Motorblok & Radiator buitenkant schoonmaken ??

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.213
1.500
Noordzee
Weet iemand een goede manier om de buitenzijde van een motorblok en radiator schoon te maken :?
Of een probaat middel dat goed werkt ??

Er zitten allemaal witte plekken op het blok en de radiator ;(
iets te fanatiek geweest met koelvloeistof |(
Heb zelf al motorreiniger geprobeert en ik krijg m'n blok en radiator niet schoon B| '(

Ideeën worden gewaardeert :}
 
'( '(

Op je radiateur blijft het wel zitten hoor. Tenminste als je hitte bestendige verf gebruikt.

Maar ik heb er nog wel een paar voor je thuis liggen.

Hmmm ,m'n radiator zit jammer genoeg redelijk dicht (steenslag ,krijg de lammellen bijna niet meer goed recht gebogen) B|

Kan misschien ook wel een nieuwe plaatsen natuurlijk :Y
 
die donkere plekken noem je een kuipdeel en die krijg je er vanaf door de bouten los te draaien :+

ok nu ff zonder dollen, ik weet niet wat je precies met je blok hebt gedaan maar als het er niet afgaat met diesel of wd40 dan is t wel heel vreemd :?
 
die donkere plekken noem je een kuipdeel en die krijg je er vanaf door de bouten los te draaien :+

ok nu ff zonder dollen, ik weet niet wat je precies met je blok hebt gedaan maar als het er niet afgaat met diesel of wd40 dan is t wel heel vreemd :?

Wa'k er mee gedaan heb :?
Ben zo slim mee geweest om mee in de winter te rijden |( B|
 
Laatst bewerkt:
Maak dr eens een foto van. Zo is het wel lastig helpen.

Wij hebben op de auto ook 2 donkere vlekken die je er niet af kan krijgen. Vanmiddag gemerkt dat je met hitte al heel wat kon verwijderen.

Dus misschien even het heteluchtpistool erop houden??
 
Dan moet je ook niet de remmenreiniger van de Wibra hebben,
die werkt niet zo goed. Je moet een echt merk hebben!
Van de Wibra kun je wel de Dasty gebruiken.



:+

Fotootje kan wel eens helpen...

Maar goed... in de winter gereden, dus pekelschade??

Ik gebruik remreiniger verstrekt door Beatrix O-)
Ga van de week maar eens een spuitbus Crick 110 achterover drukken eehh ,lenen O-) })
Dat spul is nog net iets agressiever :Y

Kan er jammer genoeg geen piccie van maken ,heb geen digitaal fototoestel '(
Ze zit net in elkaar ,vanochtend om 10 uur begonnen en om half 6 was ik klaar :Z
Ga ik volgende week wel en foto laten maken ,vraag wel effe of m'n buurman effe kan schieten :Y

En ja ,het is waarschijnlijk pekelschade B| '( (et zal me leren in de winter te rijden ;( )
 
Dat heet bloemkool,...haha is oxidatie van aluminium. Moet je wegpoetsen. Gaat echt niet zomaar weg. ;(

Bloemkool gaat wel weg als je enige weken doorgaat met elke dag een heel klein waasje diesel op te nevelen en hoe meer je rijdt, hoe beter.

Is de rotzooi weg, dan voortaan 1 à 2x per maand een neveltje en je ziet nooit meer zoiets.

Ik haat poetsen; schuren nog erger plus verlies van materiaal.

Alleen kun je een diesel-genevelde machine niet binnenshuis stallen want die damp kruipt in alle kasten, broodtrommel en beddelakens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan