niet erg dat je iets moet leren maar wacht dan wel even op wat antwoorden.
Ik heb het goed schoongemaakt en dit keer mijn verstand erbij gehouden. Voortaan zal ik eerst 10 keer nadenken hoe ik iets kan vast draaien 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan