Motorblok lekt olie

klv1000

Rookie
4 mei 2019
6
3
Na een service beurt (motorolie vervest en oliefilter vervangen) lekt motorolie uit de oliefilter. De nieuwe filter ging bij het vervangen heel erg moeilijk erin , heb hem dus met veel moeite erop aangedraaid zodat hij tot bij het einde tegen aankomt. Heb geen idee waarom deze keer moeilijk ging. In het verleden heb ik 2 keer deze service met succes uitgevoerd. Misschien heb ik de filter verkeerd aangedraaid want vrijwel gelijk bij het begint van draaien begon moeilijk te draaien. Weet iemand hier een oplossing voor. Dank alvast
 
Ik heb het goed schoongemaakt en dit keer mijn verstand erbij gehouden. Voortaan zal ik eerst 10 keer nadenken hoe ik iets kan vast draaien 🤔
Wellicht ten overvloede: met de hand aandraaien, dat lukt alleen als hij er recht op zit. Daarna nog eventueel met gereedschap vastzetten, zie werkplaatshandboek.
 
Die steeksleutel doet pijn aan mijn hart. Nooit een oliefilter met een steeksleutel monteren !! Nu heb je het schroefdraad al een keer gemold en ga je vervolgens alsnog onnodig veel kracht erop zetten.. :?
 
Het is duidelijk wat er mis is als het goed is kan de draadbus verv teminste bij auto kan het wel.
Je kan het laten zitten en hopen dat je olie filter niet losschiet. is de oplossing hier snel voorhanden met een ander blok .
 
ik heb er al jaren last van ,is niet anders *O**O*
25443146_1941557179206735_4504786224021942793_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan