Motorblok & Radiator buitenkant schoonmaken ??

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.247
1.579
Noordzee
Weet iemand een goede manier om de buitenzijde van een motorblok en radiator schoon te maken :?
Of een probaat middel dat goed werkt ??

Er zitten allemaal witte plekken op het blok en de radiator ;(
iets te fanatiek geweest met koelvloeistof |(
Heb zelf al motorreiniger geprobeert en ik krijg m'n blok en radiator niet schoon B| '(

Ideeën worden gewaardeert :}
 
Valma Motorblokreiniger.

Echt superspul.

dsc045250td.jpg
 
Weet ik Oma :}

Okay ,beter laat als nooit O-)
Piccie's van et motorblok nog steeds niet gemaakt |(
Ben er eerlijk gezegt ook niet meer me bezig geweest

Valma Motorblokreiniger.

Echt superspul.

(Afbeelding)

Heb ik al gebruik :N ,no go

Bloemkool gaat wel weg als je enige weken doorgaat met elke dag een heel klein waasje diesel op te nevelen en hoe meer je rijdt, hoe beter.

Is de rotzooi weg, dan voortaan 1 à 2x per maand een neveltje en je ziet nooit meer zoiets.

Ik haat poetsen; schuren nog erger plus verlies van materiaal.

Alleen kun je een diesel-genevelde machine niet binnenshuis stallen want die damp kruipt in alle kasten, broodtrommel en beddelakens.

Willem1940 :}
Je bedoelt dus effe (schone) diesel in bv een oude glasex spuitfles doen en dit VOORDAT je gaat rijden vernevelend op je blok spuiten :?

Ze staat normaal in de garage trouwens dus ,die stank is niet zo'n probleem :Y
 
Ja, diesel werkt goed op brommers en fietsen; niet zeer snel maar het herhalen van een licht neveltje werkt wel door.
NIET de remmen raken ....

Ik gebruikte jarenlang een blikken tuin/insecten-vergifpompje, leek een fietspompje met een dwars aangelast conservenblikje maar ik weet niet of die nog gemaakt worden.
Ik weet niet of het plastic van de sproeifles die je bedoelt diesel-bestendig is.

En denk niet te licht over de stank want echt, die kruipt overal doorheen en komt bij verneveling wel èrg uitbundig vrij.
 
Laatst bewerkt:
Ja, diesel werkt goed op brommers en fietsen; niet zeer snel maar het herhalen van een licht neveltje werkt wel door.
NIET de remmen raken ....

Ik gebruikte jarenlang een blikken tuin/insecten-vergifpompje, leek een fietspompje met een dwars aangelast conservenblikje maar ik weet niet of die nog gemaakt worden.
Ik weet niet of het plastic van de sproeifles die je bedoelt diesel-bestendig is.

En denk niet te licht over de stank want echt, die kruipt overal doorheen en komt bij verneveling wel èrg uitbundig vrij.

Nogmaals bedankt ,Willem1940 :}

Gaan we eens proberen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan