Motorblok olie in een Aprilia RS250

wbsebert

Rookie
8 jul 2011
1
0
Ik gebruik mijn Aprilia RS250 alleen om er mee op het circuit te rijden.
De afgelopen weken heb ik het blok van verse zuigers voorzien en ook het mechanisme van de powervalves gemodificeerd. Ik hoorde daarna dat de rondsels waar de kabels in zitten niet meer leverbaar zijn van Aprilia maar Suzuki levert ze wel. (RH motoren Nieuwleusen)
Om alles fijn af te stellen heb ik van de week de fiets op de Dyno gezet bij RH motoren en toen brandde de koppeling er uit.
Na overleg met Roelof van RH motoren bleek dat de 75W90 olie de boosdoener is. Dit is versnellingsbak olie en veels te dik.
Nu zit er Motul Transoil 10W30 in en volgens Roelof gaat de koppeling nooit meer kapot
 
Bel ray gear saver gooien wij in onze rd350lcees.
IMG-20190701-WA0010.jpg
 
Transoil is prima, deze is speciaal ontwikkeld voor versnellingsbakken van 2takten.
Dat de koppeling nooit meer kapot gaat is een leuk verhaal, dat hangt er maar helemaal van af hoe hard je hem aanpakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Ik neem aan dat ik je niet hoef te vertellen dat je ook geen motor olie hebt (want 2t) maar versnellingsbakolie.

Ik weet zo uit het hoofd niet wat er in hoort volgens het boekje maar RH staat bij meerdere mensen uit het RS250 topic op de shitlist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan