Motorblok reinigen / poetsen

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Morge allemaal😎

Wilde graag weten wat jullie eventueel gebruiken om je blok schoon te maken / poetsen?

Heb gisteren engine cleaner gebruikt heeft gewerkt maar niet zoals ik het wil hebben. Wil kijken of ik het als nieuw kan maken in ieder geval zo goed als😉

Moet ik het gewoon met alu poets doen of zo?

Blok is nu grijs met vuil zwart zeg maar en wil dat zwarte eraf.

Gr
 
ik ga ook mee doen :

Dasty Dasty Dasty Dasty Dasty Dasty Dasty Dasty Dasty Dasty

PLUS

deze stoomreiniger van een beter verhuur bedrijf . .

kolumbo.jpg
 
Als het echt smerig (ingedroogt vet?, vettig met modder?)is moet je er inderdaad overheen met een schone onderbroek.

Als het alleen een beetje vettig is gewoon rijden, maar dat komt meestal niet voor.
 
Is voornamelijk voorzijde(uiteraard)blok,is luchtgekoeld dus lastig met de koelribben.
Vandaar dat aanbrengen wel gaat maar hoe dan verder.
Zal binnenkort eens een poging wagen,heb nog 70 ltr diesel
 
Is voornamelijk voorzijde(uiteraard)blok,is luchtgekoeld dus lastig met de koelribben.
Vandaar dat aanbrengen wel gaat maar hoe dan verder.
Zal binnenkort eens een poging wagen,heb nog 70 ltr diesel

Ooh, gewoon een paar keer kwasten van boven naar beneden. of met een tandenborstel, wat iemand al zei. Opvangbak eronder.

Diesel verdampt wel langzaam. Is vettig, tenminste zo voelt het wel aan.
 
Ooh, gewoon een paar keer kwasten van boven naar beneden. of met een tandenborstel, wat iemand al zei. Opvangbak eronder.

Diesel verdampt wel langzaam. Is vettig, tenminste zo voelt het wel aan.

Je komt er alleen zonder de inlaatbochten weg te halen eigenlijk amper bij in het geval van mijn motor. Niet echt mijn favo-klusje zo'n motorblok. Ik laat hem in de winter gewoon zwart worden. Als de lente begint dan ga ik wel weer aan de slag....
Meestal gebruik ik lampenolie of WD40 voor de klus. WD40 ruikt het lekkerst. Vooral als je de motor daarna start. :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan