Motorblok of koppeling ''TRIUMPH SPEED TRIPLE'' uit 99'

peterpanda

Rookie
20 jun 2011
7
0
Ik ben op zoek naar een nieuw of gebruikte (werkend in goed conditie versta ik onder gebruikt :) )

Hopelijk heeft er iemand nog eentje liggen, het liefst zo compleet mogelijk zodat ik het snel kan switchen zonder teveel poespas!

Probleem met huidig motorblok is dat er iets is met de koppeling, geen idee wat.
Versnellingen werken allemaal naar behoren behalve nummertje 2!

Wanneer men rustig het gast opentrekt is rijden in z'n 2 geen probleem, zodra er net even teveel gas word gegeven begint hij te klapperen/haperen. Een gevoel alsof de ketting al jaren versleten is. En af en toe een schrappend/rammelend geluid van metaal (al een tijdje niet meer).

Maar hieraan ligt het niet gezien de ketting zo goed als nieuw is.. enig idee wat het kan zijn? Misschien dat ik enkel een nieuwe koppeling/basket nodig heb? In dat geval heeft iemand dat anders? :$

Ik hoor het graag van jullie!
Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Alvast hartelijk bedankt :]
 
Schakelvork versleten lijkt me, onderdeel van de versnellingsbak dus.. :)
 
Schakelvork versleten lijkt me, onderdeel van de versnellingsbak dus.. :)

Makkelijk te vervangen? Beetje uitleg over de schakelvork? Had namelijk al zoiets gehoord maar het is nog allemaal een beetje een mysterie voor mij :$ En moet ik dan enkel de schakelvork voor nummer 2 vervangen? En waar zit deze, via de onderkant?

Had namelijk al olie eruit gehaald maar zag geen metaal of iets dergelijks liggen. Maar wellicht is hij verbogen of iets. Komt vaak voor bij hard optrekken en wheelies, maar sinds dat ik hem heb is dit nooit gebeurd een enkele keer per ongeluk maar meer ook niet '(

Word bijna een tech vraag dit dan een koop vraag.
 
Crisis om die dingen te vervangen. :)

Na jarenlange studie en het veelvuldig monteren en demonteren van 750 en 1000 blokken ,heb ik een vrij sleutelvriendelijke (gepatendeerde) methode ontwikkeld om binnen 10 uur en waarschijnlijk wel minder ,1 of meerdere schakelvorken te vervangen.

100% zekerheid dat alle schakelproblemen opgelost zijn kan ik niet geven ,maar bij demontage kun je vaak al zien of de nokken extreem afgerond zijn en of het zin heeft om alleen de vork te vervangen.Een kromme vork duwt de iets afgeronde nokken net niet ver genoeg in zijn buurman.Een rechte schakelvork zal dit beter doen.Bij de versnellingbakken die ik heb gezien was altijd een kromme vork de hoofdschuldige.


Frans
 
Laatst bewerkt:
Nou dan bij deze nog steeds op zoek naar een blok en anders een ''Frans'' voor een schappelijke prijs. :$
 
Hartelijk dank voor de suggestie :) helaas is 675cc te weinig voor mijn motor. Standaard uitvoering is 955cc+

T509/955i uitvoering uit 1999. Een nieuwer model blok zal vast wel passen zoals de 1050 maar lager dan 955 heb ik niet veel aan '(

Bedankt in ieder geval! :$

We gaan weer verder speuren
 
Hoy paar simpele vraagjes, springt de motor uit zijn versnelling of slipt de motor door met schokken.

Heb zelf alle typen Speed triple.
Sleutel regelmatig aan deze blokken, en bak en koppeling zijn de zwakke punten van deze blokken
Maar kan u eerst niet eens kijken wat er werkelijk aan de hand is.

Koppelings korf, of versnellingsbak.
Maar als u hier geen kennis van heeft heeft dat weinig zin.
Blok moet in ieder geval open.

Zou direkt niet gokken op een schakelvorkje.
Ik heb bijna alles van deze motoren liggen, maar is wel makkelijk dat u eerst even kan kijken wat werkelijk het probleem is.
 
Hoy paar simpele vraagjes, springt de motor uit zijn versnelling of slipt de motor door met schokken.

Heb zelf alle typen Speed triple.
Sleutel regelmatig aan deze blokken, en bak en koppeling zijn de zwakke punten van deze blokken
Maar kan u eerst niet eens kijken wat er werkelijk aan de hand is.

Koppelings korf, of versnellingsbak.
Maar als u hier geen kennis van heeft heeft dat weinig zin.
Blok moet in ieder geval open.

Zou direkt niet gokken op een schakelvorkje.
Ik heb bijna alles van deze motoren liggen, maar is wel makkelijk dat u eerst even kan kijken wat werkelijk het probleem is.

Hi Alfaduc,

Ik denk dat de tweede de beste omschrijving is, hij blijft prima in zijn versnelling maar bij veel gas in z'n twee krijg je het tweede fenomeen.
Dit is niet het geval wanneer je heel rustig aan het gas draait (bijvoorbeeld in de file) en wanneer je dan op een bepaalde snelheid bent (in z'n 2 dan) kun je het gas na een tijdje wel opentrekken in zijn 2.

Verder is er geen probleem met op of af schakelen. Geen verdere geluiden te horen niets..

Ik had begrepen van iemand dat het zou kunnen liggen aan de mapping van de motor.
Gezien ik van een standaard uitlaat, zwart lang en lage uitlaat over ben gegaan naar een originele hoge race uitlaat van triumph.

Dus leek mij nu de beste optie om even een tuneboy bezoekje te gaan doen om in ieder geval de juiste mapping te krijgen of een PC maar heb liever iets wat direct in de ecu word gedaan.

Verder moest ik volgens een ''bron'' dit eerst doen:

1: Balance throttle bodies
2: Set CO setting
3: Reset throttle position sensor.

Heb jij misschien verder nog wat suggesties voor mij? Of een motorblokje voor een leuke prijs of of?? :)

Hoor het graag, in ieder geval bedankt voor je reactie.

En zeg maar ''je'' ik ben namelijk nog maar 23 ;)
 
Hoy is wel even belangrijk of je kan bepalen of het een mechanisch probleem is , of dat de motor snokkerig loopt door bijvoorbeeld ontsteking of brandstof probleem

Klein hint. laat er even iemand naar kijken die er een beetje zicht op heeft.

Wordt allemaal wel zeer onduidelijk zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan