Motorblok opkalefateren

FcAalst

Rookie
11 mei 2020
10
9
Een tijdje geleden heb ik deze Shadow geruild tegen een fles (redelijke) whiskey :P
Deze heeft een jaar of 8 stilgestaan maar is destijds wel rijdend weggezet.
Nu is het idee om deze uit elkaar te peuteren, opnieuw te spuiten, een heeeeele grote onderhoudsbeurt te geven en weer in elkaar te zetten.

Nu twijfel ik over het blok, niet over de technische staat maar over het spuiten/stralen/whatever.
De motor hoeft niet per se in een showroom staat te komen, het idee is om deze als alternatief te houden voor korte tourtochtjes (op een Deavuille 650) en mag dus ook wel wat geld kosten om op te knappen.

Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen met het motorblok in mijn geval, en aan wat voor prijskaartje moet ik dan ongeveer denken?
IMG_1285.JPG
 
WD40 en fijn staalwol 0000. Daarmee krijg je een mooi egaal resultaat. Ik weet niet of er over de aluminium onderdelen een blanke laklaag zit anders moet deze er eerst vanaf gehaald worden.

Van welk bouwjaar is hij. Ik heb zelf een '88 nog bijna in nieuwstaat.

Heb je de zijkappen er ook bij?
 
WD40 en fijn staalwol 0000. Daarmee krijg je een mooi egaal resultaat. Ik weet niet of er over de aluminium onderdelen een blanke laklaag zit anders moet deze er eerst vanaf gehaald worden.

Van welk bouwjaar is hij. Ik heb zelf een '88 nog bijna in nieuwstaat.

Heb je de zijkappen er ook bij?

Het is een VLX600 uit 1990.
Zou er met WD40 en staalwol nog wat van te maken zijn denk je?

Zijkappen heb ik er (uit mn hoofd) niet bijgekregen. Wel krijg ik er nog een sissybar bij, deze ligt nog ergens in een schuur te verstoffen.
 
Nee hij had 19 jaar in een verwarmde schuur gestaan met een deken eroverheen. Ik heb alleen de vloeistoffen vervangen en een beurtje gegeven. De banden moeten nog vervangen worden. Bij andere motoren heb ik wel aluminium weer netjes gekregen nadat het er ongeveer hetzelfde als bij jou uitzag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan