motorblok revisie, waar???

MarVeLous

MF veteraan
30 aug 2007
1.051
0
zuid-holland
Ik heb een R6 circuitracer uit '02 gekocht *O* ,maar met een tik in het blok.
Nu wil ik het blok laten reviseren, als dat nog zin heeft!

Wie heeft een goed adresje voor mij van een revisie bedrijf voor motorfietsen?

Alvast bedankt,

gr MarVeLous
 
Ik heb een R6 circuitracer uit '02 gekocht *O* ,maar met een tik in het blok.
Nu wil ik het blok laten reviseren, als dat nog zin heeft!

Wie heeft een goed adresje voor mij van een revisie bedrijf voor motorfietsen?

Alvast bedankt,

gr MarVeLous

Er zijn niet veel revisiebedrijven die met motorfietsblokken ervaring hebben, meestal gebeurt dat gewoon bij motorzaken. Dan moet je wel op een flinke duit rekenen. Je kunt natuurlijk ook een beun opzoeken O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een R6 circuitracer uit '02 gekocht *O* ,maar met een tik in het blok.
Nu wil ik het blok laten reviseren, als dat nog zin heeft!

Wie heeft een goed adresje voor mij van een revisie bedrijf voor motorfietsen?

Alvast bedankt,

gr MarVeLous

Ik heb inmiddels goede ervaringen met bikes & solutions in Haarlem

index

volgens mij is dat de place to be
 
Laatst bewerkt:
De zaak waar jij werkt kan;
Krukassen slijpen??
Cilinders uitboren en honen??
klepzittingen frezen, en kleppen slijpen??
Krukassen balanceren??

Kun je dit?? Ben je aardig op weg een revisiebedrijf te zijn...

De motorzaken die ik ken doen dit echt niet zelf!
 
Ik weet dat iemand die ik ken zijn quad gewoon naar een normaal revisiebedrijf heeft gebracht
Het blok iig en dat was geen enkel probleem

Denk zelf dat je enkele revisiebedrijven moet afbellen in je omgeving en zelf eens navraag moet doen
 
Bedankt voor jullie reacties.

En dat "een tik" een ruim begrip is weet, maar ik kan niet lokaliseren waar de tik vandaan komt.
Heb al geluisterd en heb het idee dat er een lager kapot is.
De vorige eigenaar had er zelf niet veel mee gereden, o km op het circuit alleen op een pleintje en daarvoor heeft hij ruim een jaar stil gestaan. Zat dus zelf te denken aan olie tekort/slechte circulatie gehad en daardoor lager kapot gegaan.

Nu ben ik zelf wel vrij handig, maar wilde het blok wel wegbrengen naar een "specialist" op dat gebied. Zelf had ik ook het idee dat een revisiebedrijf dat ook kon doen. Maar een motorfiets blok is toch anders dan een automotor blok, vandaar mijn vraag.
Want waar brengen die jongens die zac/knmv rijden hun blok heen?
Die zullen toch ook wel eens iets hebben!
 
Ik breng krukassen cilinder e.d gewoon weg naar een automotorrevisie bedrijf die ik 100% vertrouw.
Het demonteren en opbouwen die ik altijd gewoon zelf omdat een motorfietsblok gewoon echt anders is dan een autoblok.
Ik ga voor optimaal resultaat.
Een autorevisiebedrijf weten heel goed wat ze doen, maar een blok opbouwen is weer wat anders.
Maar weet je wel zeker dat je die R6 wilt reviseren??????
Zijn nogal vreselijk zwakke blokken :(
 
Ik breng krukassen cilinder e.d gewoon weg naar een automotorrevisie bedrijf die ik 100% vertrouw.
Het demonteren en opbouwen die ik altijd gewoon zelf omdat een motorfietsblok gewoon echt anders is dan een autoblok.
Ik ga voor optimaal resultaat.
Een autorevisiebedrijf weten heel goed wat ze doen, maar een blok opbouwen is weer wat anders.
Maar weet je wel zeker dat je die R6 wilt reviseren??????
Zijn nogal vreselijk zwakke blokken :(

Het demonteren en monteren doe ik ook zelf met iemand samen, dat komt wel goed.
Maar net wat je zegt een auto blok is net effe anders dan een motorblok, dus vraag ik me eigen af of een automotorrevisie bedrijf daar genoeg verstand/ervaring mee heeft.

