oldskoolgsxr
MF veteraan
- 3 jun 2013
- 1.327
- 1.991
Stel, ik erf een heel lot motoronderdelen en o.a. een motorblok van een 4tal decennia en met vermoedelijk zeer lage kilometers op de teller.
Dat vermoeden komt uit het feit dat ik nog een paar kartonnen dozen van dezelfde motorfiets hebt meegekregen met daarin de teller.
Ik wil dat motorblok verkopen na 3 jaar bezit want het project zal toch nooit vorm krijgen wegens te weinig tijd.
de vorige eigenaar is dus gestorven en niemand anders weet er meer van.
Ik hebt geen sluitend bewijs van oude onderhoudsfacturen etc. De administratieve piste loopt dood.
Hoe zou ik jou kunnen overtuigen dat dit blok weinig kilometers heeft en in goede gezondheid is???
Ik had graag 33% meer gevraagd dan de gangbare marktprijs want het motorblok is goed in mijn ogen.
-compressie van de cilinders? Daar kun je iets uit afleiden. goede zuigerveren, goede kleppen en dichtingen, maar een lagere compressie is niet noodzakelijk een slecht en veel gelopen blok.
-testbankrun? Toch heel moeilijk als je enkel met het blok binnenwandeld. En zelfs als het lukt heb je optimistische en pessimistische vermogenbanken. Velen hebben daar een mening over. Interessant voor tuning (voor en na ) om de toename van het vermogen vast te stellen.
-Ik ben fan van inspectie nokkenassen als makkelijke inspectie. Zo kan ik al zien of er ooit met te weinig olie of slechte olie is gereden, maar de lage kilomterstand is geen zekerheid hiermee.
-uiterlijke staat? Je kan een blok 40 jaar in een iets te vochtige garage laten staan met 0km. Zal er nogal uitzien vanbuiten. Niet sluitend...
- Speling schakelmechanisme, maar als de motor veel autostrade heeft gedaan zal dat niet veel slijten. Maar vind ik niet slecht als extra.
-Alle originele bouten aanwezig en niet stuk, vervangen door vreemd exemplaar of quasi vermangelde kop.
-Is het inbouwen in een motorframe en er een testrit mee doen jou enige overtuigende piste? Voor minder dan dat ben jij niet te overtuigen?
-Garantie? Niet goed geld terug? Ik zie een voedingsbodem voor discussies.
Hoe zou jij het aanpakken?
Of wat zou jou kunnen overtuigen?
Dit is niet mijn verhaal (alhoewel het in de ik vorm gescherven staat), maar van een buitenlandse vriend die een CBX1000 6 cilinder heeft ge-erft.
Die blokken verkoop je niet voor 150€. Hij wil er een goede prijs voor.
Dat vermoeden komt uit het feit dat ik nog een paar kartonnen dozen van dezelfde motorfiets hebt meegekregen met daarin de teller.
Ik wil dat motorblok verkopen na 3 jaar bezit want het project zal toch nooit vorm krijgen wegens te weinig tijd.
de vorige eigenaar is dus gestorven en niemand anders weet er meer van.
Ik hebt geen sluitend bewijs van oude onderhoudsfacturen etc. De administratieve piste loopt dood.
Hoe zou ik jou kunnen overtuigen dat dit blok weinig kilometers heeft en in goede gezondheid is???
Ik had graag 33% meer gevraagd dan de gangbare marktprijs want het motorblok is goed in mijn ogen.
-compressie van de cilinders? Daar kun je iets uit afleiden. goede zuigerveren, goede kleppen en dichtingen, maar een lagere compressie is niet noodzakelijk een slecht en veel gelopen blok.
-testbankrun? Toch heel moeilijk als je enkel met het blok binnenwandeld. En zelfs als het lukt heb je optimistische en pessimistische vermogenbanken. Velen hebben daar een mening over. Interessant voor tuning (voor en na ) om de toename van het vermogen vast te stellen.
-Ik ben fan van inspectie nokkenassen als makkelijke inspectie. Zo kan ik al zien of er ooit met te weinig olie of slechte olie is gereden, maar de lage kilomterstand is geen zekerheid hiermee.
-uiterlijke staat? Je kan een blok 40 jaar in een iets te vochtige garage laten staan met 0km. Zal er nogal uitzien vanbuiten. Niet sluitend...
- Speling schakelmechanisme, maar als de motor veel autostrade heeft gedaan zal dat niet veel slijten. Maar vind ik niet slecht als extra.
-Alle originele bouten aanwezig en niet stuk, vervangen door vreemd exemplaar of quasi vermangelde kop.
-Is het inbouwen in een motorframe en er een testrit mee doen jou enige overtuigende piste? Voor minder dan dat ben jij niet te overtuigen?
-Garantie? Niet goed geld terug? Ik zie een voedingsbodem voor discussies.
Hoe zou jij het aanpakken?
Of wat zou jou kunnen overtuigen?
Dit is niet mijn verhaal (alhoewel het in de ik vorm gescherven staat), maar van een buitenlandse vriend die een CBX1000 6 cilinder heeft ge-erft.
Die blokken verkoop je niet voor 150€. Hij wil er een goede prijs voor.