Maar hoezo zwak blok, wat is er mis mee?

En ik weet nog niet hoe of wat, maar als ik een 2e hands blok zou kopen weet ik niet wat ik koop. Voor het zelfde geld draait het blok na 200km in de soep.
Als ik het reviseer weet ik in ieder geval dat het blok 100% is. Dus ik ben aan het kijken/info inwinnen en afwegen wat het beste is.
 
Een R6 blok is eigenlijk een beetje een wegwerpblok.
Cilinderbussen willen nogal eens scheuren en de bigendlagers gaan nog weleens stuk, net als de versnellingsbak.
En juist het zelf in elkaar zetten geloof ik niet zo erg in ivm het monteren van de juiste lagerschalen , heb je een binnenmicrometer, kan je de speling opmeten of gebruik je de kleurcode,s van de lagerschalen en merktekens??
Of gebruik je plasticouge om de speling op te meten???
Hoe meet je de rondheid van de cilinderbussen en de lengtevorm van de bussen.
En hoe controleer je de cilinderkop.
Met een R6 moet maar iets niet helemaal goed te zitten en het is gewoon boem :( .
Ik ga het volgen en succes ermee :W
 
De vorige eigenaar had er zelf niet veel mee gereden, o km op het circuit alleen op een pleintje en daarvoor heeft hij ruim een jaar stil gestaan.
En jij gelooft dat? :+

Check dit -->
Blue Print Optimalisatie, € 1300,--

Optimalisatie met behoud van originele onderdelen.

tn_kawa-testbank-bw.jpg


Hiervoor moet het blok uitgebouwd worden, de kop netjes afgewerkt,
de kleppen krijgen extra aandacht en dit alles zonder wilde ingrepen,
zodat alles zo betrouwbaar blijft als standaard.

De vermogenswinst varieert van 5 tot 15 PK.
Deze winst is afhankelijk van model en cilinderinhoud.
Prijs inclusief: 2 dyno runs en het in- en uitbouwen van het blok.

Na afspraak in 5 werkdagen klaar.

http://www.pajic-racing.com/RenD/RenDtuning.htm
En als het toch open ligt kunnen ze gelijk die tik checken. ;)
 
Een R6 blok is eigenlijk een beetje een wegwerpblok.
Cilinderbussen willen nogal eens scheuren en de bigendlagers gaan nog weleens stuk, net als de versnellingsbak.
En juist het zelf in elkaar zetten geloof ik niet zo erg in ivm het monteren van de juiste lagerschalen , heb je een binnenmicrometer, kan je de speling opmeten of gebruik je de kleurcode,s van de lagerschalen en merktekens??
Of gebruik je plasticouge om de speling op te meten???
Hoe meet je de rondheid van de cilinderbussen en de lengtevorm van de bussen.
En hoe controleer je de cilinderkop.
Met een R6 moet maar iets niet helemaal goed te zitten en het is gewoon boem :( .
Ik ga het volgen en succes ermee :W

idd beetje kritische gevalletjes zo'n r6, ook al eens 1 gehad met n paar gebroken klepveren.
alles met micrometer en binnetasters meten werkt t best
 
Is een ander blok kopen en dit blok verkopen geen optie .... ?? Ik weet niet of er veel redelijke r6 blokken worden aangeboden .... :?

Dat is zeer zeker een optie, alleen was mijn gedachte daar over dat ik ook niet zeker weet wat ik dan koop. Voor het zelfde geld gaat dat blok ook kapot na weet 200 km ofzo.
Dus leek mij het originele blok laten reviseren een betere optie omdat ik dan 100% zeker weet dat het blok goed is.
Maar na deze reacties te lezen vraag ik me dat af :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan